När märker man av att man är...GRAVID???
Inte min egen! Skulle aldrig hänga ut mig själv på så sätt!
Har aldrig varit gravid tidigare. Vad jag vet.
Inte min egen! Skulle aldrig hänga ut mig själv på så sätt!
Har aldrig varit gravid tidigare. Vad jag vet.
Ja, lögner om hur länge vi har försökt. Jag vill helt enkelt inte riskera att de säger åt mig att gå hem och försöka i ett halvår till.
Jag måste se till att jag fungerar och sen kan vi begära att vi får våra simmare!
Men jag vill så gärna att det ska fungera på naturlig väg. Synd att jag inte kan komma åt spermierna själv, de hade stackarn sluppit veta att han skjuter lösa skott!
Dessutom så är han så glad att vi försöker på naturlig väg! Vill inte krossa hans drömmar riktigt än.
Nä, nu ska jag inte tjata mer om insemination, sjukdomar och annat deprimerande.
Här ska det bli barn!!! Bästisen bisolvon ska se till att det blir barn!!
14. Du är en halvsteril barnhatare och träffar en halvsteril barnhatare. Umgänget resulterar självklart i en graviditet.
15. Du har redan 15 barn.
16. Du tror att klimakteriet är över och att du är infertil.
17. Aha! Du har sex med en kalotsk präst! (Var tvungen att få med lite "Törnfåglarna" här)
Klämmer fram en sista:
18. Du har precis lyckats banta ned dig till en perfekt trivselvikt.
Nästa laddning blev precis lika ful som den första. Stör mig lite på det faktiskt eftersom det ser så oestetiskt ut. Mat ska vara vacker och god!
Pirogerna är till jul (nej, jag är inte från Ryssland). Jag brukar laga mat från olika kulturer till jul. Vi är ganska många nationaliteter i min familj så det blir blandat julbord!
Hänger ni på några amerikanska jultraditioner? Eller importerar ni prinskorv?
I år är det bara maken och jag (och säkert några kompisar)så det blir bara två nationaliteter. Piroger och köttbullar!
Inom den evolutionistiska/biologiska psykologin menar man att människan är inget annat än ett däggdjur med en stor hjärna. Dvs att det vi idag tolkar som kärlek, ömhet och behov av dessa helt enkelt handlar om vårt behov av reproduktion och överlevnad. Så när vi tar hand om vår avkomma handlar det inte om kärlek utan om att man vill att ens egna gener ska överleva och få de bästa förutsättningar för överlevnad! Äkta altruism existerar därför inte enligt evolutionsiterna.
Så längtan efter barn, oavsett om de är en produkt av våra gener eller inte, handlar fortfarande om biologi. 2000-talets biologi!
Jag tror att en graviditet är viktig eftersom det frigörs så många olika hormoner i kroppen som gör att vi verkligen "älskar" barnet (mina barn och andras ungar)men samtidigt är det viktigt att betänka att samma hormoner frigörs när kroppen ställer sig in på tillökning, även om den inte är genetisk. Det är nog därför vi kan känna sådan kärlek till våra husdjur. Av den anledningen tror jag också att man älskar adopterade barn lika mycket som biologiska. Vår stora 2000-talshjärna har funnit en annan utväg för att locka fram de viktiga hormonerna!
Öhh, typ. De sjuka perverterade freudianerna skippar jag för tillfället.
Ska kanske tillägga att babblandet inte handlar om att övertyga någon att adoption är att föredra eller tvärt om. Det är bara lite löst snack.