• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Har inte använt stickor på ett tag men då min mens hittills har varit regelbunden så vet jag ju på ett ungefär när ÄL är. Denna gång torr jag att den var något sen då jag är övertygad om att aladåben fredag morgon var när ägget lossnade dvs 2 veckor till mens. Ska bli intressant och se om det stämmer. Nu tror jag att det är kört för denna gång men vi har varit ganska så flitiga så vi får väl se om det ger utdelning.

• Lapinette

Moppy - jag checkade precis på Familjeliv. Det blir sent i september...men enligt spådomen i Frankrike ska jag få i slutet av året och det känns som september är lite för tidigt . Nåja, vi får väl se!

Så du har BIM på söndag. Usch, de värsta dagarn är verkligen runt BIM. Fast jag har faktiskt lugnat ned mig de senaste gånger och inte alls kännt efter och trott jag varit gravid. Börjar väl mer och mer lära känna min kropp efter så många år med piller.

• Lapinette

Annisen - det beror på om du är beredd att vara gravid på bröllopet för somliga blir ju gravida på första försöket. Tycker du att det är helt ok så skulle jag sluta nu. Själv ville jag festa, dricka skumpa och veta att jag inte skulle ha men på bröllopet eller resan som vi gjorde precis efteråt så jag åt fram tills dess.

• Lapinette

Exakt sweetstreet!!! Då blir det i slutet på oktober vilket är helt ok. Skulle vi däremot få till det i mars så är risken stor att det blir en julbebis. Not fun!!! Kommer ta med mig bisolvon och annat och proppa mig full i SydAfrika för jädrans vad jag vill att det ska gå då. I februari har vi svärmor här i 10 dagar, mitt under ÄL. Sa till mannen men han hade ingen aning om vad han skulle säga till sin mamma - kom inte för vi måste ha sex!

• Lapinette

Annisen - Min gynekolog sa åt mig att normalt så funkar kroppen som vanligt direkt efter man slutar med p-piller. Jag känner flera, en av dem är min mamma när hon blev med mig, som slutade ena månaden och nästa så var hon gravid.

• Lapinette

Det är ett alternativ!

• Lapinette

Fast jag tror inte min man hade gått med på det!

• Lapinette

Tur att jag har en kappa som är vid...så man ryms om det blir ett vinterbarn. Annars helt ok att stänga sig inne och bara vara med bebisen när det blåser och är mörkt ute.

Här kommer mannen med ett glas vin så det är dags för middag. Ciao

• Lapinette

Antar att alla utom sweetstreet har gått och lagt sig. Själv har jag sett fyra episoder av 24 (säsong 4) och ska nu masa mig i säng. Tror att min chans att få till det är över för denna gång...nu är det bara en låååååång väntan till BIM.

• Lapinette

Sen julen så har jag inga problem att sova typ 10 timmar en natt och vakna vid 10-tiden och säga - är klockan så häääär mycket! Sover som en gris men det verkar som om jag behöver det då jag lätt skulle kunna snarka vidare.

Page - låter trevligt med intag av alkohol dock så dricker vi inte lika mycket under vintern som sommaren. Vi får se om det blir bättre med svensk sommar men nere i Cannes blev det lätt lite rosévin till middagen ute på terrassen på kvällen. Svalkande i värmen.

Sweatstreet - vilken säsong av 24 är man inne på i USA? Jag blev lite besviken nu (säsong 4) att nästan inga gamla bekanta är med längre. Saknar Palmer, Tony Almeda, dottern m fl. Fördelen med att köpa dem på dvd är 1.) Ingen reklam när det är som mest spännande 2.) man kan se 2-4 avsnitt i ett svep. Vi tog oss igenom de första 3 säsongerna under vintern i Cannes. Toppen då jag inte alls uppskattar fransk tv, allt är ju dubbat.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???