Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Frullan, jag trodde att det var laktos eftersom jag blev mycket bättre när jag var i Japan (där de ju inte använder mjölkprodukter speciellt ofta). Helt bra blev det inte, och nu funderar jag därför på om det är gluten.
    Jag blir väldigt spänd/svullen och gasig ganska ofta, men jag har inte lyckats få reda på om det är kopplat till någon speciell mat...
    Hur kollar man glutenintolerans? Låter bli mjöl-produkter? Är det bara vetemjöl?

Lapinette, jag har en kompis som är mjölkprotein-allergisk, det är ännu värre, inte ens låg-laktosprodukter funkar... :(
    Lapinette, ta Susanne Lanefeldts råd och KNIIIP!!! :) (fast det är klart, det funkade inte för mig... :( )

Snartis, får du ont i magen om du inte äter? Låter jättejobbigt! :(

• Storasystern

Ja, Lapinette, sup-dig-full låter ju onekligen mer lockande än Kniiip! ;)

Frullan det kanske är laktosen då... Blä! Har varit hos läkare för att kolla en gång, men fick inget bra svar. Kanske ska försöka igen! :(

• Storasystern

Vickan, det låter precis som Colon Irritable... :( Jag klarar allt utom att stressa mindre... Gissar att stressen utlöste det hela! :(
    Vad gör du för att det ska bli bättre?

• Storasystern

OK, Vickan, det är som jag gör redan... :) Fast utan kaffet. Gillar inte kaffe... Tyvärr blir det värre av vissa typer av glass (som tur är inte alla!), och jag ääälskar glass!!!

• Storasystern

Vickan, njae, någon _längre_ tid kan jag väl inte påstå att jag varit utan glass. I Japan har de mest äcklig glass, så där var jag ju utan, men det gällde ju mjölkprodukter nästan helt... Jag kan ju försöka vara utan glass, men det är så svåååårt! :(

• Storasystern

Jupp, jag vet. Min pappa var från Finland, och där är laktosintolerans ännu vanligare... :(
    Kanske ska jag ta mig i kragen och göra något åt det! Men inte idag! ;)

• Storasystern

Hejja Mindre! Skumpa ordentligt ikväll! :)

Nu ska jag minsann också gå hem! Mer golvlackning på G.
    Ses imorgon!

• Storasystern

Morrn morrn!

Frejis, vad skönt att ni kommer nån vart med den svenska vården! HUrra! Du och Koko får köra ivf samtidigt! :)

September, håller med dig. när folk i tråden plussar blir man bara glad. Man vet ju hur länge alla har försökt och hur mycket alla vill få barn. Det är när folk runtomkring blir gravida av att titta på en sn*pp som man blir lite deppig...

Jag har också en datanörd hemma! Ooootroligt praktiskt. Fixar allt datastrul! :)

• Storasystern

Cicci, du kan få några kilon av mig!!! HUr många vill du ha?? ;)

Snartis, himlans vad skönt att NUPPtestet är fixat! Gyn är ju ingen höjdare, men man får offra sig för bäbisen! :)

• Storasystern

Den som gör illa en katt (eller för den delen andra djur!) ska få stryk!!! *morrar*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???