När märker man av att man är...GRAVID???
Pirr, dum fråga, men kan du inte köpa ett nytt paket med ÄL-stickor på apoteket och använda dem denna månad?
Pirr, dum fråga, men kan du inte köpa ett nytt paket med ÄL-stickor på apoteket och använda dem denna månad?
Lapinette, klart ni ska ha en Aston Martin!!! Mmmm!!!
Sweet och Frejis, jag lyssnar glatt på diskussionen om disputation! Jag siktar på att avklara min i höst någon gång. Inget datum satt än, jobbar med sista manuskriptet nu. Sweet, var på KI/KS var du? *nyfiken*
Jag har varit hos gyn idag. Det var... intressant.... Jag har inte några cystor och inget som tyder på endo (enligt JÅ)men jag har tydligen svårt att "lägga ägg" :) Jag har alldeles för lång cykel (40 dagar) för att vara bra, så nu ska jag få gå på utredning trots att vi bara försökt ett halvår. Ska ta en massa blodprover och äta piller som man får ägglossning i massor av. Mannen ska också på utredning! Nästa ÄL, blir artificiell, och sex-fri men sen kanske vi är på banan igen! Trist att behöva vänta, men skönt att det händer något!
Vi har f.ö. nyligen köpt hus och det var minsann inte lätt. Massor med saker att tänka på och dyrt och eländigt... Trist att behöva lägga så mycket pengar på att bo, men jag gillar trädgård! :)
Vickan förresten, vad gör du i hålan om du inte gillar den? Kanske snokar för mycket nu...?
Japp Cicci, det blir Pergotime, men bara en månad för att de ska kunna ta prover och greja. Fick strikta order om att inte ha 6 under de fertila dagarna i denna månad för att inte få trillingar! :) Jag nöjer mig gärna med ett barn i taget! :)
Lapinette, jag tror att det beror mycket på var man går. Till vilken gyn alltså. Det var inte någon tvekan om att det skulle göras utredning på en gång, även om han sa att det vanliga var att vänta 9 månader. Alltså tycker jag att du ska boka tid om det inte blir någon semesterbäbis! Jag var på MamaMia och det var bra!
Tack Frejis, men det känns fortfarande väldigt avlägset med disputation. Har ju som sagt ett papperkvar att fixa med, och jag har inte ens data till ett halvt papper just nu... :( Kräver ju en resa till Japan igen....
Det måste vara jätteskönt (och stressande! ) att ha ett datum. Man kan ju se slutet då! :)
Koko, jag håller med dig, hus är najs! :) Har bott i hus som liten och gillade trädgård och grönska. Efter ett par år i lägenhet kändes det som att det var dags igen, och eftersom mannens stora hobby är bilar, så behövde vi förståss ett garage! :) Vi hade råd p.g.a. att vi båda har ärvt en förälder. Så det är en otroligt trist anledning till att bo i hus, men det känns som ett bra ställe att stoppa pengarna...
koko, det låter som om du bor ungefär lika långt bort som jag! :) Fast vi har kanske 15 min till city med bil, och 15 med tåg. Helt OK. Å lika stor tomt har vi också! :)
Koko, söder om stan tyvärr... :( Uppvuxen norr om stan, och skulle helst bo där igen! Blev inte så tyvärr, Mannen ville inte. :(
Jag dejtade en kille som inte kunde gå från sängen till toaletten (via vardagsrummet i min lilla lägenhet) näck, inte ens mitt i natten!!!
Jag insåg redan där att det inte var någon idé! ;)
Min man är mer avslappnad och bryr sig nog kanske ännu mindre än vad jag gör! :)
Även jag instämmer med Vickan och Mindre. Kör hårt! :) Om inte annat så verkar det ju vara bästa sättet att bli gravid! Gör något som inte är lämpat för graviditet, så slår den till minsann! ;)
Lapinette - precis så! Har glasögon och ser dåligt utan, så om jag inte kan se dem som tittar kan de heller inte se mig! :)
Visst är det knäppt med Stockholmare? Man vill inte bo _precis_ där man vuxit upp, men inte allt för långt bort heller! Byta sida (av stan alltså) är ju jättejobbigt!!! jag börjar vänja mig så smått vid att bo på "andra sidan"...
Förresten, vill passa på att förtydliga: Om man har väldigt lång cykel som jag (40 dagar) så är det inte riktigt "normalt" (enligt gyn) och då bör man nog kolla sig! Jag vet att det var någon annan härinne som också cyklade långsamt...
Dags att gå hem för min del! Hörs imorgon!