• Jessie76

När märker man av att man är...GRAVID???

Morrn morrn. Ord överflödiga för den underhållande morgonläsningen Ni är så duktiga! *fanfarer för 9000strecket*

Jag har funderat samma (ALLA gånger..... ) och är lika fundersam nu, är det nåt fel? Men så rannsakade jag mig själv... OM man inte har ont och inte blöder (rinnigt som det stod någonstans) så är det ju inga fel.... Som jag sa - det är som att när simmaren "borrat" sig fram till målet så fastnar det ett orolighetschip någonstans som tamejfan sitter permanent!

• Jessie76

Ja! Va smart koko!! DET ska jag be dom göra vid nästa UL! Sikta å ta i utav h-te!

Har någon fler gjort VUL här? Jag vill göra sånt varje dag ju Nu vill jag seee igen
    Hur var det där nu med att man pratar om sig själv Fullständigt okej tycker jag iaf

Det är nog som vi sagt, att symtomen för mens är samma i princip som för plusset. Känns som att det är efter plusset man kommer ihåg vad man hade för symtom.... Eller?
    Det jag kan härröra till grav känsla är nog ilningarna i livmodertappen... Det är nog molvärken ni pratat om.
    Ont i brösten har jag haft sen typ 1/12 och det GER SIG INTE AJ säger jag bara
    Och sen den känslan av att man nästan vet... Fast den vet man inte att man haft förrän man testat... Hahaha.... heelt sjukt

• Jessie76

Muggles - vi har exakt samma godissmak! SÅ du är fullt normal... Eftersom jag är det

Page - Bor du här uppe eller drog du bara till med en skithåla för jobbet?

FruLlan - kant!? Jag dog kan jag säga...*asg*

Här har den stora nyheten hänt att en ren har blivit halvt uppäten av en varg uppe i nåt fjäll och ligger på nån intensivvård i ett garage och får magnecyl och sockerlösning. Det är väl NÄSTAN lika hemskt?

• Jessie76

Men Page, jag vill oxå vara hemmafru! Inget konstigt med det alls. Jag är ju som sagt FULLT normal

• Jessie76

Frysande livmoder??? Nu har jag nog missat nåt!

• Jessie76

Ååh det har jag aldrig provat! Vanlig fondue dock, svingott! Och jag älskar ost.. Kan man göra det i en "vanlig" fondue gryta eller?
    Vi ska äta raclette - det är oxå supergott

• Jessie76

Vi brukar göra med kokosfett. Åååh det är så gott!! Och Fonduea (stav??) Broccoli är sååååå mumzig

Vad är det där andra -lette??? Lapinette Fan va roligt det där lät

• Jessie76

Hahaha.. Koko, tänkte inte på det - sorry

• Jessie76

Jag måste hitta recept på fletten där som ni pratar om! Vad är det för ost? Liknar den nån man vet om?
    När vi gör Raclette så har vi inte raclette-ost för den luktar fisröv rent ut sagt

• Jessie76

FruLlan jag tycker verkligen du ska dricka choklad UTAN punsch..... hehehehe DÄR fick du igen

• Jessie76

Ljuvlig - du å ja känns det som
    Jag har nog exakt samma symtom som du just nu, liite ondare i boobsen (eller så är jag känsligare... ) men annars lika.

Gasig i magen som tusan och förstoppad som en stångkorv oxå

Puss å kläm å trevlig helg!

• Jessie76

Morrn morrn.
    Här uppe finns inget att rapportera. Lider med er som blev drabbade av vinden igår
    Här har vi lugnet själv och kallt som f*n *brrr*

• Jessie76

Haha FruLlan, det är du och Malin Baryard
    Men det är väl så om man är sådär intresserad, då finns det ingen hejd för vad man kan gå igenom Jag är livrädd hästar men älskar dom, det är jättetråkigt faktist

Jag är oxå på G från illamåendet, men man vågar knappt säga nåt för då kommer det väl smygande som en vandrande pinne Tröttheten börjar oxå ge med sig (så det finns hopp FruLlan och Snartis ).

Nån frågade om magen.... Jag är ju tjock i grunden så att säga Men jag känner oxå att det börjar ske något nu. Den där proppmättheten som försvinner ett tag börjar smyga sig tillbax. Kan inte heller ha vanliga braxor (typ jeans å sånt).

Men det KAN ju även vara så att eftersom man vart illamående och fått äta lite hursomhelst

• Jessie76

Hmmmm... Jag vet inte jag om magen. Jag har båda tidigare gångerna fått grav-magen före ultraljudet och jag är mer än smårund

Tror du inte det beror mer på hur man bär och vem man är? Det tror då jag. Har en kompis som är svinsmal (typ 180 och 50kg)och hon har fått två. Syntes inte att hon var grav förrän efter över halva känns det som....

• Jessie76

Skäms å säga men vi har inte haft nåt...
    Jag har absolut ingen som helst lust nu så han får vara utan.... Elakt men så är det..

Muggles - konstigt, jag hade ju lika! Monsterblödning innan det tog... Fler som haft det så? Intressant..

Men nog har man mens trots utebliven ÄL. Men den kan vara annars tydligen. Inte lika riklig/lång har jag hört.

• Jessie76

Hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    *ramlar av stolen* AJ!

Tack för dagens skratt!! FINNS såna människor??? Hahahaha... Jag kan inte sluta

• Jessie76

Hmmm.... Jag undrar, blir det jättekonstigt om båda har 50% barnledigt?

Vi har oxå försökt mickla med det där, men vet inte heller hur vi ska göra...
    Nu fick ju jag ingen fortsättning på min tjänst efter 1 aug, så då blev det ju rätt lätt. Men innan jag visste så ville jag inte alls vara hemma knappt....Liiite jobbigt mtp amning å sånt

• Jessie76

Jo att dela om man vill på tiden så att säga - typ 6 månader var. Men jag menade dela på dagarna samtidigt.. Är det möjligt?
    Att jag jobbar fm och han em typ...... Hajjar ni?
    Det skulle va kul för oss Men det kanske inte ens går?

• Jessie76

Jag tänkte mer praktiskt om det är möjligt.... FSK och så vidare alltså... Man borde ju inte förlora mer än om man gör tvärtom?

Sweet - jag tror ingen tar illa upp, och jag förstår att du reagerar. Det blir nog så eftersom man jämför hur det är i Sverige - mammaledig kontra hur det är i Sverige - pappaledig vad är mer fördelaktigt? Man tänker nog inte på att va tacksam för hur man har det....
    Hörde när vi var på bröllopsresan, vi åkte ju med en engelsk båt, om hur det är i england. Där är det nog ungefär som i USA tror jag.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???