• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

Godmorgon/middag tjejer!

Verkar ju som en hel del av er är gravida. Mitt första gravsymptom var ju att ett av mina boobs gjorde sjukt ont...

Appropå att bara vänta och vänta på BIM, vänta tills ni får det där plusset och har skrikit klart av glädje, då börjar väntan på allt annat, väntan på att fostret ska bli så stort att det kan synas på VUL, väntan på att veckorna ska gå så att man passerar de 12 första kritiska veckorna etc etc.

Det är f*n bara en enda stor väntan detta att VÄNTA barn.... Grrr...!!

Varför kan man inte bara beställa barnen på postorder ;) :D

• Moppy

Jag hade ont i ena bröstet, jag vaknade på natten av att det gjorde ont att ligga på magen, så fort man nuddade bröstet gjorde det ont. Det var inte i bröstvårtan utan mer som om jag hade en öm knuta i bröstet. Det är fortfarande bara detta ena bröst som ömmar, fattar inte varför.

Jag kanske liitet liitet russin bröst och kanske bara kan amma med ett bröst ?!? :D Sjukt....

• Moppy

Ehhh min sista mening skulle vara :
    Jag kanske bara får 1 stort svullet bröst och 1 liitet liitet russin bröst och sedan kanske bara kan amma med ett bröst ?!? Sjukt....

• Moppy

Mitt onda kom 1 vecka efter BIM och dök upp över en natt...

• Moppy

Magda: vilken vecka är du i nu igen? Och du hade gjort ett VUL och sett hjärtat ticka?

• Moppy

Jag känner mig också mer flåsig och hjärtat slår liksom snabbare än förut. Är dessutom extremt trött på kvällarna och kan inte hålla ögonen öppna till 10, men pigg på mornarna...

Jag tror definitivt att flås = grav sign... Flås, flås :D

• Moppy

Hej hopp i tråden!
    Alltså ni verkar ju gravida hela högen! Snart så och nu är jag FruL - ni är garanterat på smällen! FruL: du vet väl att du kan testa idag redan? DO IT!!! Kan vara värt det trots att du får skippa vinet sedan ;) :D

Här är det halvdag också trots att det är ett privat företag ;) BLir ett par timmar av surfande på BT med andra ord ;)

• Moppy

Brudsommar: vilken vecka är du i?

• Moppy

Så det är alltså 10 veckor efter din ÄL du räknar eller efter mensens första dag?

• Moppy

Brudsommar: sedan kan man ju som i mitt fall bli befruktad väldigt sent i cykeln, dvs ytterligare ett par dagar efter ÄL. Min ÄL kom också 3 veckor efter mensens första dag och sedan menade läkaren att jag inte blivit befruktad förrän ett par dgr - till en vecka efter det. Så min graviditet skulle absolut inte passa in i deras 'standardräkning'...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???