Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Mindre, tack för uppdateringen ang. folsyra! Japaner ääälskar bönor, så jag får väl helt enkelt pina i mig riktigt mycket japansk mat!!! Då borde jag ju vara redo till jag kommer hem igen! :)

Koko och snart så, det låter minsann som om det skulle kunna vara något där!! Ni måste rapportera när ni har testat!
    Jag har inte så mycket att göra på min fritid här, så jag försöker hinna läsa ikapp tråden, men eftersom vi är 8h före så är jag inte inne samtidigt som ni är tyvärr!
    Det är himla kul att läsa hur det går för er iallafall. Hoppas det är någon kvar här till jag får en chans att jobba vidare på bäbisen!

• Storasystern

Neeeej Sweet, vad trist!!!!
    Tänk att man blir lika ledsen varenda gång! Att man aldrig lär sig! :( :(

Jag lyckades hitta pasta till lunch (allt för att slippa bönorna här...) det var därför jag var bort ett tag.

Förresten Sweet, hur kommer det sig att du bor i NY? Lite nyfiken bara...

• Storasystern

Mindre, jag funderar på samma sak! Jag hade också lite sen mens och så veckan efter ÄL hade jag ont i bröstvårtorna (japp, det låter knäppt, men så var det!) och sen när mensen väl kom så var det niagarafallen i rött. Det slutade blöda mycket fortade än det brukar, men mängden var nog densamma... Jag undrar om det kanske var ett väääldigt tidigt missfall/felsteg... :(

Sweetstreet, jag forskar också! Jobbar vanligen på KI, men vi har samarbetspartners i Tokyo, så ibland är jag här och jobbar, men bara under "kortare" perioder (läs 5-10 veckor).
    Vad forskar du på? Nu blev jag ju ännu mera nyfiken! :)

• Storasystern

Hörni alla grav-proffs! Finns det någon bra sida om graviditeter som man kan glutta på. Gärna något om ÄL och hur lång tid efter man bör kunna känna något o.s.v. Jag behöver en grundlig genomgång så att jag är redo när det är försöksperiod igen! :)

• Storasystern

Instämmer precis med föregående talare! Piggare behöver mandefinitivt bli så här års! Det kanske måste bli lite rosenrot för mig med när jag kommer hem! :)

Mindre, tack för länken! Mycket lärorik! det står bl.a. att folsyra bara är bra för barnet (och produktionen av spermier) men att den inte påverkar chansen att bli gravid... Ska nog äta lite till ändå, _ifall_ att man skulle lyckas nån gång.

Fast jag har ÄL till helgen till absolut ingen nytta... :(

• Storasystern

FruL, nu var du snabb, jag ville instämma med Vickan ju! :)

• Storasystern

FruLlan är på topp idag! :)

Jag måste definitivt testa rosenrot! Om man har sådär kul så är det definitivt värt det! :) :) :)

• Storasystern

Muggles, ha det så jättemysigt på bröllopsresan! Det skulle vara så obeskrivligt skönt att få komma bort just nu, eller hem för den delen... :(

Aladåb i brallan - ÄL på ingång, vem cyklar som jag? Äl i helgen skulle jag tro, eller tidigt nästa vecka?!

Sweet, jag lyckades undvika bönor även idag! Ha! Det blev en ooootroligt näringsriktig och givande lunch på McD... ;)
    Ska faktiskt gå förbi hälsokosten/apoteket/sminkaffären på vägen hem och se om de har någon rosenrot. Förmodligen inte, men kolla kan man ju alltid... Sen vet man ju inte om man kan läsa vad det står på burken förståss...

AAAAAHHHH jag är så j-la trött på att vara hemifrån att jag dööööör!!!! JAG VILL ÅKA HEM och göra bäbisar!

• Storasystern

koko, för tusan, det är väl klart att du måste få vara gravid denna gång!!!

• Storasystern

Hahaha era galningar!Jodå, jag kan säkert köpa med mig några konstiga japanska mediciner, men eftersom deras engelska är ungeför lika bra som min japanska (d.v.s. non-existing!!!) så vet man aldrig vad det blir... Säkert vårtmedel eller bara vanligt jäkla grönt te...
    Skojiga piller får nog vänta till jag kommer hem! :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???