• ljuvlig

När märker man av att man är...GRAVID???

Yuiiiiiiiiiiiiiii!!! GRATTIS Cicci Vad roligt!!

Som vanligt tar det lååång tid att läsa ikapp, har så mycket på jobbet nu så jag hinner inte läsa på dagarna.

Moppy;
    Ett tips. Ta med Cicci (med det där kastrullocket) och be henne svinga en rak höger på mupparna på Gyn. Så där kan de ju inte hålla på. Man vill ju veta.... Håller tummarna och hoppas det går vägen för dig!!!

Jag hade böj i fredags och lördags så nu är det bara en lååååång väntan till BIM. Fick jätteont i bröstvårtorna i går, fattar ingenting. Oh, är så trött på detta. Hittar hela tiden på en massa grav.symtom och ALLDELES för tidigt också!!!

• ljuvlig

Nämen hej allihopa!

Har varit borta i 3 dagar och hjälp, ni har ju skrivit hur mycket som helst!!!

Snälla, snälla, snälla har någon lust att uppdatera viktig information till förvirrad mig??

Jag förväntar mig BIM om en vecka och går såklart runt och inbillar mig att jag har lite extra värk i brösten och stickningar i magen osv...Hej och hå...

Pratade med min bästa kompis häromdan, som är gravid i v. 30. Hon har från dag 1 mått jättedåligt med tidig foglossning, depression och förstoppning. Och inte nog med det, nu hade hon åkt på graviditets-klåda också! Så illa att hon är sjukskriven på heltid. Och som grädde på moset, här kommer det värsta. Häromdan ringde de från hennes jobb och berättade att hon också blir petad från sin tjänst!!! Herregud alltså, kan man ha mer otur?!

När man hör sådana här skräckhistorier börjar man ju undra....

• ljuvlig

...en liten fråga. Vad är det som är bra med ett VUL egentligen ??? Kan barnmorskan se om det finns risk för missfall vid ett VUL? Och i vilken vecka brukar man göra det?

...many questions...

• ljuvlig

missZapon;

BIM står för *beräknad ICKE mens*

Men jag hänger på din fråga angående NUPP-test... Och så även vad VUL är bra för...????

• ljuvlig

Jag tror VUL är förkorning på *vaginalt ultraljud* som man kan göra innan det "stora ultraljudet". Men jag vill gärna veta mer,,,,,

• ljuvlig

oj, förkortning ska det ju vara

• ljuvlig

Är det någon mer som har BIM i helgen?

Vi har bestämt att testa på fredag, kan vara lite tidigt men det är svårt att hålla sig...
    Det är helt sjukt, denna gång kan jag känna på mig att jag är gravid. Fast samtidigt är jag rädd för att det är inbillning...
    Har i alla fall, sedan i fredags förra veckan, haft ont i brösten speciellt i bröstvårtorna där det "sticker till" titt som tätt. Och så tycker jag mig kunna känna en lätt metallisk smak i munnen.
    Men som sagt, vi får se till helgen

• ljuvlig

Hi, hi. Min mens har varit så oregelbunden sedan jag slutade med p-piller. Jag har iaf räknat ut att BIM kan infalla fre, lö eller sön som senast
    Tänkte testa med Rfsu:s test, har hört att det kan känna av i ett tidigt stadie. Eller?

• ljuvlig

Jag tror min cykel är 39 dagar denna gång. Fick ÄL så sent....Lite orättvist för vår del, vi har mindre chanser att bli gravida,,,,,,,,

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???