Inlägg från: Vänner-fan |Visa alla inlägg
  • Vänner-fan

När märker man av att man är...GRAVID???

Ha, nej du Frullan, jag tror KNAPPAST att du blir borttagen från listan, den som tar bort TS från listan gör nog säkrast i att ta bort sig själv också

Fy, vad trött jag är. Känns som att tröttheten kommer tillbaka så sakteliga nu, även om i mildare form än i början. Fast det är klart, såhär dags var jag nog trött på torsdagarna innan också.

Kram och godnatt! Fast Page och Sweet fortsätter nog babbla natten lång och det gör de rätt i!

• Vänner-fan

Hej tjejer!

Oj, det var inte meningen att skrämma er med hårtappet. Som jag skrev så tappar jag i stort sett inget nu, så det är nog som Sweetan skrev att sen tappar man det man borde tappat nu också. Tur att jag inte skrev vad frisören sa mer ordagrant. Eller jo, nu måste jag ju skriva det ändå. Hon sa att efter amningen kommer jag tappa så mycket att jag kommer tro att jag ska bli flintskallig och sen kommer jag tappa lite till efter det. Men jag tyckte det var bra att veta det, annars hade man ju blivit jätteorolig!

Sen tror jag det händer nåt med hårväxten också. Många klipper lugg efteråt. Kan vara så att det växer ut mycket nytt hår då när man tappar mycket och då får man korta små nya testar runt ansiktet (om man inte är korthårig för då syns det ju inte så väl) och så väljer folk att klippa lugg när de i stort sett redan fått en ändå. Kolla in de ni känner som nyligen slutat amma, så har de som är långhåriga säkert lite kortare testar lagda bakom öronen. Mina vänner och de på jobbet har det i alla fall.

Muggles,
    på din jobb-fråga blir jag nog tvungen att svara ja...
    Själv då, jobbar du på K? (Kan inte så många företag som ligger på L.) På vilken sida av älven kommer er nya lgh att ligga?

Brudsommar,
    När du skrev att du bl.a. hade ont i ryggen, är anfådd, trött och har dålig aptit funderade jag på om du tränar något? Jag tränar ju för fullt (spinning, styrketräning, pilates, går promenader) och har inga av ovanstående symptom just nu mer än att jag blir trött på kvällen och efter träningen, men konstigt vore nog annars. Dålig hy har jag också fått. Fast det kan bero på att jag passar på att äta mycket choklad. Får normalt sett migrän av det, men inte nu när jag är gravid, tjoho!! Lycka!

Ha en bra dag tjejer, SOLEN tittar fram idag såhär dagen efter värsta vädret man kan tänka sig!

• Vänner-fan

Hi girls!

Nej men fy vilka hemskheter man fick läsa här då! Hoppas att juristen är bra och kan hjälpa dig Victoria!! Hoppas att du orkar driva detta vidare, för så får det inte gå till!!

10.000 inlägg- otroligt kul, men inte så förvånande!

Ni har diskuterat en himla massa intressanta grejer igår och idag ser jag.
    Om inte Mindre har fått nog med tips på doppresenter så kan jag tipsa om att köpa ett smyckesskrin om det är en tjej, för då behöver hon någonstans att lägga alla halsband hon får. Brukar vara uppskattat. Annars kan man köpa en sångbok t.ex. Elefantboken, som tydligen innehåller många sånger de sjunger på dagis sen. Eller en längdmätare (sån man sätter upp på väggen i barnets rum, ev. med plats för små foton på barnet där man kan se hur det växer), det tycker jag känns lite "dop-aktigt".

Jag frågade min BM för ett antal veckor sen om det här med att bada jaccuzzi förresten. Hon mailade att det mest är ljudet man måste tänka på, för det kan bullra väldigt högt för bebisen under vattnet inne i magen, samt att man ska akta sig så man inte sätter sig vid några hårda strålar som masserar magen. Hon skrev faktiskt ingenting om infektionsrisk, så jag antar att det är lugnt då.

A.M. OM du nu tittar in igen snart och ser detta, så vill jag gärna ha tips på barnvagn! Vill ha en inte alltför tung kombivagn med hyfsat bra lastutrymme som inte är för låg (för att få bättre "arbetsställning"). Vet du någon bra? Eller om någon annan vet?!

Åh apropå katter och hundar måste jag bara säga: Vill också ha!! En av varje, gud så mysigt och livskvalitetshöjande!! Men absolut inte så länge vi bor i lägenhet.

Trevlig kväll!

• Vänner-fan

Heeeej!

Jobbar hemma idag, tänkte skumläsa ikapp lite snabbt. Yeah right. Det gick ju. Inte. Så. Fort. Intressanta diskussioner som vanligt!

Koko,
    Åhhh, vad irriterad man blir av sådant! Svensk sjukvård= inte bra!! Utom för små barn, de är de enda den verkar fungera hyfsat bra för. Och det är ju bra, men för resten av oss kunde den VERKLIGEN vara bättre!!

Muggles,
    Kul att du också ska gå på BMG. Ja, jättebra att kunna maila de. Det är så jag håller kontakten med min BM, fast jag har inte behövt fråga så mycket. Du blir nog jättenöjd!

Själv var jag på gravidmassage i måndags. Kan verkligen rekommendera det! Det är som vanlig massage fast massören var barnmorska och visste lite mer om hur man kunde massera runt korsryggen och så och så låg man på en jätteskön bänk med hål för magen. Var ju ett tag sen jag låg på magen, så bara en sån sak! Bokade genast in två tider till. Snart så undrade ju om man kunde gå till kiropraktor och skulle väl få svar i dag, men som jag har fattat det vill inte massörer/naprapater iaf behandla någon före vecka 12. Det är inte för att det kan orsaka missfall, utan de vill helt enkelt inte vara med om att någon misstänker att de fick missfall av behandlingen. Man kan få behandling de veckorna ändå om man helt och hållet själv tar ansvar för om något händer.

Och massören bedyrade hur viktigt det är med träning under graviditet och sa att det är det bästa botemedlet mot alla former av grav.krämpor. Och jag tror henne, för jag tränar ju och har inga krämpor ens i min svaga rygg (än). Men alla får ju känna efter vilka råd som passar just dem också självklart.

Kram på er! Nu måste jag JOBBA!

• Vänner-fan

Muggles,
    Jag har också en massa tider inbokade, nu var tredje vecka, sen varannan och sen varje ända tills jag har gått över tiden. De prover de tog på dig har de tagit på mig på BMG, allihop. Så det är nog inte mindre seriöst där!

För mig var det inga problem att få alla dessa tider, det såg rätt så tomt ut i min BMs kalender tyckte jag. Vi kunde välja och vraka och bara ta de tider som passade oss allra bäst. Men ring och hör med de! Såg att det annonserade igår i GP. Det borde de väl inte gjort om de hade så jättefullt?

• Vänner-fan

Så! Ikappläst igen. Men jag tycker en sak är väldigt konstig när man läser ikapp. Rätt var det är delas sidindelningarna om även om man har 10 sidor kvar att läsa och så inser man att de har lagt till ett inlägg på sidan före och så får man gå tillbaka en sida igen och läsa om. Varför gör de så? Har de svårt att bestämma sig för hur lång en sida ska vara eller? Jag kan förstå att det blir så mot slutet, men 10 sidor innan? Nån som fattar vad jag svamlar om?

Åh, ni kan tro att jag är avundsjuk på er brunch! Ni verkar ha så himla KUL!!! Speciellt som jag har hela helgen fri dessutom. Fast det har jag iofs med flit. Mannen är bortrest och först började jag genast (som vanligt) fundera på allt jag skulle ta mig för och alla jag skulle träffa och hitta på saker med och då hade helgen försvunnit i ett jehu. Men så kände jag efter vad jag VERKLIGEN ville med helgen och kände att det vore inte helt fel att bara ta det lite lugnt på egen hand. Vila, kanske baka, ta ett långt bad, läsa en bok med en kopp te och tända ljus eller börja sticka på min bebiströja jag har köpt garn till osv. Helt enkelt ska jag våga vara helt asocial. Vi får vi se hur det går! Men klart är ju att mina möjligheter till helt ensamma dagar snart kommer vara starkt begränsade, så jag vill passa på.

En annan sak jag är lite avundsjuk på (förutom brunchen) är att inte nog med att ni (de flesta) verkar ha möjlighet att vara inne på den här roliga tråden på dagtid och förgylla arbetsdagarna med den, ni vågar dessutom vara så öppna! Jag känner mig jättehämmad jämfört med er! Jag vet dock att det till stor del beror på att jag fick mitt förra nick här på BT anslöjat inför alla bröllopsgäster under en lek efter middagen, så att alla som ville efteråt kunde gå in och läsa allt jag skrivit om bröllopet, vilket inte var så kul. Som tur var hade jag undvikit de mest känsliga ämnena och inte skrivit om hur svärmor var nära på att driva mig till vansinne t.ex. Men ändå.

Några speciella nyheter har jag väl inte annars. Är ganska trött och känner mig extremt yr när jag reser mig upp och nu känner jag av den extra tyngden jag släpar runt på, vilket inte har bekommit mig innan. Hade gått upp 6,5 kilo för en vecka sen.

Nu ska jag posta detta och se om nån mer verkar vara inne på tråden ikväll!

• Vänner-fan

Jättekul att se korten på dig Nenne! Men jag tycker det är lite dubbelt att se hur folk ser ut på riktigt, för jag har redan en bild för alla i huvudet och nu blir det liksom en korsning mellan två olika bilder! Bilderna består delvis av hur ni själva beskrivit ert utseende, men inte alltid. Lapinette t.ex. är ingen halvjapanska i min inre bild, det får jag bara inte till. Den enda jag ser om jag ska föreställa mig det är hon i Charlies änglar och det stämmer inte riktigt för mig. Nä, Lapinette är mellanblond! Koko ser ut som Tia Hellenbaut, ni vet höjdhoppstjejen som tog guld i Götet i somras. Kanske inte ska skriva om fler, det lär ju inte stämma i alla fall...

Hoppas ni har en skön kväll allihop och vårdar era ägg eller era magar!

• Vänner-fan

Ha ha, så Tia Hellenbaut var inte helt fel beskrivning då? Bra, då får du fortsätta se ut så ett tag till i min inre bild Koko! Jag tror nog att de flesta av er ser ut som någon jag har sett i verkliga livet. Har väl inte tillräckligt bra fantasi för att göra en helt ny bild.

Väntar på att maten ska bli klar i ugnen. Var tvungen att laga mat själv nu eftersom jag är solo. Vilket inte är min starka sida precis. Har numera plåster på tummen, skadar mig nästan alltid när jag ska hacka, skala eller riva något och så tar maten eveighetslång tid att göra för jag är så ovan och sen brukar den inte ens bli särskilt bra i slutändan, men men.

Nu ringer klockan! Nån som vill skicka en update från bruchen igår??

• Vänner-fan

Mmmm, nu är jag mätt iaf, även om maträtten inte direkt blev som på bilden... Gjorde rösti som skulle ligga i små fina tårtbitar på tallrikarna, på min såg det ut som potatismos i slamsor. Ja ja, magen märker ingen skillnad.

Koko förresten, tur att jag ska addera 10 kilo, de där höjdhopparna har ju inga större fettdepåer precis!!

Victory, håller med tidigare skrivande om att dina bilder var jättefina!!

Pyret2,
    Jag hade tydligen precis blivit gravid på mitt bröllop och som väl var var det inget jag märkte av på själva bröllopet, men fyra dagar efter började jag må väldigt illa. Då gick det upp för mig vilken risk jag/vi faktiskt tagit då jag verkligen inte hade velat må så dåligt på själva bröllopet. Sen mådde jag illa i några veckor och hade vi åkt på bröllopsresa direkt efter så hade hela resan jag sett fram emot så länge blivit totalt sabbad, det kan jag försäkra, men nu hade vi sådan TUR att vi hade bokat in den några veckor senare och jag hann må bättre tills dess. Blir du dock gravid inom de närmaste månaderna hinner du ju passera den första tiden då illamående är vanligt och då är det väl bara klänningen du får se till att kunna ändra så tätt inpå bröllopet som möjligt. Lycka till!

• Vänner-fan

Hej själv Muggles!!

Både ja och nej får jag väl säga. Jag har varit hemma själv, men nog inte tagit det riktigt så lugnt som jag kanske borde. Som vanligt mao. Har nog fått de där "boa in sig"-hormonerna som fåglarna får när de ska få ungar och förbereder sitt bo för det. Har burit ner en massa saker till förrådet för att få mer plats och tagit med saker från förrådet till Myrorna. Samt varit på spinning, tvättat lite m.m. Men igår kväll var det helt underbart att bara krypa er i det varma badvattnet med levande ljus och sen direkt till sängen efter det och idag har jag pratat i telefon med en kompis i Australien i nära tre timmar. Tur att det finns billiga telefonkort!

Själv då, hur var bröllopet?? Jag ska själv gå på vinterbröllop om några veckor och det ska blir väldigt spännande. Alla bröllop jag varit bjuden på har alltid varit på sommarhalvåret, så det blir extra kul!

Måste också tillägga att jag skrattade gott när du beskrev din katt slicka i sig tvättmedel. Djur är för härliga!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???