Inlägg från: Vänner-fan |Visa alla inlägg
  • Vänner-fan

När märker man av att man är...GRAVID???

Vändbart handtag valde vi bort för vi tänkte att insatsen jättelätt går att vända innan man går ut och så blir det extra vikt att ha det och ytterligare en sak som kan gå sönder. Och att hjulen gick ihop var heller ingen finess vi behövde, för vagnen gick att rulla rätt in i vårt bagage utan det.

Brudsommar, JA, visst är det stressande med allt man ska springa på!!! Och mitt upp i allt får man höra "Passa på att sova nu och gör roliga grejer, som att gå ut och äta och gå på teater". Min almanacka är väldigt fulltecknad känner jag. Var på Försäkringskassans möte i måndags. Ska gå föräldrarutbildning nästa månad och profylaxen i mars. Går på yoga varje vecka och massage en gång i veckan, fast det gjorde jag innan också. Och så ska man hälsa på på förlossningen som sagt och till BM titt som tätt. Det blir inga 40 timmars-veckor framöver, det hinns inte med! Så ni som ännu inte plussat, samla tid i era tidbanker om ni kan. Jag hade inget att ta av från början och det är lite stressande att se flexen gå mer och mer minus. Men men. Man måste ju inte göra allt detta, men om jag t.ex. inte tränar så mår jag ju inte bra alls, så det är defintivt inget alternativ för mig.

• Vänner-fan

Nja, jag tror det är nytt för i år att man inte kan välja vilka hjul man vill på Brios vagnar. De ingår numera då man köper vagnen. Men det går säkert att sätta på andra, fast då får man nog dubbel uppsättning. Ja, nog med vagn-prat nu! Vi verkar ha skrämt bort alla andra!

• Vänner-fan

Cicci,
    Den kostar 6000 kr med sittdel inkl. mjuklift. Det var ett par saker som inte ingick då, tror det var myggnät och regnskydd eller nåt sådant, men det kostar väl max 300 kr extra. Vi har inte beställt den än.

• Vänner-fan

Ja, musikaler är underbara! Vi ska på Cabaret om några veckor (fulltecknad almanacka som sagt...). Det ska bli jättekul och med Peter Jöback som är så bra! Den gick väl i Sthlm före jul?

• Vänner-fan

FruL,

Oj, vad jag skrattar!!! Smaken är verkligen olika! Tycker det var jättekul att du skrev det inlägget! Att handlingen alltid är banal, håller jag verkligen med om men det känns så storslaget och pampigt på nåt vis. Och jag gillade Sound of music, fast här gick den inte med Carola. Henne har jag också lite svårt för. Men Jöback, HAN är.... väldigt väldigt bra tycker jag! Vi hade en av hans låtar på bröllopet och jag grät VARJE gång jag hörde den fast jag lyssnade på den varje dag i flera veckor och framme vid altaret hann solisten bara sjunga första raden innan jag stod och bölade.
    Men den bästa musikalen av alla är nog Miss Saigon. Den tror jag i min enfald att du skulle gilla. Jag såg den med en kompis som nyligen fått barn (vet inte om ni vet vad den handlar om men...) och vi båda grät så tårarna sprutade och det händer ingen av oss särskilt ofta i sådana sammanhang och hela publiken stod upp efteråt. Det glömmer jag aldrig.

Men opera, det är bra det med! Är ännu mer storslaget på sitt sätt.

• Vänner-fan

Page,
    den första jag och kompisarna var på (har ännu inte lyckats med konststycket att få med maken på opera, han tror att det alltid bara är en smällfet tant som står och ylar) var Don Giovanni och den fick oss att gilla opera allihop. Jag blev mindre och mindre skeptisk allt eftersom föreställningen fortlöpte och mot slutet ville jag inte att den skulle ta slut. Så den kan jag rekommendera!

• Vänner-fan

FruL,
    nu skrattar jag nästan ännu mer. Tycker du att KUNGEN är KUL?? Va?? Vad är det jag hör? På vilket sätt då?

• Vänner-fan

FruL,
    Ha ha, nej det är VERKLIGEN jättebra att inte alla tycker lika! Jag brukar ha tillräckligt många att fajtas med om att få tag i bra biljetter som det är

• Vänner-fan

Oj oj oj, detta är nog den bästa rehabiliteringen av min förkylning jag kan få just nu! Att bara sitta här och skratta!
    Småsnurrig. Lost in space. Ja men det är bra, då är vi överens om det iaf, FruL!

• Vänner-fan

Oj, förlåt. Mitt inlägg ser nog lite okänsligt ut efter Start septembers. Det var inte meningen.
    Sept, försök att inte jämföra dig för mycket med andra. Du har säkert lyckats med en hel del saker som inte de har uppnått. Ingen är så lycklig som man tror men heller aldrig så olycklig sägs det. Och jag tror att det ofta stämmer. Det kan se helt perfekt ut på ytan, har en kompis som har det så just nu, men hennes liv är i själva verket ett helvete. Men det syns inte utåt och ingen skulle kunna gissa det.
    Kram till dig!

• Vänner-fan

Brudsommar,
    Va? Pratar de tyska? Jag förstår det, men inte min make och jag vet inte om de vi ska gå med gör det heller.
    Var det denna uppsättningen som går nu som ni var på?
    Jag vet några som ska på den i helgen, så om det finns program ska jag se till så vi kan läsa igenom det innan.

• Vänner-fan

Gällande amning så har jag väl ambitionen att helamma 4-6 månader och sen trappa ner gradvis. Men det är väl inte helt lätt att bestämma själv när man ska sluta helt alla gånger. Jag har sett en bebis tydligt vända bort huvudet för att förklara att han ville sluta helt fast mamman ville delvis fortsätta (bebben var 7 mån) och en annan som bara skriker och skriker och inte fattar att vanlig mat är just mat utan vill bli ammad och han är väl också 7 mån nu och hans mamma vill sluta.

Jag tycker det verkar väldigt praktiskt med amning och bävar lite för att laga all denna mat varje dag sen. Som jag redan skrivit är det INTE min starka sida. Sen är jag inställd på att det inte är säkert att jag kommer kunna amma ändå, vet flera som fått lägga ner det för att det inte funkat.

Själv blev jag bara ammad en månad och hade inte inte min första sjukdag förrän jag var 8 år. Men har blivit desto mer sjuk på senare år, så jag tror det är nyttigt att få lite förkylningar och så i ung ålder, men det är ju pga mitt eget facit. Inget som jag vet stämmer.

• Vänner-fan

JAAA, Les Miserable är ju också fantastiskt bra! Speciellt när de står på barrikaderna nära scenkanten och sjunger allihop. Då fick jag rysningar.
    Med Miss Saigon var det nog mycket att jag inte hade en aning om storyn innan som gjorde den så bra. Visste inte hur den skulle sluta.

• Vänner-fan

Muggles,
    Kul att du hann titta in för ett inlägg!
    Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan hitta lite bättre mediciner mot migrän när de har kunskapen om att den förändras vid graviditet. Borde ju finnas några tabletter med typ graviditetshormoner man skulle kunna ta eller nåt.

Honungsjohanna, hade du alltså oturen att få missfall efter november?

Nu ska jag gå och börja grädda pannkakor! För nu har vi både smör och mjölk hemma. Härligt att man får en massa inspiration av att hänga här. Det ligger torkade aprikoser och rostade pumpafrön vid min plats på jobbet tack vare er (Mindre) också. Det enda jag inte gillar som jag märkt är att jag säger fan ibland, vilket jag aldrig gjorde annars och det vet jag att jag gör för att jag läser det här. Inte bra. Det har sluppit ur min mun vid tillfällen då jag verkligen velat ta tillbaka det för jag har hört hur illa det låter. Nåja, mindre bekymmer...

Efter pannkakorna blir det friidrott (Euro-jump). KUL att titta på!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???