Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Wow Cissi!!!!!!!!!!

Jättegrattis!!!!!!!!!!!!!!!
    Måste kännas heelt otroligt coooooolt!!!!!!! :) :) :)

Jag har tyvärr inte haft tid att skriva fram tills nu, men har läst tråden då o då under dagen och föjt Cissis våndor och hållt tummarna såklart!
    Verkligen superroligt att du fick se det lilla livet och att allt verkade bara finemang!

• sweetstreet

Förresten,

Picken eller Pickan?????

Eftersom man inte vet om det blir en med eller utan "pick" kanske man kan kalla henom Pickn??? ;)

Låter väl lite norrländskt kanske...?

• sweetstreet

Kan annars meddela att jag hittat rosenrot här nu också! Fast det finns många olika koncentrationer och så. Stod under sitt latinska namn så då vet man iallafall att det blir rätt.

Fast jag ahr inte inhandlat än för jag ska ha ÄL i dagarna så det kändes som om det ändå var lite för sent?

Så det blir till NNÄ istället!!!!! :)

• sweetstreet

Nu har visst alla gått hem.
    Tja det är det trista med att sitta 6 timmar efter liksom. Och ha fullt upp på jobbet på förmiddagarna. Grrrrrrrr!!!!!!

Men det känns skönt att ändå veta att ni finns där och just nu är jag bara glad för Pickn!! :)

• sweetstreet

men nu ska jag på möte.

• sweetstreet

Cicci,

*vinkar glatt tillbaka*
    Ser du mig?? Tjejen som hoppar upp och ner oh viftar som en tok med armarna!!!!!

Ja jag är fortfarande helt glad i hela kroppen för din och Pinkn´s skull! Känns verkligen kul att få följa med enda från början! Och NU snackar vi verkligenBÖRJAN! Alltså redan från diskussionerna om bästa ställningarna, haha!! :D

Tänkte skicka ut en lathundsfråga igen. Vilken koncentration på roesenrot åt du??
    Var den satt till mg?
    Jag har hittat olika. Allt från runt 200-600 mg.
    Tror du sagt dtta tidigare men nu orkar jag inte leta upp sidan eftersom den lär vara mååååååånga sidor bak med tanke på hur frenetiskt alla skriver här! ;)

Bisolvon hittade jag inte alls, men har hittat ett annat slemlösande medel (Hm, låter verkligen inte bra alls - slemlöande medel, urk Äckligt!!!! ;) )
    med en aktiv substans som jag tror ska vara likvärdig. Iallafall när jag kollade runt på nätet; Guaifenesin (tror jag substansen hette). Verkar vara den substansen flest "förkylningstabletter" har här. Sägs ska lösa upp slemmet i bronkerna när man är förkyld så at man lättare ska hosta bort det. Och det är väl det som aktiva substansen i bisolvonet gör också tror jag? Så vi får väl se.

• sweetstreet

Förresten är det någon mer som känner som en 80-årig gamma kärring nuförtiden?????

Med alla piller man stoppar i sig per dag!

Kanske ska man skaffa sig en sådan där "tablettask" där det står måndag. tisdag, onsdag... osv hela veckan...
    Det hade alla gamlingarna när jag jobbade extra i hemtjänsten för öänge sedan.

• sweetstreet

länge sedan ska det vara såklart....

• sweetstreet

Page,

förresten välkommen in i tråden!!!
    Glömde bort att säga det.

Hoppas det går bra för er!
    Men jag tycker också det är lite konstigt att de inte kollar simmarna med tanke på vad den blivande pappan varit med om för behandling. För OM de är hel okej så är det ju ingen skada skedd att ha kollat de i förväg. Men ifall de visar sig vara färre, mindre simkunniga eller annat som kan sätta ned förmågan att få barn så sparar ni ju tid på att få veta det innan det gått 1 år.
    Kanske kan ni fråga igen eller fråga annan läkare??

• sweetstreet

Inser att jag sitter här och sladdrar med mig själv just nu. Hm trist. När man själv har lite tid så är alla ni där hemma troligtvis på väg att göra er iordning för natten.

Jaja. Och syrran verkar ju vara extremt busy hon också nuförtiden. Eller så ligger hon bara i och försöker supa några fler japaner under labbänken..! ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???