• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Snartis ...har en mycket bra ursäkt denna gång. Sitter på ett plan mot Kapstaden men kan säkert hänga med och fika någon gång under våren. Nu har vi ju kommit iordning i lägenheten så finns det mer tid över till annat skoj.

• Lapinette

Min bild är bara ett par veckor gammal...så det är nog rätt mycket mig. Ska in och checka Page också.

• Lapinette

Frejis - maken tog bilden ute på restaurang med släkten i Frankrike. Svårt att hitta kort där man är ensam....och inte något semesterkort. Snart blir det fler semesterbilder, förhoppningsvis på pingviner, lejon och elefanter. Iiiii!!!! Ser så fram emot semester och värme!

• Lapinette

Sweet - jag lär blöda ett bra tag till. Har numera mens i nästan en vecka och i helgen kom maken in till mig i badrummet och talade om att det var blod i sängen. Trevligt, trevligt!

• Lapinette

Godmorgon tjejer!
    Inser att ni kommer att påbörja en ny tråd under tiden jag är i SA. Antar att det inte blir så svårt att hitta er då ni skriver konstant och borde ligga högt upp på listan. Kommer dock inte ha någon möjlighet att läsa igen allt ni har skrivit då jag kommer ha det tjockt med jobb när jag är tillbaka. Så då kommer jag med frågan jag ofta ställer - har någon plussat. Men som sagt...några dagar kvar till semester och idag jobbar både jag och mannen hemifrån. Trist att jag har mens och inte ÄL.

• Lapinette

Mindre - ingen malaria för Kapstaden med omnejd så här blir det att försöka göra en semesterbebis.

BrudSommar2006 - vilken otur du har!

gladeligen - du får gärna berätta er historia. Vi här inne har ju skrivit om våra försöka, hur vi lyckats och misslyckats. Själv är jag en av dem som försökt ganska så länge....7 månader och har ej ännu lyckats.

• Lapinette

Hi, hi...grubbla vidare ni. Vi har precis gått igenom den där processen i höstas. Tittade både på mindre hus och lägenhet dels utanför stan och dels innanför tullarna. Hus är så mycket mer komplicerat att köpa. Det är så många fler faktorer som måste stämma så när vi väl hittade en lägenhet vi gillade och som hade de "måsten" vi ville ha (förutom trädgård) så slog vi till. Ska tillägga att maken var den som hejade på mest vid budgivningen då jag stoppade vid vår egentliga limit. Vi betalar betydligt mer än 12 000 i månaden då vi amorterar av på 40 år. Maken är van (i Frankrike) att man äger sitt boende dvs man betalar av på 20 år så vi gjorde en slags kompromiss. Trots detta betalar vi inte mycket mer nu än vad vi gjorde förut när vi hade två hyresrätter, en i förorten i Sthlm och en i Cannes och nu betalar vi till oss själva.

• Lapinette

Ska tillägga att vi den första helgen i Stockholm hittade vårt drömhus. En liten villa nästan nästgårds till BrudSommars släkting (som är min väninna). Huset var mycket välskött med en lagom stor tomt utan insyn. Paret låg i skilsmässa och ville sälja snabbt så den gick till ett fruktansvärt bra pris ...vi hann aldrig ens buda. Tänker fortfarande på det huset ibland...och lär nog göra det ännu mer då det blir sommar. Fast å andra sidan jag får väl sätta mig på balkongen och sluta ögonen (låtsas att jag sitter i min trädgård) eller masa mig ut till Vasa eller Hagaparken.

• Lapinette

viktualia - precis som du säger så betalar man sina lån på max 20-25 år i Frankrike. För min man var det en chock att veta att inga av mina vänner äger sitt hus för det gör banken. Sen hade han jättesvårt för att köpa en bostadsrätt där man dessutom hade en avgift på ca 5 000 kronor. Jag, banken och mina vänner försökte förklara för honom vad denna avgift är. I Frankrike betalar man för sophämtning, poolrensning mm och då talar vi om ca 1 000 kronor i månaden. Tillslut blev det en bostadsrätt med mycket låg hyra...för något annat kunde han omöjligt tänka sig.

CicciL - skulle jag ha en altan på 30 kvm utan insyn i stan skulle jag vara nöjd. En sådan lägenhet går ju på över 5 MSEK och uppe i de dimensionen var inte riktigt vi då vi båda kom från hyreslägenheter och inte hade något extra kapital förutom besparingar. Kom ändå rätt långt då mannen fått ett par rejäla bonusar.

Huset jag ville ha gick på ca en halv mille lägre än lägenheten vi köpt! Usch, sånt man inte ska tänka på.

Planen är att bo här i ca 3 år och sen kanske det blir Rivieran igen eller hus utanför Stockholm. Fast det hela är ju rätt beroende på om vi får barn. Får vi inte barn kan vi lika gärna bo kvar i stan, köpa en Maserati och resa jorden runt ca 1 gång per år.

• Lapinette

Förlåt pratade men mannen (som är förvisad att arbeta i köket) och han säger att vi ska ha en Aston Martin och inte Maserati.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???