• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

koko - visst är det så!!! När är egentligen rätt tillfälle? Känner folk som varit tillsammans i typ 7 år, bor i villa, har bra jobb men väntar på rätt tillfälle? Själv träffade jag inte rätt man förrän jag passerat 30 och är evinnerligt tacksam att jag inte skaffade barn men någon av de tidigare. Frågade faktiskt min man när vi bara varit tillsammans i typ 1,5 månad om han kunde tänka sig att leva med mig även om vi inte fick barn. Han valde då att få tänka på saken...fick dagen efter ett svar - ja! Så för mig har det där med barn aldrig varit självklart.

• Lapinette

Alltså ...att jag/vi kan få barn! Sen har jag alltid velat försöka och där är vi då nu. Jädrans vad vi försöker!

• Lapinette

Lycka till Mindre! Vi behöver lite plussivt på tråden.

• Lapinette

Har en väninna som har varit hemma i 8 år med 3 barn. Hon jobbade inom vården och trivdes inte och hennes man har klättrat och tjänar pengar för dem båda. Hon är superaktiv och säljer smycken och annat så det är inte så att hon inte gör något men hon bestämmer helt över sin tid och är inte anställd någonstans.

Jag tycker att alla gör sina val och inget är bättre än något annat. Själv är jag inte alls karriärskåt längre. Var det betydligt mer för ca 5-6 år sedan då jag pluggade vid sidan om jobbet. Sen åkte jag på några nitar (jobb som jag vantrivdes på) så nu värderar jag helt andra saker. Har idag ett bra jobb, en bra lön men framför allt...en mycket flexibel chef som litar på mig.

Ang dagis så har jag heller aldrig gått på dagis. Jag var dagbarn hos min mormor.

Oj, så mycket jag har skrivit om mig själv idag! Nu ska jag jobba lite. Bye girls!

• Lapinette

Det låter nästan som om det inte är någon här inne som vill vara mammaledig mer än 6 månader. Är det så? Blir bara lite förvånad då mina kompisar allihop och trots bra jobb har varit hemma i minst 1 år.

• Lapinette

Page - så klart det fixar sig...det blir aldrig helt rätt, jag menar man kan alltid skylla på något. Hade jag träffat maken tidigare i mitt liv hade jag absolut försökt tidigare.

• Lapinette

Tjejer - jag är nu helt OT och har inte läst kvällens inlägg men behöver hjälp. Vi blir 25 stycken hemma hos oss på lördag på cocktailparty. Hur mycket sprit behöver vi? Börjar bli orolig att vi inte har tillräckligt.

• Lapinette

Ska googla men söker jag på mängd sprit får jag bara upp artiklar om hur mycket folk dricker (skadligt!!!). Har ingen lust att läsa sånt nu när vi ska ha party!

• Lapinette

Är där inne och kollar men hittar inget om hur mycket folk dricker ! Himlans svårt att beräkna. Förutom sprit har vi en dunk vitt och en dunk rött för de som vill...eller när spriten är slut.

• Lapinette

Har en dryg liter gin, en dryg liter bacardi, en nästan full vaniljvodka, en dryg flaska citronvodka, en flaska mörk rom, whiskey och lite annat smått och gott. Sen en box rött vin, en box vitt vin ...och mannen kom på en smart idé - vi köper öl (observera vi dricker aldrig öl...därför kom inte den idé förräns nu).

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???