Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Muggles, ja du jag verkar tappa lite hekton varje dag, vägde mig i morse igen på skoj och då hade jag gått ner mer. Helt galen *skakar på huvudet* men idag ska jag med grabbarna på kontoret ut och käka lunch och det bjuds pannkakor med grädde (!) och sylt efter, så jag ska moffa i mig ordentligt.
    Mina kompisar har alla gått upp flera kg fram till vecka 13 (som jag är i nu) eftersom man ökar ju både blod och vatten volymen i kroppen. Men det är ingen fara, jag är härdad nu, min graviditet har ju inte varit lik någon annas sedan första början!

Moppy! Vi körde tisdag, onsdag (aladåbdagarna) sen natten mellan fredag och lördag (hade böjj fredagen) sen var jag gravid, så jag tror det kan vara en tillfällighet var ägget är och om simmarna väntar in det etc. Jag hörde att det var bättre kvalité på simmarna om man inte körde varje dag, men det har ju funkat för andra här i tråden.

MEN som Frullans make, min man höll sig borta från Alkolhol (11 dar innan ÄL)och åt Berocca varje dag, så han bidrog lite med.
    Sen åt jag Bisolvon, RR, Mitt Val Kvinna, Berocca, extra Folsyra, drack inte heller och åt sunt!
    Jag gav mig fan på att det skulle ta till slut och vi lyckades med på 5e försöket

• Bröllopstokiig

Start sep.

Jag åt dubbeldos, vissa kan behöva mer för att märka ngt! jag kände att jag hade ÄL för första gången i mitt liv! Så jag tror stenhårt på RR och Bisolvon!

• Bröllopstokiig

Start sep: I så fall åt jag samma som dig, jag åt ca 600 mg med tror jag, men har hört de som äter 1200 mg.

Moppy, moderkakan tar över vecka 12-13, jag pratade med min BM igår och hon sa det, men det är olika på olika siter ag detta. Kaffe tror jag def. att man ska minska ner på, jag gjorde inte det, men jag slutade RÖKA och det hjälpte alla gånger!

• Bröllopstokiig

Frullan, jag fick inskrivning 3-4 veckor efter jag ringt. Ringde 13/11 och fick tid 6/12, så det är nog ganska lika för oss. Vanligtvis skriver de inte in folk förrän i vecka 10-12, pga att missfallsrisken är relativt hög innan dess. Så du ska vara glad! Jag bokade in mitt vul på inskrivningen tror jag det var, fick det 3 veckor senare.

• Bröllopstokiig

Storasystern: Jo jag har nog brist på vissa saker, vilket är konstigt eftersom jag äter så mycket tillskott!
    kalcium är det nog, för jag äter massor med ost och o älskar filmjölk helt sonika, så visst är det nog så.

• Bröllopstokiig

Jag rider bara på min man nu för tiden, det är mycket skönare!

• Bröllopstokiig

Jag läser bara om lyckade förlossningar! Det är bättre, så slipper man fasa i onödan, det kan man göra när man ligger där

• Bröllopstokiig

Frullan!

Du titta på mig, inga symptom alls, förrutom att jag är gasig då.... så du behöver nog inte vara orolig! Jag har helt lagt bort oro nu. Fast idag ringde jag BM för jag har gått ner 4 kg, ska bara kolla så det inte är så farligt, men det är det säkert inte....
    Nu säger jag det ni sa till mig: Va' gla'!

• Bröllopstokiig

Hej Sweet,
    Jag fick ÄL 2 dagar tidigare med RR, dvs den kom på dag 12 istället. Men du testade ju från dag 12, så det är ju lite konstigt. Har du gjort rätt när du kissat på stickan? Fösta gången satte jag ihop delarna fel, så det blev inget utslag alls!
    Men sexa på bara, så du inte missar något. Låpter konstigt om du skulle få den tidigare än dag 12, om den är sen annars!

• Bröllopstokiig

Jag ska ju göra NUPP nu på onsdag nästa vecka, så jag lugnar mig tills dess. BM kommer ringa tillbaka till mig under dagen eller i morgon, sen får man ju ha i åminne att alla är ju faktiskt olika!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???