• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

sweet - jag kände att det kanske var dumt att väcka förhoppningar om det sedan visar sig inte vara något, men samtidigt vill man ju få skrika ut JAG VISSTE DET när du sen plussar! :D

• _koko_

Åh vilken härlig omväxling med så mycket plusitivitet här i tråden!!!

• _koko_

fruLlan - det blir många tröstöl på lördag, jag lovar!! Eller vin eller sprit eller alltihop! Jag har inte heller bokat in något efteråt (fast ska festa ikväll, på torsdag och på fredag, så det kan vara lite tungt på lördag...).

Och jessie, som nån sa tidigare, man ser inte automatiskt att någon är gravid på ett blodprov, man måste ju TESTA blodet på just det ämnet... :)

• _koko_

Det går över till på lördag. Och hör sen! Jag förstår att det känns deppigt och det är helt ok! Det är ju SKIT att vi inte ska lyckas! Vad är det för fel på världen när vi som har så mycket kärlek och trygghet att ge kanske inte ens får chansen, medan vissa barn växer upp i trasiga familjer helt utan kärlek... :(

• _koko_

Japp det är det, och därför får vi nog ta världen i egna händer, studsa den lite och skjuta iväg den åt H*LV*TE. :D

Å sen blir vi på smällen direkt!

• _koko_

Som vi har sagt flera gånger tidigare i tråden - om man bara visste att det skulle funka förr eller senare skulle det inte vara så jobbigt, men nu vet man ju ingenting, och varje månad utan plus blir ett bevis för att man är infertil...

Fast jag är ju redan så säker på att jag är det med endo och allt, så jag tar rätt lätt på det också nuförtiden. Har förhört mig om ivf hos en kompis som har genomgått det och jobbar på att förlika mig med det. Måste skrapa ihop pengarna bara, för köa i 1½ år eller längre tänker jag INTE göra!

• _koko_

Såhär är det: Min gyn såg härdar på båda äggledarna när han gjorde vul. Om det verkligen är endo kan man endast bevisa mha titthål, och det har jag fått remiss till nu. Men det är i princip helt säkert att det är det (enligt gyn) med tanke på alla mina symptom.
    Vad som är konstigt är att du inte fick någon remiss för att göra det, fruL, eftersom din gyn också misstänker endo!!
    Tycker också att du ska fråga någon annan!
    Jag hoppas på att få spola äggledarna samtidigt (han skrev med det i remissen), för finns det ingen passage där är ju ivf enda alternativet.

Vet inte vad man måste uppfylla för krav för att få göra ivf privat, men ett paketpris på 3 försök kostar uppåt 50'.

• _koko_

Har ni sett att vi snart är uppe i tusen inlägg - på en dryg vecka!!! Hahaha, vi äger!!!

• _koko_

sweet - nä, 40% av endo-tjejer kan inte bli med barn alls på egen hand har jag läst, så oddsen är nog mycket sämre än 30% per gång...

Och eftersom han såg härdar på/i äggledarna gissar jag att jag är bland de 40 procenten...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???