Inlägg från: Vänner-fan |Visa alla inlägg
  • Vänner-fan

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej tjejer!

Jag har blivit förkyld och varit hemma från jobet idag. Har sovit flera timmar och det känns lite bättre nu.

Frejis, vad tråkigt med tant-besök!! Verkligen!

Mindre, spännande! Jag gillar inte att inge för mycket hopp när läget är osäkert för då kanske besvikelsen blir större om det inte var som man trodde MEN jag måste bara skriva att jag hade JÄTTEsvårt att sova veckan innan jag plussade och har tror att även Cicci hade det. (?) Har för mig att du skrivit att du också haft det och det kunde jag inte låta bli att reflektera över. I mitt fall tror jag faktiskt det var alla hormoner som rusade runt i kroppen och störde nattsömnen. Så nu var det sagt...

• Vänner-fan

Gällande kön vill jag absolut inte veta i förväg. Men jag vet många som tagit reda på det. Då när de väl föder blir det liksom "Jaha, så de fick sin son idag då?" i stället för "Åh! Vad fick de för nåt??" och jag tycker det sist-nämnda känns roligare. Plus att det väl inte är 100 % säkert att ta reda på det innan. Ni minns kanske Allbäck (fotbollsspelaren) som kollade att han skulle få en son och det stod i alla tidningar. Och ut kom - Filippa. Har läst någonstans att det finns en liten ökad risk för förlossningsdepression och svårighet att knyta an till barnet om könet inte stämmer överens med det man fått veta att det skulle vara heller. Och de riskerna minimerar jag gärna. Inga fler depressioner hitåt, tack!!
    Men nåt jag reflekterat över är att alla jag vet som kollat kön (är väl 5-6 st) har fått veta att de väntar pojkar. Och jag undrar om det ligger nåt bakom det. Typ att det är lättare att se att japp, där är en sno*p än, nej, där är ingen. Nån som vet?

Självklart fattar jag att folk VILL kolla kön, liksom göra alla möjliga tester på sitt ofödda barn, jag tillhör bara inte de.

Ser ni, jag har börjat dela upp inläggen, så att de blir fler i stället för längre! Mot 12000...

• Vänner-fan

Och så har jag roat mig med att göra hund-testet och jag blev cocker spaniel, liksom Mindre och Muggles. Kul grej! Stämde hyfsat tyckte jag.

honungsjohanna, välkommen!

• Vänner-fan

Självklart kan du det! Själv är jag ju inte så flitig skribent som många andra här, men alla som inte bara kommer in och ropar ut att de plussat och sen försvinner igen, är välkomna att joina med tips, idéer, nojor, skratt, gråt etc.

Var i landet bor du och hur gammal är du (om du känner för att berätta)?

• Vänner-fan

Mitt inlägg kom lite sent, det var till honungsjohanna.

Så man får skriva snopp här? Jag var inte säker... Aha, intressant Sweet, med det om navelsträngen!

• Vänner-fan

Ihhhhh, vad ni skriver! Vad kul, när jag väl är här inne brukar det vara så dött annars!

• Vänner-fan

Ja, sömnen gjorde nog susen för förkylningen. Passade på att sova på makens sida av sängen nu på dagen, som är hårdare än min, för på min egen sida fick jag ont i ryggen i natt. Har ju ökat min vikt med över 10 %, så nu är den lite för mjuk.

Nenne, kom du in så sent?? Känns som du alltid hängt här!

• Vänner-fan

Har någon hört av Frullan?

• Vänner-fan

Nej, mig veterligen finns ingen max-gräns på antalet inlägg. Förmodar att Frullan startar en ny, annars får väl den första som ser att denna är nerstängd göra det. Fanns det några namnförslag på den nya tråden?

• Vänner-fan

Snart så,
    Nej, jag har ingen resa inplanerad. Mer än en spa-helg till Smögens havsbad med några kompisar. Eller det är egentligen inte ens en helg, utan lö-sö. Nån som har varit där?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???