När märker man av att man är...GRAVID???
Nu ska jag jobba vidare annars får jag aldrig gå hem ikväll.
Kram!
Nu ska jag jobba vidare annars får jag aldrig gå hem ikväll.
Kram!
Page,
jag tror det är väldigt individuellt och tar olika lång tid för olika personer.
Själv åt jag p-piller nästan 15 år (shit att det var så länge!!!) innan jag slutade i år. Och det tog ca 2-3 månader för mig att få igång en riktig mens. ÄL vet jag itne för jag började inte testa emd stickor förrän efter ytterligare några månader. Mest för att kolla att jag verkligen hade ÄL, samt att försöka se hur lång kin ykel var.
Nu har den varit ganska stabil de senaste månaderna och jag har ca 33 dagar. Alltså en bit längre än standard på 28. Lite trist när man gärna vill ha fler ÄL per år, men så är det.
Jag rekommenderar att kolla med stickor eftersom man då får bättre koll på när man själv lossar ägg. Så man kan försöka pricka in det. Vi timade också helt fel när vi började pga av att min cykel var längre än de 28 dagarna.
stickor är alltså ägglossningstest!!! ;)
Fungerar i stort sett som ett graviditetstest. Man kissar på den och sedan mäter den ett hormon i kroppen som ska stegras innan ÄL. När man har hög nivå av det hormonet så visar stickan detta och då ska ägget enligt de visa lossna inom 24-48 (tror jag) timmar. Så om man har sex inom denna period ska man öka sina chanser att bli gravid.
Men nu måste jag packa ihop datorn och kanlla hemåt. Annars kommer jag döööö av hunger.
Ses imorn!
:)
Tjickabooooooom!!!!!!!!
Sweetan is back!!!! :)
Inte deppa ihop nu FruLLan!!!!!!!!!
Bara lite sådär lagom julvemodig som de alltid verkar vara på amerikansk film. Om de inte är Disneylyckliga förstås.
Förresten har du ngn glögg-kran under deppmanteln???? Vore annars en väldigt bra investering såhär i juletider! :)
Och Moppy,
jag tror inte alls det är farligt att försöka bli gravid fast du är lite sjuk och hängig.
Det måste vara massvis med kvinnor som blivit på smällen när de varit förkylda ju? Eller???
Kanske kan lite 6 bara hjälpa till att pigga upp er i vintermörkret och få er friska lite snabbare???
My GOD!
Idag känner jag mig HELT SPEEEEEEDAD!
Och då har jag itne ens börjat äta någon rosenrot eller så alls. Tänkte göra det till NNÄ eftersom jag var så seg i starten denna cyklingstur.
Tror att jag är såhär för att det varit/är så mycket på jobbet just nu att man liksom kommer in i en "andra andning".
Blir lite jobbigt sedan när luften går ur ballongen.... Men förhoppningsvis blir det inte förrän runt jul och då tänker jag minsann vara LEEEEEDIG!!!!!
Äh FruLLis,
SKIIIIIIT i vad andra säger!
Jag tycker vi genast investerar i glöggkran!!!!!!!!!!!
Måste ju vara bästa grejen där under manteln!!!!! :D