Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Bra artikel Mindre, jag har faktiskt börjat med mellanmål nu, fast bara på eftermiddagen. Äter BULLE med massa vaniljkräm (inte den från Nennes man då)... det kommer ge utslag uppåt nästa gång på min nya våg

• Bröllopstokiig

Hur räknar man ut BMI?

• Bröllopstokiig

ha ha - sååå farligt var det faktiskt inte, har BMI på 19,7, men med tanke på att jag är gravid i 14 veckan snart så kanske det ska ligga lite högre. Men jag är normal!

• Bröllopstokiig

Koko, kul att du skrev att du Drömmer om att skräddarsy alla sina kläader! HÄLFTEN av alla mina kläder jag äger är skräddarsydda åt mig. Alla klänningar, alla kostymer och ett par toppar. Det ända jag inte skräddarsyr är jeans, skjortor och sådant vardagligt!
    När jag bodde i Dubai var det lättare, roligare, ibland billigare att skrädda sy, sen fick man ju designa hur man villa ha sina kläder själv.
    Nu när jag drar ner till Dubai i påsk, ska jag skräddarsy lite mammakläder, ska bli roligt att göra sånt som inga andra i sthlm springer runt med!

• Bröllopstokiig

Hej tjejer!

Cicci är tillbaka från NUPP. Och det var helt fantastiska siffror! Så skönt!
    Hade bättre värden än en 20-åring sa hon!
    Vi kommer inte gå vidare med fostervattenprov med andra ord, vi var inte ens i närheten av att bli rekommenderade detta.

Bebisen mår kanon och hade vuxit mycket, han är 13 CM stor nu!
    Jag är i vecka 13+4 enligt Kate som utförde testet, alltså går jag in i vecka 15 på lördag och bebisen kommer ca 12-13 juli nu!

Jag frågade om det är så att jag blev befruktad tidigare då, eftersom jag är framflyttad över en vecka, men hon sa att det tar olika lång tid för bebisen (embryot) att ta sig till livmodern och fästa, vår bebis dansade ner och fastnade snabbt! Efter endast ett par dagar, annars kan det ta 10 dagar för vissa, så det är därför jag är längre gången.

Vi såg båda hjärnhalvorna, klaffarna till hjärtat, urinblåsan som var fylld med fostervatten, njurar och hela baletten. 10 fingrar, 10 tår och en fin ryggrad. Allt var på plats och nu ska den mest växa till sig!
    De kollar även efter hur rakt näsbenet är, för det ska vara jätte rakt om det är ett friskt barn, Pick'n var rak så klart
    Att de sväljer fostervatten är ett gott tecken, för barn med downs syndrom, har ofta svårt att svälja sa hon. Så det känns helt fantastiskt!
    Låg o lipade i sängen när hon körde den där meckapären över magen, tårarna bara rann, det är så absurt att se sin lilla bebis först sova, sen vakna och röra sig. Längtar till den 19/2 nu när jag ska på stora UL!

Ja, skulle avlägga rapport - den blev lång!

KRAM

• Bröllopstokiig

Absolut kokos, du kommer vara där snabbare än du tror!
    OCH jag rekommenderar alla att göra både NUPP och UL och VUL för det är en obeskrivlig känsla att få se barnet och hur långt gången man är!
    Nu har jag inget att nojja mig för, kanon skönt!

• Bröllopstokiig

Tack A.M.
    Jag hoppas Pick'n kommer 6 dagar för tidigt, för då föds han 070707, skulle vara lite skoj

Fast man får se på stora UL om det är samma datum, nu flyttar de ju fram mig hela tiden, det kanske blir ännu mer till slut, men jag tror att den kommer titta ut i mitten av juli oavsett, jag får springa i trappor eller så där....

Underbart att se den som jag skrev innan, det är så mycket känslor som far genom kroppen, sen när maken är med och tittar, hela lilla familjen... ja ja, ni har en upplevelse kvar Ni andra som inte har gjort det!

• Bröllopstokiig

Frullan: Ja det kommer bli massa Rosé i slutet av juli i af
    Jag kommer nog smutta lite innan h*n tittar ut med Bara lite lite...
    Nupp är ju ett sätt att inte vara orolig med, tänk på det med. Att få veta att risken är liten tex. Jag tycker det var värt det!

Mindre: Jätte skönt!

• Bröllopstokiig

A.M, nej vi kommer inte kolla könet. Jag stirrade som fasten på skärmen idag för att titta om jag kunde se något, maken blev nästa sur på mig....
    På UL den 19/2 kommer vi säga att vi inte vill veta. Tycker personligen inte att det spelar någon roll ifall det är en pojke eller flicka och då finner jag ingen anledning till att veta innan den kommer heller. Lite roligt att spekulera också

• Bröllopstokiig

Ha ha ha A.M vilken rolig teori! Jag har hört att om man inte mår illa etc (typ som jag helt fantastiskt bra och inte känner ngt alls) så är det en kille. Tjejer mår man tydligen fan med, så jag har fått för mig att det är en kille. Men nu är jag osäker igen, om den växer som den gör så kanske den redan har en fet tjejrumpa Ja ja ja.... we'll see.

Snartis fyller du år det datumet! Då förstår jag att det var bra.

Visst kan jag dela med mig av värderna, men jag tycker det står massa olika siffror.

Som jag förstod det innan de blandade in blodet (TR 21, åldersrisk 1)så hade jag på det ena: 1 av 488 korr risk och sen står det 1 av 9 740.
    Sen är det väl det andra TR 13+18 åldersrisk 1:
    947 kor risk 1 av 19 000

Jag fattar inte ett smack Men hon sa ju att det var jätte bra! Så jag skiter i siffrorna och går på att hon sa att det var just jätte bra!
    TR 13+18 står det sen och där står det

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???