När märker man av att man är...GRAVID???
Mindre: jag vet - det känns så förbaskat tungt när man inne i menshelvetet, det är ju så långt kvar till ÄL och plus... Men kom igen och ös ur dig här - vi ska putta dig uppför backen!
Mindre: jag vet - det känns så förbaskat tungt när man inne i menshelvetet, det är ju så långt kvar till ÄL och plus... Men kom igen och ös ur dig här - vi ska putta dig uppför backen!
Äsch, försökte kolla i listan vilket försök du är på Mindre, men enda stället där jag vet ung var listan ligger är i början av tråden (sid 2) och där är inte det uppdaterat (vilket försök du är på alltså).
Jag tycker nog att du kan dricka vin. Vi drack en hel del from ÄL och till plusset iom att vi var på bröllopsresa. Och jag drack även ons, tors, fre, lör (måndag fick jag plus)... Men visst, det kan ju tydligen påverka framförallt simmarna tror jag (det var någon som hade en teori att simmarna blir fulla och simmar lite krokigare och inte hittar lika bra ). Så i så fall kan väl din man avhålla sig, det räcker väl?! Dessutom måste ju du köra när du väl plussat så det är väl lika bra att han kör nu innan du plussat så att det blir rättvist? Så fortsätt du med vin...
Neeeeeeeeeeej Snartis! Gud, vad läskigt! Hoppas hoppas att barnet lever. Jag undrar också, vad är myom? En blödning? En utväxt? Kan de ta bort det utan att skada barnet?
ljuvlig: jag hade förmodligen fel att cykelns längd inte spelar roll (jag hade dock för mig att jag hört det någonstans). Min BM frågade bara efter sista mensens första dag och inte efter cykelns längd, vilket ju är skumt egentligen om cykelns längd nu påverkar. Men jag har ju 28-dagars cykel så för min del påverkar det inte...
ljuvlig - här är du (enl FL):
Din graviditet startade Lör 25 nov 2006
Din menscykel är 39 dagar (ägglossning 25 dagar efter menstruationen)
Du blev gravid ungefär Ons 20 dec 2006 (ägglossningen)
Du har gått 38 fulla dagar av 291
Du är i vecka 6
Du har gått 5 fulla veckor och 3 fulla dagar (v5+3)
Du ligger bara en vecka efter mig - jag är i v6+2!
Usch, vad orolig jag är för Snartis. I natt drömde jag dessutom att jag gjorde UL och att de hittade missbildningar...
Jaha? Nu är jag superförvirrad. Först trodde jag det som Cicci sa, sedan att jag hade fel (enl FL så verkar det så) och nu att jag hade rätt igen... Öööööööööhhhhhhhh?
Min BM sa att det absolut inte är ngn fara att dricka innan man vet att man är gravid. Själv la jag av helt när jag plussat (förutom som Cicci att jag smakar en mun på vin som mannen dricker) men eg tror jag inte det är ngn fara där i början.
Men när BM förklarade att fostret (sedan när det har blivit ett foster alltså) inte har ngn lever och att alkoholen därför inte bryts ner utan cirkulerar flera ggr via fostervattnet, så kändes det bra att inte dricka ngt (inte ens lättöl). Men jag tycker alla gör som de har samvete till, jag dömer ingen.
Missbildningar kan det bara bli om man dricker kopiösa mängder. Men det som kan hända är att det påverkar intelligensen, att barnet inte blir lika intelligent som det kunde blivit. Allt detta enl BM. Frågar är hur de har mätt upp detta rent vetenskapligt (en sund skepsis har man ju). Hur kunde de veta hur intelligent barnet skulle ha blivit? Förmodligen har de testat på möss... och hur intelligenta är de på en skala?!
Mindre: när BIMar du egentligen - i helgen eller? Man blir ju så nyfiken...
Snart är det dags för sweet att komma in
Är det ingen mer som vill avslöja sin nuna förresten? BrudSommar är med nu också för er som missat det. Tappade vi Skärgårdsbruden eller, har inte hört av henne på ett tag?
FruLlan: svullen mage hade jag också de 2 första veckorna men det försvann sedan. Det där med att knäppa upp översta knappen känner jag igen
Lapinette: det kanske inte bara är en rejäl fylla som behövs för att plussa (det är väl mer el mindre bevisat nu när FruLlan också joinat skaran), det verkar dessutom behövas en rejäl depp. Både jag och Cicci var ju supernere den sista gången som menstanten kom. Så då är du kanske redo för nästa gång?! Och glöm inte NNÄ-klubben - bra att fokusera på nästnästa ÄL redan nu