Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Cicci: det kanske är just det du ska ha den till - att tala om att det faktiskt är en bebis där inne (fast det inte syns)! Fast kanske inte på jobbet då...

Vad är det för vagn ni ska köpa? Jag är så ointresserad av barnvagnar känner jag. Är inne på att köpa en begagnad bara som märkeshysteriprotest Sedan är jag inne på att klä mitt barn i tvärtom-färg: rosa om det är en kille och blått om det är en tjej - bara för att folk inte ska ha så mkt fördomar. Obstinat - moi?! Näe...

• mugglesfan

Har ni pratat namn? Det har vi... JAg vill jättegärna veta kön om det går men mannen är tveksam. Jag förstår inte riktigt den här traditionen att man inte vill veta könet. Man vill ju veta allt annat som går och det går ju att få reda på. För mig känns det bara fånigt att inte ta reda på det, typ att blunda för om man skulle råka se en p*ck på ultraljudet i v18. Jag respekterar givetvis att det finns folk som tycker annorlunda men jag förstår det inte riktigt. Så mkt lättare att börja tänka på den här personen som är påväg in i ens liv, att fundera på namn och annat som ska köpas.

• mugglesfan

På NetDoktor står det att man kan veta det from v11 - vet inte om de menar att man kan se det el veta på annat sätt. Men i v18 ska man nog kunna se det fast det står att könsbestämning inte ingår i UL som man gör då.

Jag tror inte alls det blir lättare att hantera om ngt går fel för att man inte vet könet. Har man väl känt barnets rörelser mm så har man redan börjat bilda sig en uppfattning vad det är för sorts person därinne. En del tycker att "man ska ju ha ngn överraskning kvar" och det argumentet kan jag iofs förstå. Men jag är nyfiken av mig...och otålig

• mugglesfan

När är det läge att köpa barnvagn? Känns lite tidigt nu...

Men det ska bli kul att inreda ett av rummen i vår nya lägenhet med lite barngrejer. Fast det ska banne mig inte bli ngn söt tapetbård under taket!

Och så måste man barnsäkra uttag mm. Uj så mkt som de kan pilla på... Min kollegas 1-åring brände sina händer på deras kamin (på glaset) under ett ögonblick när de såg bort. De hade ställt en stol framför men hon kröp under och satte händerna mot det glödheta glasfönstret. Hon fick gå med stora bandage i några veckor. Först kunde de inte säga hur allvarligt det var och om hon skulle få bestående men (det blev ganska allvarliga brännskador) men allt gick bra som tur var. De läker ju bra de där småttingarna. Tänk vad fort olyckor händer!

• mugglesfan

Har ni länken till det där hundtestet - jag får väl ta och göra det...

• mugglesfan

Jag håller med Page! Vi verkar ha samma barnrumssmak!

Min mage har gått tillbaka lite. När jag jämför med magbilderna på niomanader.se så är min mindre än ngn av deras. *nöjd* Jag längtar inte jättemkt tills magen syns - jag trivs rätt bra med att den inte är i vägen, att jag kan ha mina vanliga kläder mm. Tids nog kommer den väl...

• mugglesfan

Jag blev cockerspaniel och det stämde väl till hälften Men jag tyckte det var svårt att välja ETT ord som beskriver mig. Valde till slut livsnjutare (brukar få höra det av maken) men det kunde lika gärna ha blivit familjekär...

• mugglesfan

Snartis: när är din BF? Min är 25-26/8. Jag tar nog också semester först men inte så tidigt som i juni. Det blir nog vanlig sem from början/mitten av juli. Jag har nästan bestämt mig för att vara hemma 10 mån, sedan får maken ta över. Nu går jag på som om allt redan är klart - det känns lite farligt ibland... Mkt som kan hända än. Vi har bestämt oss för att inte behålla barnet om det skulle visa sig ha Downs tex.

• mugglesfan

Min plan var från början att vara hemma 10-12 mån och sedan skulle maken vara hemma 6 mån men alla säger att "dagisplats får man i aug" så om man inte vill ha problem ett halvår senare så får man vackert skjutsa in sin 1-åring på dagis. Känns väldigt tidigt tycker jag?!

• mugglesfan

Jag vill inte veta för att kunna köpa kläder i "rätt" (el tvärtemot ) färg utan för att jag är så förbannat nyfiken av mig. Jag har fått för mig att det är en liten pojk och skulle så himla gärna vilja veta om jag har rätt. Men det spelar absolut ingen roll för mig - jag vill gärna ha en flicka också. Bara det blir friskt... (floskelvarning!)

Jag har helt enkelt svårt för att vänta på saker. Men vi får se vad mannen säger - vill han inte så får jag väl hålla mig. Men det är lite lustigt det där - det verkar som om man i många andra länder tycker det är naturligt att ta reda på könet medan vi i Sverige inte gör det oftast. Fast vi är så mkt för moderna saker annars. Tekniken tillåter ju det men i Sverige är man nästan udda om man vill veta innan.

• mugglesfan

Stämde väl 50/50 på mig men allt beror ju på vilka val man gör och jag tyckte det var svårt att välja på vissa frågor. Tur det inte hade några allvarliga följder!

• mugglesfan

I lördags gick jag på stan i det fina vädret och bara kände hur jag log och tänkte "jag har ett litet barn i min mage, vi ska bli föräldrar". Så underbart att känna så och att deppigheten har försvunnit (keep away säger jag bara!).

• mugglesfan

Bonus eller Snartis? Najs...

• mugglesfan

AM: en sak som kanske bara du kan svara på härinne - hur blir sexlivet efter förlossningen? (Om du inte känner att det blir för privat.) Hörde att en del väntar till efter "kontrollen" som tydligen görs efter ca 2 mån, att allt är ok i underlivet. Är det så? Lite svagt kan jag förstå att man inte är intresserad av sex i ett par veckor tills allt har läkt men 2 mån? Fast tiden kanske går jättefort för man bara har amning i huvudet? Nu är jag nyfiken igen...

• mugglesfan

koko: du har inte funderat på att söka för de där konspirationsteorierna?

Hoppas att alla förstod att jag tycker det är helt ok att vissa inte vill ta reda på kön, det jag skrev handlade bara om hur jag själv tänkte. Det är ibland intressant att kasta in en brandfackla här och höra vad alla andra tycker och se om det blir debatt. Det blir det oftast

• mugglesfan

Själv tog jag ut en plastburk full med falukorv och tomatsås ur micron igår (uppvärmd ugnsbakad falukorv). Burken var varm så jag höll försiktigt i 2 hörn. Burken vek sig varvid jag tappade den och tomatsås över hela köket! I taket, på fönstret, på gardinerna, på golvet, på köksluckorna, på kaklet och köksbordet och på mannen... Det enda som klarade sig någorlunda var jag själv. SUCK. Tog en stund att torka upp... Jag SVOR över mig själv. Varför vara så otålig och inte vänta tills burken svalnat något???????

Idag ska jag springa på möten hela dagen men jag håller tummarna stenhårt Mindre. Jag tror det är ngt på gång!!!

• mugglesfan

Har inte hunnit läsa ikapp och ska strax på fler möten men skickar massor av sympatikramar till Frejis!!!

• mugglesfan

Aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh - ikapp! Tog nog bara 1h...

Gött att ni fixade 12000-gränsen - bra jobbat!

Välkommen honungsjohanna! Kul med nytt folk! "Pimmel", det hade jag ingen aning om (pratar annars tyska när jag är nere på mina tjänsteresor).

Jag tror förresten att jag var med från början, i juli när första tråden startades. Men jag var nog inte så aktiv i början men jag tror faktiskt att jag läst ändå från början...

Nenne: jag har lyckats glömma vilken sida du la ut dina bilder på och att försöka hitta den... suck. Kan du skicka en bild du vill ha i albumet till mugglesfan@hotmail.com?

koko: har svarat på ditt mejl

Mindre: du får väl fortsätta kalla dig Mindre och så får du Minst och Mikro sedan!

Vänner-fan: jag har absolut tänkt gå profylaxkurs! Jag tror på det faktiskt. Och mitt sätt att klara av förlossningen blir nog att förbereda mig så mkt som möjligt.
    Min mamma har också migrän och hade det innan hon fick mig - men under graviditeten hade hon ingen migrän. Lustigt att det funkar så.

Jag gillar inte heller musikaler för jag tycker att handlingen stannar upp och blir seg när de ska sjunga stup i kvarten.

Page: kul att du saknade mig Jag har haft möten hela tisdagen och onsdagen. Imorgon jobbar jag till lunch - sedan TRYSIL, here I come!!!

start sept: ge inte upp - det kommer att funka för dig med så småningom! Förstår om det känns tungt att din man tycker du är fixerad men försök ösa ur dig här istället och "spara" honom...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???