Inlägg från: Vänner-fan |Visa alla inlägg
  • Vänner-fan

När märker man av att man är...GRAVID???

Åhhhh, vad gott med plättar! DET vill jag också ha!! Men har ingen plättlagg... Orkar jag göra pannkakor??? Kanske...

Fick förresten de två fina tipsen av maken när han kom hem och fick äta min hm... rösti i söndags att vi ju har en finfin assistent som snabbt och lätt river alla sorters potatia och grönsaker (så behöver jag inte riva mig) och att röstin nog hade varit lättare att vända om jag haft lite mer olja i pannan. Hmmm. Kanske ligger nåt i det...

• Vänner-fan

Åh, ja jag älskar att åka på spa! Men har bara varit på Lundsbrunn och Varbers kurort innan. Och på underbara Hagabadet här i stan, men där sover man ju inte över. Alla behandlingar och baden och träningen och goda maten... Mmmm, härligt!

• Vänner-fan

Ha ha, Nenne, precis så tycker min make också om pannkakor! Inte riktig mat! Men med äppelmos på i stället för sylt och grädde blir det väl lite mer matigt ändå! Hörni, jag tror jag får gå och blanda till en smet. Eller, vi har nog ingen röd mjölk hemma. Det funkar inte med lättmjölk väl?

• Vänner-fan

honungsjohanna, har ni bott länge i Berlin? Trivs du där?

• Vänner-fan

Och smör har vi inte heller hemma... Suck, i så fall måste jag gå och handla. I hate... Har dessutom nattlinne och morgonrock på mig och måste i så fall byta om.

• Vänner-fan

Sweet, förstår om du har svårt att ta dig härifrån. Sån här aktivitet brukar det inte vara här inne såhär dags!

• Vänner-fan

Och vilken centrifug pratar vi om? Den i trådstarten???

• Vänner-fan

God morgon (eller det är väl god förmiddag nu)!

Koko, jag är också hemma sjuk! Men mår bättre idag än igår. Sov inte så jättebra inatt, men jag sov fyra timmar på dagen igår, så det var nog mest därför.

Cicci, tror dina starkare naglar har med graviditeten att göra! Naglar och hår påverkas väldigt positivt av den! Så lägg du det till listan på symptom

Tydligen är det fr.o.m. idag man räknas som höggravid har jag läst. Har gått in i vecka 28 och den sista trimestern och allt vad det heter. Blablabla.

Bokade in oss på en profylaxkurs igår. Ska gå i mars. Någon mer som tänkt gå det? Gällande prylar till barnet har vi i stort sett bestämt oss för barnvagn (Brio Happy). Har lånat en Babybjörn bärsele också och vet att vi får ta över en spjälsäng eller korg om vi vill, men det är inget vi själva efterfrågat. Vi ligger rätt lågt med att köpa saker än så länge.

Skönt att höra att det gick bra på ul Frullan! Det var faktiskt en av sakerna jag låg och funderade på inatt när jag inte kunde sova.

Hörs senare! Kram!

• Vänner-fan

Två miljoner ÖVER utgångspris!!! Herregeud, det är ju inte klokt! Jag trodde priserna på lite dyrare hus hade börjat stagnera.

• Vänner-fan

Cicci, Jag antar att ni tittat på den Brio Happy som oftast står ute i affärerna där man kan vända handtaget och där hjulen går ihop när man fäller ihop den. Det är inte det chassit vi vill ha, utan den som inte har de finesserna utan enbart har ett telskophandtag. Mycket bra när en av oss är så långa. Man drar handtaget upp och ut från vagnen istället för att dra det upp och närmare vagnen som på de flesta andra vagnar, och slipper då gå och sparka på hjulen. Detta chassit är inte alls så tungt som det förstnämnda (bara 10,3 kg jämfört med 13 kg exkl. hjul) och vagnen blir faktiskt riktigt smidig. Sen har det chassit en hård korg under i stället för en tygkorg, vilket jag tyckte verkade bra, då tygkorgarna under lätt blir smutsiga. Jag tycker vagnen var riktigt snygg också med rena linjer, inte så mycket 80-tals-fluff. Jag är lite tveksam till lufthjul (som denna har) pga risken med punkteringar, men annars har den det mesta vi ville ha och ok lastutrymme under. Inte jättestort, men inte ett av de mindre heller. Fast man får ju tydligen inte lasta mer än 5 kg ändå, men det lär ju jag göra iaf... Är en riktig packåsna. Tyget kändes rejält också och fanns i många fina färger.

Brudsommar, min hy är också kass. Men jag tror det delvis har att göra med att jag äter mycket choklad, för det kunde jag inte innan eftersom jag får migrän av det, men nu under grav. har migränen försvunnit. Och jag räknar kallt med återfall när barnet är fött, så jag passar på...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???