När märker man av att man är...GRAVID???
De flesta här är lite äldre...och jag tänker låtsas att vi kommer bli de bästa föräldrarna. Har riktiga skräckexempel i min omgivning.
De flesta här är lite äldre...och jag tänker låtsas att vi kommer bli de bästa föräldrarna. Har riktiga skräckexempel i min omgivning.
Tack vare den här sidan så har jag i varje fall inte tjatat på mina vänner! Bara nämnt att jag har slutat med prev.skydd. Alla frågade jämt när vi skulle ha barn så nu är det kul att säga att vi försöker. Eller om det inte blir något; vi har i alla fall försökt!
Precis så är det för oss också Sweetstreet! Från inget till att jag smygtittar på vagnar.
Jag kanske överdrev med skräckexemplen men jag har ingen vana av barn, eller syskon, så jag tycker att mina kompisars liv har "försämrats" sedan de har fått barn. Massor med stress och lite tid för varandra. Inga kyssar, hålla handen på stan osv. Men det är bara inse, jag är omogen och har svårt att inse att livet ska ändras så mycket.
Hahaha Sweet! Och jag tjatar ständigt på dessa föräldrar: "Ska ni inte vara kvar en liiiten stund till. Bara ett glas vin till."
Ska också dra mig för att göra något vettigt. Laga mat till maken (leker hemmafru medan jag söker arbete) och passa på att dra fram linneservetterna och uppläggningsfaten medan det inte finns några klåfingriga barn här!
Helt otroligt hur positiv jag är och tror att det ska bli några barn här. Inte likt mig! Det måste bero på hormonhelvetet som jag har slutat med.
Jobba lugnt Sweet och ha en trevlig em Snart så!
Vänner-fan,
Jag blev lite förvånad också att det är fler än jag som vill göra de olika testerna. Trodde nästan att det var jag som var lite konstig så det var skönt att läsa att fler kände som jag.
Men, man vet ju aldrig hur man reagerar när barnet väl finns i magen. Mycket blir ju inte som jag hade tänkt mig och så även kanske i denna fråga.
Min stora skräck är inte sju armar, det skulle vara lugnt, utan förståndssjukdomar. Jag vet att det är en ful och förbjuden tanke men har jag möjligheten...
Det är så otroligt lätt att prata nu när barnet ännu inte existerar. Så mycket tankar och ideér som förmodligen aldrig kommer att uppfyllas och det tycker jag är helt ok. För några år sedan tyckte jag att det var en omöjlig tanke att råka fjärta i närheten av min man men nu känner jag att jag kan stå ut med skammen om den (fisen) skulle smita. (Varför alla dessa konstiga liknelser??) Fasen, just nu är jag i fasen där jag oroar mig över att få ett fult och ointelligent barn men när den dagen kommer jag säkert att tycka att mitt barn är den vackraste, snällaste och smartaste unge!
Gud, vad jag övertänker allt!
Förresten, mina första fantomsymptom har dykt upp. Mådde illa i går (för tajt polotröja brukar få mig kräkfärdig)och i dag känner jag att jag har en livmoder (lättade dock efter ett toalettbesök). Är huvudvärk ett grav.symptom???
Sweet,
jag hoppas att du har rätt, eller jag vet att du har rätt; man har alltd ett val. Hoppas bara att jag minns det i efterhand!
Sweet; personligen så gillar jag att läsa de långa inläggen! Mer sådana!
FruL,
BIM runt Lucia, men det är väl egentligen inte BIM utan mens. Är helt säker på att vi missade ÄL. Om inte makens slöisar överlevt i ca 5 dygn i mig...
En mycket privat fråga till dig som du kan strunta i om det känns jobbigt. Om det är något fel på dina äggstockar/ledare kan man åtgärda felet? Tänkte på en annan sak också. Om sjukvården vägrar göra titthålsoperation på dig kan du om du har tid och råd åka utomlands och få det fixat. Inga köer om man är villig att betala!
CissiL,
Hur stora mägder Bisolvon ska man äta och när ska man börja, i menscykeln alltså? Jag tror att det behövs något för att tränga igenom det naturliga skyddet jag har. Har inte funderat på att...hmm...kvinnliga vätskor kan verka preventivt.
Hahaha, Sweet som en skäggig gubbe. Hysteriskt kul! Jag har nog ett fantasiansikte till er alla. Konstigt nog är ni förvånadsvärt snygga allihopa. När det gäller dig Sweet ser jag bara Carrie i Sex and the city framför mig. Sorry, jag är teveskadad!
Sweet,
Förstår din nojia att någon ska "känna" igen en här. För min del så är det inte för att verkstan är någon hemlighet utan att jag tycker att det är lite småskämmigt att vara så besatt. Jag har dock inbillat mig att om någon av mina vänner skulle snubbla över den här tråden, skulle de känna igen mig trots allt. Lite som de där blurriga bilderna på brotttslingar/offer som man ser på teve. Om de hade blurrat någon av mina vänner tror jag att jag hade kännt igen dem i alla fall.
Ha det så trevligt på dejten på måndag!
Sweetstreet;
Du råkar inte vara norrlänning? Syftar på "ogravid".
Koko,
De första syptomen låter ju lovande på den här tråden. De tre sistnämnda låter som magkatarr. Inte lika roligt!