Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Izzie: javisst är han grym på att uttrycka sig! Fnissfaktorn är hög...

Snartis: vilken vecka är du i nu? Jag ska göra NUPP-UL när jag är i v10. Undrar om jag kommer att se armar och ben sprattla då?

Usch, fy fasen vad jag är orolig att de hittar hög riskfaktor på mig (jag är ju snart 36), då måste jag göra fostervattensprov. Gruvar mig... Vill få lika fina siffror som AM...

• mugglesfan

Ja vafan, det är säkert större risk att bli påkörd på ett övergångsställe än att få malaria...

Jag brukar säga det till folk som undrar om jag verkligen ska åka skidor i v5 (då är jag i v11), att man kan ju alltid bli påkörd på gatan också...

Jag är inte ett dugg orolig för sådana saker, dvs åka skidor mm men det är väl för att jag kan påverka det själv (visst, man kan alltid bli påkörd av ngn i backen också men...). Medan det här med kromosomförändringar kan man ju inte påverka på ngt sätt och då blir jag orolig.
    Jag försöker verkligen låta bli men det är svårt... Borde ha börjat verkstan för flera år sedan. Fasen, hur gick det till när alla åren bara försvann?! Ja just det, det var ju det här med att träffa rätt man först...

• mugglesfan

JAg har en bekant som hade cancertumörer som opererades bort. Sedan fick hon kämpa SOM FAN för att få komma på återkontroller. De tog inte emot henne först. Hallå!!! Hon hade cancer! Man blir ju rätt upprörd. Till slut fick hon komma in någonstans men hon fick ringa runt halva stan och be på sina bara knän...

• mugglesfan

Nä koko, jag har inte stort förtroende för den svenska vården tyvärr. Själv har jag bara haft åkommor som endast går att få tid för privat, dvs hudläkare, ortoped. Hudläkare i Göteborg tar inte ens emot remisser för de har så fullt i sina köer (tur det finns privat!) och innan man fått träffa en ortoped så har man väl hunnit avlida...

fruLlan: "grannarna håller på med kemiska experiment" Ja och i skogen finns det tjernobylbesprutade svamp och fulla älgar (fulla på äpplen )

• mugglesfan

Va? Ska man äta lite och ofta om man vill gå upp också? (Har inte läst artikeln ovan, har inte problemet ). Det ska man väl när man vill gå ner med... det är ju praktiskt om det är lika...

• mugglesfan

Jag tycker också det låter misstänkt med hugg i livmodern, speciellt om du aldrig har mensont Page. Du ska nog inte vaccinera dig utan att meddela läkaren/sköterskan... Det låter liiite tidigt också att ha mensont om du BIMar i helgen? Tycker jag iaf.

Jag har problem med att byxor alltid är för långa. Eftersom inte heller jag är pinnsmal runt låren så får jag ofta köpa 38 i byxstorlek (är eg 36:a el nu med den nya storlekarna ibland 34:a) och då blir de ju minst 10 cm för långa. Som tur är har Sisters mfl gratis uppläggning av byxor. De nya storlekarna har verkligen ställt till det för mig. Försökte hitta lite nya tröjor (bla på MQ) i höstas och allt var för stort! Hallå! Tom XS var för stort på vissa tröjor. Det finns faktiskt fler i min storlek i det här landet... det är ju inte som att jag är onormal (160 cm).

• mugglesfan

Imorgon blir det spännande september! Ingen tant än?

sweet: skickar lycka-till-kramar till ditt skrivande - vet hur jobbigt det är med deadlines. Men du får ta dig ett härligt glas vin på fredag sedan! Clear Memory Pub som vi alltid sa på Chalmers (de pubbarna hade man efter tentorna)

Nu måste jag leta vidare efter billiga möhippeaktiviteter (vi är bara 3st - blir dyrt annars )

• mugglesfan

Nej vad trist om det är tanten! :-]

• mugglesfan

oj, trött skulle nog vara

• Meddelande borttaget
Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???