När märker man av att man är...GRAVID???
Lite beror det väl på hur det utvecklar sig med jobbet och så.
Men just nu stormtrivs jag, men känner ändå att jag inte vill bli kvar här för resten av liget eller så. Sverige hägrar någonstans i framtiden.
Lite beror det väl på hur det utvecklar sig med jobbet och så.
Men just nu stormtrivs jag, men känner ändå att jag inte vill bli kvar här för resten av liget eller så. Sverige hägrar någonstans i framtiden.
Så vi tar det lite som det kommer faktistk. Men vi har visum fram till hösten 2008 iallafall så vi kan stanna såpass ändå. Sedan får man väl se hur det känns när den dagen närmar sig. Om man vill förlänga tiden här eller om man är less och vill hem.
Jodå!
Det finns julmust på Ikea!!!! :)
ÄLSKAR Ikea! Som utlndssvensk är det verkligen guld värt att kunna köpa en del svenska saker som godis och viss mat!!
Men vi har inte haft tid att åka dit bara.
Det är bara helger vi kan åka dit för vi har ingen bil och det ligger en bra bit bort från stan. Och hittills har vi varit väldigt nusy på helgerna. Mycket jobb samt en del besök från Sverige. Så vi har helt enkelt inte kommit iväg.
Känns inte som om det kommer bli tid till det heller före jul. Men vi får se.
Har även hittat att det finns en skandinavisk affär någonstans i Brooklyn. Så vi har planer på att ta tunnelbanan dit någon dag. Hoppas kunna hitta lite smått o gott där med....! :)
Jovisst det tycker man ju. Att man borde prioriterat julmusten menar jag! ;)
Men det är bara det att våra helger verkligen varit helt galet upptagna de senaste två måndarna. Vi har antingen haft besök (och Sverigebesökare har inte alls samma "urge" att åka till Ikea här utan vill hellre göra andra saker, konstigt va?!) eller så har vi jobbat.
Och tro mig. Hur mycket man än älskar julmust så är det inte tillräckligt för att man ska orka ta sig till Ikea från Manhattan (en tur på ca 1 timmer eller mer i enbart resväg) när man jobbat ca 5-6 timmar under dagen. Då är det ännu högre prio att bara åka hem! Och ta det lugnt. Umgås med varandra, eller bara sova. :) Tyvärr.
Så vi får se ifall det finns tid o ork kvar närmare jul.
Sussa gott!!!
Hejsan Lilalady!
Självklart kan du vara "anonym" och inte säga ort du bor i. Förstår verkligen ifall man inte vill skylta med att man satt igång.
Låter ju posivit med symptom!
Vi brukar ju ha det lite till mans här i tråden....