Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Uuuääähääähhäää!!! Jag sitter här och kollar på "mitt Afrika" i ensamheten. Fast att jag vet att jag börjar böla varje gång. Hur dum får man vara??? Och ingen karl som kan trösta mig heller...

Moppy, du är min idol! Det låter ju jättebra att du är på banan igen nu! Jag sätter en tia på att du kommer bli gravid först av oss som är kvar!

FruLlan - klart du ska åka! Bebisen kommer när den själv vill, försök att inte oroa dig för det! (ja, jag vet, skitkorkat råd för det är omöjligt att följa, men det vore bra om det gick!)

ÄL igår tror jag, eller idag, ont i äggisarna...

• Storasystern

Heeejjj! Nu har nattskiftet börjat!! Eller morgonskiftet beroende på var man är! :)

Sweet, va kul, då är vi lite i samma branch! Jag forskar på DNA-reparation (grundforskning) och sitter i Japan därför att de är grymma på Microarrays här! :) Har du några publikationer så man kan få en nårmare beskrivning på vad du gör? Nu blev jag ju riktigt nyfiken! Var, lite mer exakt, jobbar du?

Jag kan tänka mig en varm choklad på Starbucks, men det får nog bli den som ligger närmast labbet, d.v.s. på vägen hem ikväll! :)

Med risk för att låta grinig och trist så är jag lite less på alla kompisar som får till det på första försöket. Och på folk som tittar menande på min mage och undrar om jag är gravid... Nä, jag är bara tjock, brukar jag svara. Om jag skulle berätta att vi försöker kommer man inte få höra något annat än -hur går det? från alla och det orkar jag inte...

Hörni kan ni inte vakna lite tidigare, det är så trist att prata med sig själv... :( :(

• Storasystern

Mera lajv-test i tråden! Vem är på tur? Lapinette kanske???

Jag har tråkigt här. Kan ingen hitta på något kul?? Annars blir det väl ett par glas saké efter jobbet så blir det kanske roligare??? ;)

• Storasystern

Jag har bara testat själv, d.v.s. utan man närvarande. Tror inte jag skulle gilla att han stod bredvid och tittade på när jag försöker träffa en liten sticka... ;) Skulle nog kännas lite för pinsamt, tror jag..

Men en rapport imorgon då! Ser fram emot detta! :)

• Storasystern

Lapinette: Kniiiip!!! ;) ;)

Hej Sweet, har du kommit till jobbet nu? Lagom tills jag ska gå och lägga mig! :) Jag skriver en rad när jag kommer till jobbet imorgon dårå, det är nog bara du upp då! :)

• Storasystern

Sweet, jag vill vara med i din klubb! Den verkar bra eftersom det är mega-kört denna ÄL!!! Vi tar igen det på nästa eller näst-nästa! :)

• Storasystern

Mindre, tänk visst är det väl irriterande när det "nästan" funkar???
    Man vill så gärna och så får man ändå inte till det....
    Men om ni fortfarande har lust trots förkylning och stress så borde det ju lossna till slut! :)

Stress är värsta sex-marodören för mig. Mycket stress = lite sex. Grrrrr

• Storasystern

Hej Sweet! Lite mera OT, sorry girls.

Jo, jag kör affymetrix arrays här, fast DNA arrays, inte RNA. Jag kollar bindingsprofilerna av ett proteinkomplex i olika förhållanden, ex. olika cellcykelfaser et.c. Har aldrig gjort RNA arrays, men jag skulle tro att det är liknande.
    Några andra i labbet här kör humana arrays (jag jobbar med jäst) och deras stora problem är att få tillräckligt mycket material (för mina arrays behövs det 2 mikrogram, och det kan vara bökigt t.o.m. med jäst)

Jag ska kolla om någon har någon bra review eller nåt som du kan läsa in dig på!

Anledningen till att jag är i Japan är bara att gruppen här är den som i samarbete med Affymetrix har utvecklat just den typ av arrays jag kör... Så nu vet du det också! :)

• Storasystern

Grattis AM!!! En liten flicka! Nu bliv jag allt lite avis!

Namnförslag. svårt... Jag gillar Tove, Lovisa och Agnes, men de ligger visst alla på topp-10 just nu, så det kanske är lite trist...

Lapinette, så himla trist! Kanske ingen tröst, men min Mamma fick mina bröder här hon var 39 resp. 41 år gammal! Så det finns hopp ganska länge till! KRAM!!

• Storasystern

lili, vad trist! Jag som hade hoppats på et plus till i tråden! Det är väl dags nu, eller vad säger ni?

FruLlan, bra att du håller igång tråden när vi andra är borta!!! :) :) :)

AM, håller med FruLLan, just Fanny kanske inte är så lyckat... ;) Men vi är ju iallafall två som tycker att Lovisa är bra... :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???