När märker man av att man är...GRAVID???
Inser själv att jag troligen kommer resa i jobbet kring ÄL i både januari och februari...
Inser själv att jag troligen kommer resa i jobbet kring ÄL i både januari och februari...
Några tankar om mens:
Nån mer som tidigare haft kopparspiral?
Jag har haft det i en massa år, och det brukar ju sägas att man får mer mens och mensvärk av den. Jag fick inte det, snarare mindre. När den kom ut var de två första menserna ovanligt lite och inte ont, men sen hände nåt. Massor och ONT.
Stämmer inte med hur jag fattat spiralens effekt.
Hmm.
Kan det förresten vara rosenroten som gör det? Nån mer som märkt något av den?
Tjänsteresor borde absolut förbjudas. Jag klarar mig oftast med ett par tre dagar och inte hela veckor, maken var dock utomlands i veckrona ganska länge, det var inte heller nån höjdare.
Jag tog mig samman igår kväll till slut, maken tröstade, men jag såg att han var besviken också även om han kört "jag vet att det inte blitt nåt".
Styrkekram till dig FruL, det är bra takter att skjuta upp brytet till mens. Om inte annat är det ju kul att försöka på lördag när ni ses!
Bravo FruL!
Duktig flickor på jobbet har vi säkert varit alldeles för ofta. Helt rätt!
Jag är här också "viftar med båda armarna"!
Har så mycket jobb innan jul att det inte blivit nåt skrivet. Men jag läser varje ord!
Grattis Muggles! Jättekul!
Koko - du är stark! Jag vet själv att man orkar saker man inte tror när det krävs. Men man måste se till att skämma bort se sijälv lite extra
FruLlan, jag lär också hänga kvar ett tag som det känns nu.
Lider med alla som träffat tanten.
Jag äter bisolvon och RR och planerar för att få till det kring jul bland alla släktningar...
Inför denna gång (fjärde ordentliga försöket) tror jag inte att det blir nåt. Hoppas jag kan hålla mig så lugn hela vägen. Jag trodde att det här var NNÄ som skulle göra susen - men nu tror jag att den ligger längre fram!
Ska återgår till jobbhets....
Kram på er alla!
Underbart Cicci!
Vilken känsla det måste vara!
God fortsättning i tråden!
Stort grattis Eden-06! Vilken julklapp!
Snart så - hoppas du får träffa BM snart. Oro är aldrig bra. Jag har hört om flera som haft sådana flytningar som du beskriver och det har gått jättebra. Rapportera hur det går om du vill och orkar!
Alla som träffat tanten eller misströstar: KRAM på er. Är själv lika orolig vissa dagar, jag inbillar mig att det enda som hjälper är att försöka vara lugn och göra så gott man kan med att vara utvilad och frisk. Jag är själv en person som visserligen fått kämpa en del men som det mesta oftast ordnar sig för (åtminstone uppfattar omgivningen det så). Som kontrollfreak är att försöka få barn och acceptera att det inte blir något en stor utmaning.
Jag vet själv att jag var svår att få till, vet inte om det går i arv. Försöker att inte tänka på det så mycket innan det gått ett år.
Mitt eget försök nr 4 som jag trodde mycket på verkar ha gått åt fanders. Vaknar på julafton med urinvägsinfektion. Troligen var ÄL på juldan, men kände av den rejält på julafton. Eller också var det UVI + magkatarr. Först på annandagen när jag kommit hem till sthlm fick jag penicillin men var inte i skick för några försök igår. Frågan är om det räcker med 22 på 24 december. Troligen innebär penicillinet att det är svårare också. Känns lite surt eftersom jag förra ÄL fick halsfluss och också åt penicillin.
Nästa försök blir slutet av janauri, det är bara att konstatera. Ja, ja inte mycket att göra.
Dessutom hann jag inte klart på jobbet i ferdags så nu sitter jag här idag också.
Lite gnälligt blev detta kanske, men jag har nog funnit mig i att det tar ytterligare lite längre tid för mig eftersom jag lyckas bli sjuk varje ÄL...
Fast det är bara om deppmanteln finns tillgänglig!
Oj vad jag stavar illa (skäms).
Kort resumé med vissa delar dechiffrerade:
Frågan är om det räcker med 22 OCH 24 december.
Fast det är BRA om deppmanteln finns tillgänglig!
Ferdags =fredags
Lovar bot och bättring...
Hoppas du är lite lugnare Snart så. Hem och sov med dig!