Sweet;
Ocyklat är också ett bra norrländskt uttryck. Får en liten annan innbörd just här...Älskar dialekter också, mycket tack vare studierna. En kompis skrev en uppsats om dialekter i dalarna, skitskoj!
Jag har haft en normal menstration och inväntar den andra nu i dagarna. Jag tänker ringa till fertilitetskliniken i Uppsala eftersom det är där de håller våra spermier tillfångatagna! Tror jag...Ska ta reda på hur man går till väga att få tag på dem och om väntetider och kostnader. Sen så har ju jag funderat hur inseminationen går till rent praktiskt. Eftersom maken inte kan lämna in en ny sats(hohohaha)innan varje insemination (man gör tydligen flera under varje ägglossning)undrar jag hur de gör. Man kan väl inte tina upp hela röret på en gång, för då slösar man bort resten som inte används. Alla vet ju att man inte ska frysa om sånt som inte är tillagat! Det vore en annan sak om det handlade om embryon, de är ju faktiskt tillagade. Så de kanske skär bort en liten bit av det frusana...jaja, har verkligen ingen aning, därav samtalet till fertilitetskliniken.
Jag tänker nog inte undersöka mig själv. Fungerar inte inseminationen så struntar vi i barn och skaffar en kattfarm i stället. Vi har redan tjuvstartat innan.
Gräddbulle? Fnys, ja dessa skåningar! Fast det är ingen boll heller egentligen. Kuperad proteinsnask?? Jag har lite svårt att vänja mig av det fula ordet för chokladboll så jag bör inte förvirra hjärnan ytterligare!
Filmstjärne glansen lyser med sin frånvaro hos mig också, särskilt i dag! Är ensam hela helgen och tänker därför sunka till mig totalt. Katten är inte så kritisk till sin läggning.