Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

lollan
    nupptest är precis som Muggled sa att de mäter vätskespalten i fostrets "nacke". Om den är bredare än någon viss "standard" så har man visat att detta kan korrelera med kromosomavvikelser hos fostret. Det är inte 100% säkert dock, men om man ser detta kan man gå vidare och göra ett fostervattensprov för att kolla. Om fostret har normal" vätskespalt så innbeär detta en mycket låg risk för kromosomavvikelser och många tycker då att det är onödigt att göra fostervattensprov eftersom detta innebär en risk för missfall.

Nupptest görs vid ett ganska tidigt(?) ultraljud. Så det är inget som helst invasivt ingrepp.

• sweetstreet

förlåt muggles inte muggled....

• sweetstreet

Blev Fru 2006

Alltså på vilket sätt tror de det är en förlossningsskada????

• sweetstreet

Hur går det muggles??????

Har du gett upp eller läser du än??
    :D

• sweetstreet

Pah, gissar att alla är och gör annat nu. Kanske rumlar om i sänghalmen? Eller helt enkelt sover.

Hoppas iallafall att FruLLan får lika proffsig mottagning som Koko fick.

• sweetstreet

Tuuuuuuutituuuuuuuuuutrudddeluddiluuuut!!!!!!!
    *både pukor o trumpeter, fast trummorna och tvärflöjterna har gått o lagt sig de lathundarna*

Stor fanfar för dig muggles!!! :D

Tänk att du orkade! Jisses! Det visar väl att du verkligen verligen ville ha stenkoll på allt som hänt sedan du åkte iväg!

Men nu kan du lugnt fortsätta att tjattra vidare här för du är sååååå uppdaterad1 :)

• sweetstreet

Page kul med en nattuggla!

Jo jag tror det är väldigt få som inte vill göra de tester som finns.

De enda jag skulle kunna tänka mig som itne vill göra det är personer som aldrig skulle kunna tänka sig att göra abort?

• sweetstreet

Jag tror däremot att det är många som inte går vidare och gör fostervattensprov eller moderkaksbiopsi ifall NUPP-testet visar att det är väldigt låg eller ingen risk för kromosomavvikelser. Detta eftersom iaf fostervattensprovet i sig är riskfyllt för fostret.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???