• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Moppy - tack för tipset! Vi får se om det blir Apoteket imorgon eller att ligga hemma och böla i sängen i nätt medans manne är på tjänseresa far away . Han skickade ett sms imorse och frågade om jag hade fått den eller ej. Han är nog lika förväntansfull som mig.

• Lapinette

Mon dieu, så dålig svenska jag skriver. Jag hoppas ni förstår ändå.

• Lapinette

Jag skulle vilja överraska honom men skulle absolut inte klara av att hålla tyst i mer än några timmar. Sån är jag...en riktigt sladdertacka ! Dessutom så vet ju han att jag ska ha min mens nu och blir det fredag kväll så dyker vinflaskan fram på bordet (fast hos oss kan det likväl vara en måndag kväll). M a o jag skulle aldrig lyckas hålla tyst i flera dagar/en vecka som en väninna till mig gjorde. Hon berättade för sin man när de var iväg på en romantisk weekend och firade deras 1 åriga bröllopsdag.

• Lapinette

nu är jag fruL - trodde det var efter 35 som det börjar gå utför. Själv är jag ju 36 så sannolikt ska det vara något svårare för oss men å andra sidan blev min väninna, 41 år, gravid fast de försökte undvika det genom att avsluta i tid...några rackare smet in.

• Lapinette

Min mamma var 35 när hon fick mig och hon blev gravid på första försöket efter att ha slutat med piller. Det var inte skoj när hon berättade det för mig...och vi hade försökt i 4 månader.

Här sitter jag och tycker att det känns som mensvärk och har kört den där pappersmetoden men hittar inget blod utan bara otroligt mycket flytningar. Den som lever får se...borde få den mycket snart eller så har den aldrig varit så här sen.

• Lapinette

Har suttit i köket och ätit med två kollegor och jag tror min mens är på väg. Det känns så i magen.

Hur går det för er andra BIMare, Eden och Lili?

• Lapinette

Instämmer Mindre - att träna bort destruktiva tankar är suveränt. Något som också är skönt är att gråta i duschen.

• Lapinette

Lili - så vi borde kalla dig för kladdis istället ? Jag känner också som dig...att den är på väg. Blir nästan förbannad att den ska försöka "lura" mig så här. Bättre att den kommer bums istället för att dra ut på eländet.

• Lapinette

Rapport från Linnégatan (Sthlm) - Lapinette är INTE gravid. Den sabla mensen kom precis. Kan nån tala om varför det aldrig funkar

I övrigt känns det faktiskt helt ok. Sitter ju och planerar vingårdsbesök i SydAfrika i februari och det skulle vara trevligt att inte enbart lukta på vinerna.

Fast å andra sidan så hade det varit trevligt med ett lejon till mitt stora lejon (min man). Nu är det kört. Nästa försök blir en jungfru.

• Lapinette

Som sagt, det finns alltid något att skylla på. Känns som jag vill testa riktigt seriöst en gång till sen lägger jag ned i några månader. Ska till min gyn i nästa vecka och snacka om att han kommer att få tusen frågor från mig.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???