När märker man av att man är...GRAVID???
Tror garanterat att det behövs någon som jobbar med det Page!
Tror garanterat att det behövs någon som jobbar med det Page!
Jag tror att det enda "säkra" sättet att mäta fettprocent är på såna där ställen där de sänker ner kroppen i vatten eller nåt ditåt.
De flesta andra metoder med ström eller nyp och så ger mest ett relativt mått - om du gör mätningen under samma förutsättningar varje gång så kan den ge ett bra mått på förändringen. Däremot inte exakt procent.
Eller när byxorna mot förmodan går över rumpan och lämnar plats för en jättebebismage i midjan.
Hmm...kanske bra när det gäller att hitta mammakläder i framtiden.
Fast oftast fastnar byxorna redan på vaderna. :(
Nä, får minsann masa mig iväg och träna upp lite mer rumpa och vader. Tränar upp humöret då med hoppas jag. :)
Kram!
Grattis Cicci! Vad skönt att det såg bra ut, och att ni slipper ta en massa jobbiga beslut.
:)
September - det låter "jättespännande" med ont i ryggen och brunfärg. Håller tummarna och hoppas! (Funderar - undar om det går att beställa extra tummar för BT aktiviteterna? Det börjar gå åt så många. :) )
Ojoj, har massor av nojor. Själv var jag alldeles för snäll som tonåring tror jag. Jag kommer att sakna all förståelse för hur man hanterar röka, droger, fyllor, fel sällskap etc. :(
:) Men då kanske ni finns kvar som ett väldigt brett bollplank! :D Tillsammans har vi ju kilometer av erfarenhet!
/Optimisten
Gick förresten till affären nyss och blev påhoppad. :(
AV ETT RIKTIGT ELAKT CHOKLADBEHOV!
Trodde jag kommit över det där sen i julas. Men kanske laddar kroppen med såna där trevliga måbra- och kärleksämnen inför ÄL nästa vecka. DÅ hjälper jag ju gärna till med choklad förstås. :D
Ingen aning om hur man förhindrar glorifiering av droger. Däremot snappade jag upp ett tips jag tycker är vettigt, när kollegorna diskuterade skolans alkoholinformation.
Där nämnde de att visst låta tonåringen smaka vin/alkohol ur förälderns glas - men INTE ge dem ett eget förrän de har åldern inne.
Kan ju låta banalt - men jag tror att det är en vettig inställning som visar att det är ok att smaka, på våra villkor. Kanske hjälper det en liten bit... *funderar vidare*
Med tanke på att både jag och maken är vansinnigt anti rökning - så kommer ju en tonårsrevolt säkert involvera just det.
Får väl se om det kan hjälpa att involvera blivande moster i så fall, som nog prövat på en hel del mer än mig.
Säkert dags att börja bygga nätverk redan nu. :)
I mitt fall kommer ni kunna stryka "gasig" från symptomlistan. Om jag inte är gasig, då kan jag ju börja fundera...
Attans vad ont det kommer göra ifall blivande pyret börjar boxa på alla bubblorna i magen...
Äsch vad trist September. :( Upp på cykeln med oss andra igen!
Och så låter jag tummen övergå till Storasystern.