Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

men nu ska jag gå om typ 10 - 20 min så då är det ju knappast ide att börja jobba... eller hur?

• nu är jag fruL

hejsan tjejor
    Nu ska jag till att bege mig
    Till smygläsaren vickan
    ha ha ha

Just det ja sweetan...tänkte inte på det...jag är ju två nu
    shiiiiit
    och mer än vanligt alltså....har ju alltid sagt att jag har flera personlighjeter men snart finns det en KROPP i min KROPP hur jäääävla läskigt är inte det att tänka på
    ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

lycka till med jobbande och pluggande tjejer

here i come vickan

natti natti alla

eööer hej svejs om ni inte sover

• nu är jag fruL

morrn morrn
    tjejer
    tack för grattis vänner
    hmmmm har JAG sagt det om graviditeter hoppsan...
    ja då får jag vel lov att hålla tyst om eventuellt illamående då...
    men just nu känner jag absolut ingenting och börjar tro att min graviditet har "gått över"... men det kanske den inte kan.
    Kanske har jag tur och får en skön graviditet ala cicci...man kan ju hoppas...

hoppsan dä'r kom illamåendet man KAN verkligen inbilla sig allt.

page: kul att se dig igen. Angående vaccinationer så se till att ta dom INNAN du blir gravid. Vissa vaccinationer tex gula febern ska man absolut INTE ta om man är gravid eller planerar att bli det oinom de närmsta månaderna.

Den enda vaccination som jag skulle behöva ta just nu är en påfyllnad av hepatit B. Men den kommer jag inte att kunna ta. Man vet inte helt säkert att det INTE påverkar fostret och därför ger dom den inte. Inte så stor fara för jag har en av sprutorna...men vaccinationer är ju alltid bra.

Vad gäller övriga vaccinationer så ska man nog inte ta de som gravid, men jag vet inte säkert. kanske kan man ta de absolut vanligaste typ stelkramt. Men planerar ni att åka ta dom NU så du har det gjort. med reservation för gula febern dock.

Jag kommer ju behöva malariatabletter snart och jag kommer få ta de gamla beprövadde som tyvvär det finns resistens emot. MEN eftersom inga malariatabletter inte ens de nyaste är helt säkra. Man kan få malaria trots att man äter dom, så är det enda ritkiga botet/preventet mot malaria att INTE få det. Alltså inte bli stucken. Så jag ska satsa¨på att impregnera kläder och skydda mig.

Kanske dumt att ta en sån risk...men det finns risker med allt.

oj vilken utläggning.

GOD MORGON på er

• nu är jag fruL

hejsan svejsan
    Jo just det det glömde jag säga.
    Jag mailade till mammam mia igår angående en tidig träff so de anordnar. och då skrev jag även att jag skulle vilja komma i kontakt emd min BM. Nån timme senare ringde hon och jag berättade att vi ska ut och resa och att jag därför bara vill kolla upp allt för min egen skull. Hon förstod precis och VUL är nu inbokat 1 vecka innan vi åker.
    snacka om bra service

Hon avrådde absolut inte att åka som de på vaccianations centralen gjorde så nu känner jag mig lugnare.

jag harv även hittat myggmedel med jätte stark konc av DEET (aktiva ingred i tex Mygga) som inte finns i sverige. det kommer bli mitt främsta skydd. Det visktigaste är ju som sagt att INTE bli biten.

Känner mig ganska lugn och nöjd

• nu är jag fruL

mindre:
    hmm det är så himla svårt det där. För vissa siter anger att det INTE är skadligt för foster medans andra skriver att det visst går in i blodet. det finns studier att de skadar höns foster men inte råttor och hundar...så vad ska man göra...

men samma verksamma ämnde säljs ju i sverige med i lägre doser.

Men frågan är vilket som är mest farligt, malaria eller myggmedel...

svårt fråga.

• nu är jag fruL

hejsan cicci
    Jag är fortfarande helt farsinerad av att du blir så glad över symptom...men vi får vel se vad jag säger om jag fortsätter att inte känna någonting...

13 låter toppen. En reservation bara om jag mår skit...men jag hör av mig. Det vore kalaskul!

mindre: kommer använda myggmedel OCH kläder, myggnät osv. Tror jag ska gå till något frislufts tjosan och köpa ritkigt kraftiga kläder. Svettas kan jag klara av...dock inte malaria. Dessutom blir det kallt på hög höjd i afrika efter solnedgång.

puuuuuuuuuuuuuuuuussss

• nu är jag fruL

åhhhhhhhhhhh vad roligt
    jag ska se till att må fina fisken...

Bra cicci att du bokar. Får vi ett runt bord igen så blir det ju toppen. Men fyyyyyy vad jag kommer vara sugen på öl
    är så troligt sugen på frdagsvin just nu
    suck...ett år kvar....

• nu är jag fruL

BRA jobbat cicci. det blir nog lättöl för mig på söndag om jag inte ska falla ihop av abstinens
    Tros som sjuutton att du stirrade skulle jag också gjort. Men jag kan ändå inte komma ifrån faktumet att jag tror att snoppen skulle vara tyrist utan förhuden. Alla roliga konster som nenne lärt oss att man kan göra med förhuden skulle vara omöjliga. Näe förhud är kul
    fast hade man bara sett utan så...

mugglan: jobbigt med magen

• nu är jag fruL

kokos
    jag har inte ens leksaker...klart jag inte sett så många porrisar

• nu är jag fruL

japp kokosflingan jag är viiiiit som snö på ALLA sätt
    var definitivt, ung okysst, oskuld och aldrig smakat starkt när jag gifte mig

slå upp präktig i lexikonet så hittar du mig De använder mig som exempel i undervisning i uppfostran i dagens skola
    så det så...

men porr... och sånt....
    har aldrig liksom halkat in på det. MEN det är vel aldrig försent
    ska nog till leksaksaffären i helgen. jag och maken var ju där innan jul.
    Jag tror att boris kommer gilla om det börjar sprattla och pirra i morsan ännu mer

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???