• 2Juni! =)

SNÖKAOS

Att det är kaos i tågen och för tunga bussar köper jag...
    men jag fattar inte varför det står still på vägarna... vet inte folk att det är olagligt att köra med sommardäck på vinterväglag??? minsta backe så fastnar bilarna och alla som haft vett nog att byta fastnar ju också då... suck... det här händer bara i stockholm! (och VARJE år!!!)
    Polisen borde åka ut och lappa alla med sommardäck rakt av!

Redan vid +4 grader och ingen snö är ju gummit i sommardäcken värdelösa... stenhårda som hockeypuckar... är det ingen som kommer ihåg teorin från körkortsboken???? vinterdäcken borde varit på i nån vecka nu...

• 2Juni! =)

mm... men pendeltågen funkar ju aldrig på vintern... =(

jo, det var vinterväglag i morse... det var is o nollgradigt i stockholm iaf... vinterväglag betyder inte snö... men folk chansar och sen kommer dom inte hem...

• 2Juni! =)

Men snökaos, då kan ni ju tänka er hur det var i gävle för några år sen... där åkte det ju bandvagnar i stan!
    Det verkar vara nåt liknande fenomen där nu igen... har nåt med kusten och bukten där att göra... det är läskigt... då räcker det inte med att man tar sig hem... har man inte bunkrat med konserver dessutom blir man utan mat! =)

• 2Juni! =)

men är det inte bara ersättning upp till en viss summa, typ 400? Lär ju kosta bra mycket mer att ta sig hem i taxi om det tar 2 timmar...
    Lite tragiskt men roligt är ju att den gäller om du riskerar att bli 20 min sen... =)

• 2Juni! =)

Men taxin satt nog också fast i samma kö som färdtjänsten... det var ju stopp överallt...

Svar på tråden SNÖKAOS