• Sandra79

nån som vill hänga på?

Hej på er allihop..
    Nu har jag bestämt mig.. nu ska mina 8 kilo bort.
    Jag har 8 månader på mig till den stora dagen men skulle inte gnälla om de gick lite fortare än så ;)
    Tänkte om vi skulle vara ett gäng och peppa varandra. Jag har planerat att väga mig på torsdagar på jobbet. För hemmka funkar inte då springer jag och väger mig hela tiden.
    Jag tänkte köra efter viktväktarna och träna så mycket jag hinner. Har tom beställt en träningsvideo nu för kvällarna gubben jobbar och man inte tar sig iväg :P

Hänger ni på??

• Svar på tråden nån som vill hänga på?
  • nångångså...

Hej!

Jag har nyss skrivit i 5-kilostråden men är gärna med här också! Har omkring fem kilo (kanske några fler) som jag vill gå ner, och har väl fått väck ett på en dryg vecka. Försöker träna så mycket jag kan och äta bra. Byter ut ett mål mot naturdiet några dagar i veckan och räknar points. Lite hopkok av allt möjligt alltså.

Känns lättare att hålla motivationen uppe om man kan hänga lite på ett forum med fler som håller på!

• tici

Hejsan, får jag också vara med? Jag har lite mer än 5-8 kg att gå ner till nästa år. Helst ca 20 kg fast jag har slutat att räkna kilo och tittar mest på storlekar. Har nu 42 i storlek och vill ner till 38-40 till januari. Kanske inte är omöjligt eller vad tror ni? Jag tänar 4-5 gånger i veckan varav en dag är med personlig tränare så det måste ju hända nåt nu. Äter bra mat och på regelbundna tider. Kul att kunna peppa varandra och att man inte är ensam om vilja bli av med en del kilon=)

• becky-79

Jag har tappat vikt nu här ett tag (14kg i år)och jag har 8kg kvar, har min vägningsdag på torsdagar så.

Jag är med.

• Beach2007

Jag är med! Behöver gå ner 12 kg till sommaren! Let's go girls..

• missQ

Jag hänger också på här, femkilostråden verka rinte var så värst aktiv.

Nu ska jag sätta igång på allvar. Väger mig i simhallen (jag kan inte heller ha en våg hemma).

Mitt första mål är att äta frukost varje dag och simma minst tre pass i veckan.

• tici

Hejsan hur går det för er? Helgerna är värst, min blivandes mamma fyllde 50 år igår och hela bordet var dukat med godsaker, suck, men jag stod emot det mesta ja, ja det är bara att ta nya tag. Har bokat in mig med min tränare i 6 veckor nu så nu ska jag sätta igång ordentligt och hoppas på att jag har en storlek mindre till jul!

• missQ

Ja helgerna är förfärliga! Egentligen har jag inte svårt att avstå från godis och sånt, det är bara det att min sambo tycker att helg = chips och godis. Och när han köper hem en massa blir det mycket svårare att stå emot.
    Mitt största problem är fortfarande att jag äter så dålig frukost och att jag har svårt att hitta tider att komma iväg och träna på.

• nångångså...

Hej!

Helgen har väl gått sådär... Men min plan är ju också att vara lite striktare under veckorna och ganska tillåtande under helgerna. Det blev en hel del vin och mat, men samvetet är ändå ganska bra eftersom den gångna veckan var hyfsad plus att jag tränat fem pass. Imorgon är det åter dags för lite pointsräkning och träningspass.

Kul att se att det är ett gäng som vill vara med!

• nångångså...

Hej!

Hur går det för er? Jag har kommit gång ordentligt med träningen och tycker det är skitkul, men igår blev det lite snask också. Överskred därmed poinsten med kanske 3-4, men får väl försöka se det som liiite okej eller rättare sagt räkna in det som bonuspoints eftersom jag tränat både igår kväll och imorse. Blir dessutom ett styrkepass ikväll.

Ha det gott!

• missQ

Här går det inte så jättebra är hemma med min dotter som är sjuk och då är det i princip omöjligt att få till nån träning. Sen ska jag försöka göra en massa plugguppgifter också samtidigt så det känns ju sådär.... får hoppas att sjukdomsperioden är över snart.

• tici

jag vet inte vad det är för fel på mig, jag kommer inte igång med träningen. Betalar dura pengar för att gå på olika pass och det enda passet jag kommer iväg på är med min personliga tränare, suck fast jag ska nog ta mig iväg ikväll så jag kommer igång. Inte händer nåt på vågen om jag inte tränar!!!!

• nångångså...

Hallojs,

hur går det för er? Jag har inte kunnat träna på några dagar pga halsont. Riktigt trist. Helgen blev verkligen inte bra ur matsynpunkt, alldeles för mycket och med en massa vin... Men igår och i måndags har det gått okej även om jag nog överskridit pointsen lite. Idag har det gått bra plus att jag tränat. Är nu sjukt godissugen men ska försöka ägna mig åt annat och försöka ignorera det. Vad gäller vikten tror jag att jag tappat ½ kilo till (totalt 1½), men sånt kan ju komma och gå lite. Positivt är att jag fick två kommentarer under helgen om att jag såg smalare ut :) Kan ju hoppas att träningen ger resultat!

• tici

Det går så där, det händer inte mycket på vågen men måtten minskar ju så nåt måste ju ha hänt. Tränar på och det känns riktigt bra, min tränare är jättebra som peppar och hejar på hela tiden. Men nog blir det lite för mycket gott ibland på helgerna. Ska beställa min klänning i januari, har mitt delmål tills dess och hoppas jag gått ner en storlek. Vad har ni för mål? Nyfiken...

• nångångså...

Ja minskar måtten så måste ju nåt hända :)
    Kul att träningen funkar, låter superlyxigt med personlig tränare! Tänker mig att man blir extra peppad då. Vad gäller mål, tja... jag har ju blivit friad till men vi har inte bestämt datum för bröllop så klänningen (som ju hade varit ett självklart mål) är inte målet för mig. Snarare att alltid känna mig smal och snygg :)Men mina gamla jeans vill jag gärna komma i. Kan knäppa dem även nu men det väller över lite här och var och jag vet att jag när jag vägde ca 4-5 kilo mindre var supernöjd och att allt rymdes i dem, så att säga :D

• tici

ja, jag hoppas verkligen att jag också kommer att känna mig smal och snygg efter allt slit, klänningen är mest en morot på vägen. Min personliga tränare ser jag som en investering till mig själv, har försökt det mesta med dieter, och viktväktarna och ingenting har varit hållbart så jag hoppas verkligen att detta fungerar med att träna och äta regelbundet (man säger ju det i alla fall)

Svar på tråden nån som vill hänga på?