Inlägg från: gift & lycklig |Visa alla inlägg
  • gift & lycklig

Att orka göra slut...

Snälla vioola - ni har ett distansförhållande där ni inte ses så ofta och du blir ledsen de få gånger han hör av sig. Jag menar - vad är det du kommer att sakna om du gör slut? Ni verkar också använda ordet "älska" väldigt lättvindigt måste jag säga. Ingen som "älskar" beter sig som ni gör!

Jag tror att du håller krampaktigt fast vid honom eftersom du fått för dig att du annars blir helt ensam. Bättre med ett dåligt förhållande än inget alls - typ. Men det är faktiskt helt fel! Tänk tvärtom istället! Du är en kanontjej som har alla möjligheter i världen att träffa någon som gör dig glad och lycklig, som får dig att skratta istället för att gråta. Detta kommer dock aldrig att ske så länge du behåller skygglapparna på, och inte avbryter ditt s.k. förhållande.

Säg till honom att du inte längre vill betrakta er som ett par, att du vill vara fri att göra och träffa vem du vill. Att du inte ser någon framtid i ert förhållande, att du söker en helt annan typ av kärlek. Lämna sedan din kokong och börja träffa folk. Lägg upp en profil på någon dejting sajt - jag lovar, finns inget bättre för självförtroendet! Du kommer att upptäcka att du är en eftertraktad ung (gissar jag) dam!
    Så - ryck upp dig och ta tag i ditt liv, en massa kul väntar på dig, bara du vågar tro på det!

Svar på tråden Att orka göra slut...