• Marskatt

Mager smörgåstårta

Amvänd de mjukostar som har väldigt låg fetthalt som fyllning. Gör egen fyllning med minifraiche som bas. Gör tårtan på riktigt grovt bröd.

• Marskatt

Mjukostarna finns med olika smaker, så det är bara att välja! Att blanda i minifraichen - tja, räkor o tonfisk är ju relativt fettsnåla. Dill, citronpeppar o gräslök kan man ju ha som "krydda" till de fyllningarna. Prova även curry o tomatpuré till en räkfyllning, riktigt smaskigt faktiskt!

Som garnering går det ju ha mer räkor, hackat kokt ägg o fettsnål, smakrik ost, plus grönsaker (paprika, gurka, avocado) o frukt (vindruvor, äpple, päron). Några exempel bara, hjärnan håller på att varva ner...

• Marskatt

Ooops! Glömde en sak till curryn - det ska vara dill i också!

Proportioner är jag dålig på, gör allt på känn.

• Marskatt

Hjälp vad gott! Där har du ju ett färdigt recept! Nu måste jag snart rusa till sängen o sova innan jag blir jättehungrig! Fullkomligt älskar smörgåstårtor...

• Marskatt

Ja jag tror att den smakar bra! Ta för vana att alltid smaka av röror som du har i smörgåstårtor så att du tycker de är goda redan innan de hamnar i själva tårtan, då har du chansen att fixa smaken " i tid".

• Marskatt

Det har du så rätt i så! Just de här smakerna såg ju rätt "klassiska" ut, så det ska nog inte vara någon fara.

Svar på tråden Mager smörgåstårta