Mager smörgåstårta
Amvänd de mjukostar som har väldigt låg fetthalt som fyllning. Gör egen fyllning med minifraiche som bas. Gör tårtan på riktigt grovt bröd.
Amvänd de mjukostar som har väldigt låg fetthalt som fyllning. Gör egen fyllning med minifraiche som bas. Gör tårtan på riktigt grovt bröd.
Mjukostarna finns med olika smaker, så det är bara att välja! Att blanda i minifraichen - tja, räkor o tonfisk är ju relativt fettsnåla. Dill, citronpeppar o gräslök kan man ju ha som "krydda" till de fyllningarna. Prova även curry o tomatpuré till en räkfyllning, riktigt smaskigt faktiskt!
Som garnering går det ju ha mer räkor, hackat kokt ägg o fettsnål, smakrik ost, plus grönsaker (paprika, gurka, avocado) o frukt (vindruvor, äpple, päron). Några exempel bara, hjärnan håller på att varva ner...
Ooops! Glömde en sak till curryn - det ska vara dill i också!
Proportioner är jag dålig på, gör allt på känn.
Hjälp vad gott! Där har du ju ett färdigt recept! Nu måste jag snart rusa till sängen o sova innan jag blir jättehungrig! Fullkomligt älskar smörgåstårtor...
Ja jag tror att den smakar bra! Ta för vana att alltid smaka av röror som du har i smörgåstårtor så att du tycker de är goda redan innan de hamnar i själva tårtan, då har du chansen att fixa smaken " i tid".
Det har du så rätt i så! Just de här smakerna såg ju rätt "klassiska" ut, så det ska nog inte vara någon fara.