Inlägg från: Nemo nisi mors |Visa alla inlägg
  • Nemo nisi mors

Bröllop i oktober 2007

Va glad jag blir en till som ska gifta sig i oktober 2007. Vi har satt den 20, vilket datum ska du gifta dig på? Hur långt in i planeringen är ni?

• Nemo nisi mors

Ring pastorsexpeditionen så datumet är spikat men det kan bli problem med kyrkan. Den ska nämligen stängas under vintern pga uppvärmningskostnader, hoppas dock. De tar beslut i kyrkorådet om 2 v. I övrigt har jag planerat på för att få en uppfatning om vilken budget vi behöver.

• Nemo nisi mors

Vi vill gärna ha Marsvinsholms kyrka men ska titta på Vallösa kyrka nu i helgen. Båda utanför Ystad. Den e fin den me men har aldrig varit inne i dem. Jag har stora personliga anknytningar till Marsvinsholm dock och Jesusstatyn längst fram är såååååååå fin.

Vilken kyrka hade ni hoppats på?

• Nemo nisi mors

De flesta kyrkorna är öppna nu i helgen, om ni har tid åk dit och titta.

• Nemo nisi mors

Kan det vara så att vi är tidigt ute och planerar eller är det så att ingen utöver oss ser det fina i i regn och rusk

• Nemo nisi mors

Välkommen. Visst kan vädret bli dåligt. Jag vill gifta mig på hösten för att man kan inte bli besviken på vädret (planera för dåligt och + om det blir fint) I Skåne är löven dessutom inte i höstfärger förren i Oktober

• Nemo nisi mors

jenbp
    Då gifter du dig en timme innan mig.

Själv har jag bokat lokal idag 1400kr för 2 dagar. Hyfsat pris tycker jag.

Har nästa bokat band, de gav oss pris utan moms så jag gav dom lite på bassning. 8800 för 4- 4,5 timmar???? Är väll ett normal pris. Duktiga är dom i allafall.

Nu ska jag och min m2b ut och fira att de är 3 år sen jag svimma i hans armar

Måste bara måla naglerna först, stay uppen är redan på

• Nemo nisi mors

Mitt band som jag bokat meila och avboka då de fått erbjudande att spela på en båtturne och det gav mer pengar så dom ville göra det istället den helgen.

Lite besviken faktiskt. Vad hade de gjort om de fick erbjudandet senare, hade de lämnat oss i sticket då, och skylt på att någon var sjuk?

Jag som lagt ner så mycket tid och tackat nej till andra.

• Nemo nisi mors

onsdag i oktober

Hur tidig var du i ert planerande. Själv är jag småstressad då jag vet att jag inte kommer att kuna göra något under juni, julie och augustie (jobbar jättemycket då, nu är det lungt dock)

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007