• HJS

Gå ner i vikt.

Jag är en ung tjej på 54kg, 167cm lång, och jag skulle behöva tips om hur jag går ner i vikt, ganska snabbt. Just nu äter jag 4 nutrilett påsar per dag men jag vet inte om det funkar, så finns det nåt effektivt träningssät man går ner bra på? Tacksam för svar (:

• Svar på tråden Gå ner i vikt.
  • mammaK

Du ska nog inte gå ner mer...

Utdrag från viktklubb.se:
    "Du ska inte gå ner mer i vikt!

Ditt BMI är 19,4 och det innebär att du är underviktig. Det finns inga medicinska skäl för dig att gå ner i vikt. En viktnedgång kan till och med vara skadlig för din hälsa."

• Lins

Förstår inte varför du ska gå ner i vikt?? Du väger ju redan nu för lite......
    Försök istället att äta bra och näringsrik mat och grönsaker istället för att dricka en massa nutrilett.

• HJS

Låt oss säga såhär, jag vill få bort min mage, och jag vill få plats i mina jeans jag inte har fått på mig på ett åt nästan. Jag är verkligen inte underviktig, jag ser dessutom mullig ut.

• jocelyn

usch såna här inlägg har jag verkligen problem med.

du TS, börja träna och sluta håll på med dieter! Du är normalviktig i det nedre spannet -BMI under 18 är undervikt.

Om du vill få plats i jeansen; köp nya! Man har inte samma kropssform hela livet! Du kanske måste vänja dig vid att vara kvinna helt enkelt...

• pickolina

Instämmer helt med jocelyn!

TS, du låter precis som jag gjorde när jag var smal på gränsen till undervikt.. Det är inte hälsosamt/friskt!

Träning tar bort magen, inte bantning. Bantning kan tvärtom göra att du får mer mage.

Sedan är det så att normalvikten ökar när man blir äldre. Man väger sällan detsamma vid 25-35 som när man var 15.

Nej TS, du verkar verkligen ha lite problem med sättet du ser på vikt generellt, din egen vikt osv. -Jobba på självinsikt och självförtoende istället.

• pickolina

Tips! Skippa alla bantingskurer, ät vanligt och träna exempelvis pilates regelbundet istället. Mycket effektivare och ger en mycket snyggare och slankare kropp än vad bantning gör!

• Miss.Vito

Börja träna. Soppdieter ger jag inte ett skit för. Du går upp allt du förlorat på ett kick och lite därtill. Du ska nog inte ner mer heller :)

Svar på tråden Gå ner i vikt.