• Katarina98

50% av äktenskapen spricker

hur tänker ni andra som ska gifta er? är ni övertygade om att ni kommer lyckas? Struntar ni i statistiken? Känns det inte märkligt att lägga kanske 100 000 kr på något som i värsta fall kommer kännas konstigt om 10 år? Jag hoppas och tror att vårt äktenskap håller, annars skulle jag inte gifta mig, men jag lever ju i verkligheten...

• Svar på tråden 50% av äktenskapen spricker
  • Katarina98

så bra!!!

jag tror inte alla präster är så moderna, men jag gillar det.

• Katarina98

snart fru G:

jag tycker inte det låter som att man tror man misslyckas. då skulle man ju inte gifta sig alls. jag tycker det tyder på att man har insikt; man tror inte man är unik, utan inser att man kan hamna i vilken av 50%-högarna som helst...

• Katarina98

tur man gör som man vill...

• Katarina98

Lilla J, du skrev att skilsmässobarnen kanske vill lyckas med det föräldrarna misslyckades med. Jag är skilsmässobarn och snarare är det väl så att det lärt mig att man aldrig kan vara säker på någonting.

Jag TROR dock att vårt äktenskap kommer hålla, annars skulle jag inte gifta mig. Jag har mycket mer tillgångar in i boet än min m2b, så jag skulle ju inte gifta mig om jag inte trodde på detta.

Fröken Malm; lev du kvar i din dröm och undvik denna tråd, om det känns jobbigt. Det är kränkande att du kommenterar allvarliga funderingar. Alla andra i den här tråden har iallafall mött inläggen med olika synvinklar.

Svar på tråden 50% av äktenskapen spricker