Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

50% av äktenskapen spricker

Kan inte låta bli att rekomendera boken "Kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Den är lättläst, jag läste den 2 ggr på 8 dagar när jag köpt den och har nu läst den 4-5 gånger. Han ger även praktiska, konkreta råd. Jag hr själv haft hjälp av den. Tex så väntade jag länge på att få blommor av min man, då pojkvän. Det tog ett år innan jag fick första buketten, trots att han eg. är romantisk. Gary säger att du måste tala om för honom/henne vad du villha eller hur du vill att han ska göra. Hur ska de annars veta? Så till slut berättade jag det för honom. Först köpte han blommor i kruka, och det var inte riktigt det jag tänkt =). När jag till slut fick min bukett började jag gråta. Inte ens jag visste att jag ville ha blommor så mycket förräns jag blev i hop med honom.
    I boken förklarar han även varför en del vill ha blommor och andra hellre vill gå ut på middag eller bli masserade. Hon eller han kanske tycker att det bara är bortkastade pengar att köpa blommor och choklad ( en berätelse i boken handlar om ett par där hon är på väg att lämna mannen just för detta), men om personen inser att partnern behöver det för att känna sig älskad så blir situationen annorlunda.

Svar på tråden 50% av äktenskapen spricker