Inlägg från: Nynnie |Visa alla inlägg
  • Nynnie

Mars 2007

Undrade om det inte fanns någon tråd för denna månad? Eller har jag bara missat den??

• Svar på tråden Mars 2007
  • Nynnie

Tråkigt.. För det börjar ju närma sig nu.... Jag ska gifta mig den 10:e och börjar få jättenåjjan redan.
    Och så kom ju den här traditionen *lägga-ut-mängder-av-pengar-på-grejer-åt-syskonbarn* ivägen helt plötsligt!!!

• Nynnie

Det är egentligen inte de där "grundstenarna" i det hela (typ lokaler, kyrka, kläder m.m) som jag nojjar över, det är redan bokat och ordnat. Utan det är detaljerna!!!! dom SMÅ detaljerna....

Vår Värdinna/Tärna har nu dragit igång hela detaljplaneringsverksamheten. Och då inser jag hur mycket jag inte tänkt på än.

Fast det är klart, det kanske är bättre att vara nojjig nu och lite lugnare sen :o/

• Nynnie

Har nyss talat med pastorsexpen och fått veta att vi troligtvis får den kantor vi vill ha men att vigseln kommer att förrättas av en vikarie. Vet inte vad jag tycker om detta men...

Ska ringa och boka tid med resturangen för att planera färdigt menun och dukningen. Jag vill ha små vita ljuslycktor (typ IKEAs 2 kroners) och genomskinliga glasvaser med vita tulpaner i, enkelt men elegant

• Nynnie

ehjärtac

Som sagt. Tulpaner hör ju mars och våren till. Beror ju lite på var i sverige man bor kanske, om våren ebörjar vara på väg eller inte. Själv bor jag i västerbotten och ska ha vita tulpaner .

Ljus kan an ju ha hur många som helst av på vintern när det är mörkt, läste nånstans att man kunde pensla frukt med äggvita och sedan rulla dem i socker så de ser frostbitna ut.
    Gör en blomsterbåge av gran, en och tallris, på martha stewarts hemsida finns det en massa julpyssel som säkert går att använda till ett marsbröllop typ hur man gör istappar av silverfolie m.m www.marthastewart.com/

Nu måste jag hejda mig... medan jag ligger på topp

• Nynnie

Teta

Jag ska ha mormorskängor på mig. Nu bor jag visserligen i Västerbotten men jag gissar att det inte är sommarvarmt hos er heller i mars . Jag resonerar så att det ändå är få som ser skorna och ska jag dansa senare på festen så behöver jag ordentliga skor för detta.

Är det inte konstigt att det inte finns ett större utbud på Brudskor?

• Nynnie

Ja, då börjar nedräkningen på riktigt Drygt två månader kvar nu tjejer....

• Nynnie

Jag har haft klänningen hängande sedan september och ringarna fick vi hem ett par veckor innan jul :o))

Är nu mest inne på detaljplaneringen.

• Nynnie

vi skickade ut inbjudningarna i oktober
    kan ju tyckas lite tidigt men jag tyckte det var lika bra när många bor långt bort och kanske vill ha tid att bestämma sig...

Just nu har jag JÄTTENOJJA över brudbuketten. Ska höra med floristskolan på orten om dom har möjlighet att tillverka den. Vet inte hur det gick till när jag helt glömde bort den :-/

Rigde kyrkan igår oxå, för att höra hur nära inpå bröllopet man skall ha möte med prästen. Hon sa två veckor innan, och då vet inte jag om jag hinner beställa hem Vigselprogramen i tid. Vilka bitterljuva problem man kan ha

• Nynnie

Jepp! Nu är det inte långt borta.

Vad tror ni om enris på borden med vita nejlikor instuckna här och var?

Sitter och skriver på Vigselprogrammet. Känner att jag måste göra det själv eftersom vi inte får träffa prästen förens ca en vecka innan vigseln.

Om man ska ha en dikt med under cermonin, var tror ni är det bästa stället att ha denna på?

Svar på tråden Mars 2007