Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars 2007

Hej hopp!

Jo då, det har funnits en sån tråd, men det var liksom inte nån aktivitet i den om vi säger så. Tror den mer eller mindre "självdött". Men jag ska också gifta mig i mars i alla fall! Den 3:e.

• Marskatt

Du menar julen?! Vi handlar klappar åt dem vi firar med, plus min syster, hennes man o min morbror med familj. Å i år får de nog klappar från Kina allihop! För m2b åkte dit idag o har helgen fri för shopping. Förutom några timmar imorgon då han ska iväg på ett kinesiskt "barndop". Ska bli intressant att få höra sen hur de gör där!

• Marskatt

Vi har ingen noja än så länge. Allt känns relativt lugnt skulle jag vilja påstå. Vi har dubbla restauranger/hotell bokade än så länge, tills vi hunnit kolla av dem ordentligt o det blir nog i mellandagarna. Annars är "allt" klart. Ja, förutom frisör då. "Min gamla" frisör är mammaledig just nu, men ev kan jag få henne ändå. Hoppas!

• Marskatt

Så är det säkert! Ja, vi har ju inte så många små detaljer att ta hand om, för vi ska ha ett så litet bröllop o bara middag efteråt. Däremot lär jag nog få stora nojan när det är dags att planera vår stora sommarfest! Men den dagen den sorgen...

• Marskatt

Wow! Nu har "marsianerna" börjat vakna till liv tror jag!

• Marskatt

Frösö Kyrka. Kommer från ett litet ställe utanför Östersund från början, men vill inte gifta mig i den kyrkan då den bl a är för stor (vi blir väldigt få) o jag känner heller inte att jag har någon riktigt anknytning till den orten längre. Dessutom har jag andra band till Frösö Kyrka, då jag har ett antal mycket nära släktingar begravda på kyrkogården där - det blev helt enkelt det mest naturliga valet för oss. Funderade länge o väl på Rådhuset istället, men nu blir det så här o vi känner oss väldigt nöjda med valet.

• Marskatt

Själva söker vi med ljus o lykta efter en speciell organist som vi hade velat ha... men han verkar i princip utplånad från jordens yta! Såg hans namn på en av svenska kyrkans hemsidor, men nu verkar det som att de plockat bort honom. Kanske ska göra mig dum o ringa runt till pastorsexpeditonerna o fråga efter honom... Annars får jag sätta syster på att leta, hon känner ju killen rätt väl sen tidigare.

I övrigt tror jag att det mesta är klart! Nu filar vi på menyn, o ska väl träffa den som ansvarar för vår middag när vi åker upp till Östersund i mellandagarna.

• Marskatt

Angående vita skor - gå runt i skobutiker o fråga. En del har, fast de finns ute på lagret. Så är det där vi bor i alla fall!

• Marskatt

Fru mars

kl 15. Är det ni som har kl 17?!

• Marskatt

Vad kul! Vi blir kvar ute vid kyrkan en stund (om vädret tillåter) så då kanske vi springer på varandra! Hur gör ni med middag o sånt sen? Frisör? Fotograf? Antar att ni tänker fotografera innan vigseln, själva funderar vi på inomhusfoton innan vigseln o ev utomhus efteråt. Är du från Östersund? Många frågor blev det...

Svar på tråden Mars 2007