Mycket långt kvar
Vad gullig du e som ger så många och bra förslag! :) Tack! *kramar*
Ett av de stora problemen är att det finns allt för mycket konkurrans! Vi är två som har varsinn salong väldigt nära varann. Dessutom finns en väl inarbetad salong ett par km bort. Utöver det finns det ca 5 andra salonger.
En hemsida har jag faktiskt funderat på väldigt länge. Har printat ut papper som beskriver hur man gör en sida, och har även försökt få min msn sida till en hemsida.. men jag är så dålig på datorer, så jag får det inte att funka! Men jag har en bekant som är väldigt duktig med datorer, kanske ska be honom om hjälp!
Angående egna smycken och tiaror. Det har jag inte ens tänkt på! Nu är jag ingen pysslig person, men man kanske blir bara man kommer igång? :) Kanske man ska testa...
Annonsblad och salonginfo brukar jag lägga upp lite nu som då. Brukar funka rätt bra när man har lite erbjudanden och sånt.
Jag älskar att förändra min salong! Väntar på att mamma ska sy nya gardiner dit nu ( jag är verkligen dålig på sånt själv )
Det är ca 2½ år sen jag startade, så det är relativt nymålat. Men jag skulle vilja ändra väggfärg.. Det kommer jag isåfall att bli tvungen att betala själv, hyresvärden vill inte stå för det :(
Även det där med hårmodeller har jag funderat på. Det skulle verkligen vara jättekul! Ska fundera ännu lite på det!
Nya tjänster försöker jag fundera ut, som skulle funka här där jag bor. Jag har haft en kompis dom gjort ansiktsbehandlingar i vissa perioder i min salong. Skulle gärna lärma mej så att jag kan fixa det själv. Annonserar man vid rätt tillfälle så får man nog en del kunder till det!
Det är redan flera andra salonger här som gör hårförlängningar, så jag har kommit till att det skulle vara olönsamt att börja med.
Vaxning och spraytan skulle jag kunna tänka mej, speciellt spraytan. Men då borde man väl ha ett extra rum för det ändamålet? Min salong består av själva salongen och ett litet kök. Det skulle kräva ombyggnad, och om inte hyresvärden vill stå för det så har jag inte råd.
Kundkvällar var också nåt nytt :) De låter onekligen intressant. Fick verkligen mycket att fundera på nu :)
Tack igen för väldigt många och bra tips!