Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Rika flickor...

helloo
    ja har läst en del av de som står i denna tråd.
    ja å min m2b har levt rätt vilt på alla pengar vi hade innan.
    men nu måste vi spara så vi har gjort så här.
    vi har varsitt låne konto. (sedan har han så fonder pension å så.. vet inte riktigt) han jobbar ju å kan spara ja e arbetslös/sjuk.
    sedan öppnade i ett gemensamt e-sparkonto som vi ska spara undan pengar på till börllopet. sedan så har ajg försökt att börja använda kontakter mer än kort och i och med detta så spara jag undara alla 20 lappar samt att jag lägger små pengar i en burk. vi har ett ica kort som vi lägger pengar över till så vi har pengar till mat. sedan ska jag börja nu med att laga mera mat hemma vet att man spara pengar på det. ja vad mera? jo vi ska inte äta lika mycket godis och gott som förr utan 1-2 ggr i månaden har vi sagt (förr kunde de blir 10ggr och uppår i månaden.. :S inte bra...

men är de någon som har nå fler små tips som kanske kan komma till användning för oss?

• TigerLinn

Mycket långt kvar: jag antar att de är olika men för mig är det lättare att ha en 100-200 koronor på mig om för annars är de lätt att jag köper mer än jag tänk på kortet... men visst händer det att jag köper på visa med som typ nu när jag ska julhandla blir de lättare än att ha massa pengar i plånboken..
    men jag brukar även göra typ så här om vi ska fara å köpta någonting spceillt eller äta ute vilket vi nu inte ska göra ofta och jag vet att de vi ska köpa koatar 150kr då tar jag ut 200 kr och på så sätt kan jag inte lockas atrt köpa ännu mera i just den butiken för att jag har ju bara 200kr och de skulle inte falla mig in att betala 200kr kontant och sedan resten på kortet.. förstår du?

• TigerLinn

Mycket långt kvar : tack :)

• TigerLinn

vi gick pengar som vi köpt en skrivare för.. bra å ha nu när inbjudningar vigsel program å fest program sk skrivas ut :D

Svar på tråden Rika flickor...