• maljor

Rika flickor...

Har läst lite av tråden och tänkte berätta lite hur vi gör.

Vi tar ALDRIG saker på avbetalning (kreditlån osv) eftersom det alltid är dyrare än vad man tror. Ett hyrköp på en vanlig tv som egentligen kostar 4000 kan i slutändan kosta närmare 7000. Har man råd att betala den summan varje månad så har man oxå råd att spara den summan varje månad och slipper därmed alla dyra onödiga krediter överallt.
    Vi har inga kreditkort utan bara vanliga betalkort plus ett vanligt bankomatkort dit en summa förs över varje månad så vi hinner inte ens se dem.
    Vi köper inte halvfabrikat utan gör maten själva.
    Köper storpack även fast vi är 2.
    Köper mycket av det som är billigt och fryser in det i lagomt stora förpackningar.
    Impulsköp - NO NO!!!
    Lägger in pengar vi får över på billånet för att få undan det så snabbt som möjligt och därmed slippa räntan.

Jag är arbetslös och sambon får ut kanske 14000 i månaden men på ett år har vi betalat av 36000 på billånet och vi har sparat över 45000 till bröllopet sen i våras.
    Det hade vi inte kunnat göra om jag inte hade haft stenhård koll på våra pengar varje månad.
    Så, summan av kardemumman, håll koll på era pengar och räkningar så får ni mer pengar över varje månad.

• maljor

pickolina

vad har du för strl? brukar ha svårt att hitta jag med men jag hittade en sida på nätet som jag ska beställa en massa ifrån nu =)=)

• maljor

kolla www.mimis.se

de ska ha upp till g i vissa bh:ar och de kostar inte skjortan. De saluför KrisLine.

Själv har jag "bara" 70-75d-dd och bara det gör det svårt att hitta en schysst push-up bh *gillar dessa bäst eftersom de håller dem på plats*

om man vill så kan man ju kolla www.fredericks.com oxå men då är det ju amerikansk sida men jag vet att de ska ha större kupor oxå

• maljor

pickolina

vart kan man hitta de bh:arna? och vad kostar de? behöver nya =(

brukar sy in mina om jag hittar nån jag tycker om... såååå svårt att hitta större strl till ett bra pris med 70-75 runt bara =( och man vill ju gärna ha nåra till vardags så man kan lyxa till det lite på helgerna

• maljor

nu måste jag kolla in oxå ;)

brukar överraska min m2b med något snyggt under till julafton men har inte hittat någon fin bh än i strl =(=(

• maljor

tänk om man hade så mycket pengar att lägga nu =( nästan alla våra pengar kommer gå åt nu i helgen och till veckan =/

hmm... strl som står, är det i tum eller nått annat? vad ska man köpa för strl runt?

• maljor

Pickolina

Hittade precis Gossard på en svensk internet sida inte alls dyra där ju... 299kr

• maljor

på halens... det var väl det sista stället man trodde att man skulle hitta dessa kolla märkesshopen så hade de en del där =)

kan ju handla lite mer nu när jag ska försöka sälja undan lite kläder som jag aldrig använder

• maljor

jahopp.... typiskt =(

hittade flera st till mig men det vart liiiite dyrt så jag måste vänta lite till tror jag.... får väl förhoppningsvis sålt nått av mina kläder. Tycker att det är dumt att slänga kläder som är helt oanvända eller användna typ 1-2ggr *dumma jag som inte kan låta bli skor och jeans*

Svar på tråden Rika flickor...