Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Rika flickor...

Precis, den större kostnaden som blir av att ta på avbetalning är ju marginell..och kan vara värt det om man inte har sparade pengar att ta av och står inför en stor kostnad...
    Så länge man är medveten om vad man gör...
    Å det är ju där det brister för många....

• pickolina

maljor
    Gäller ju att vara medveten.. Det företag som jag brukar ta avbetalning på ibland kan aldrig bli dyrare än 1000:- i extra avgifter. Sedan brukar jag även göra en habrovink så att det aldrig kostar mig mer än 50:- i extra avgift... Avbetalning behöver inte vara dyrt om man har lite koll på vad man gör. Som jag skrev, -medvetenhet!

• pickolina

Personligen ser jag ingen större skillnad på att spara ihop och köpa eller att köpa och sedan betala... Summan av kardemumman är ju densamma... Om man anv huvudet dvs! Återigen! :) Jag ser så många svinrika människor som verkligen har råd att betala kontant som ändå tar på avbetalning..att man tar på avbetalning behöver ju inte alls betyda att man inte har råd...

Däremot så ska man INTE köpa på avbetalning om man inte kan hantera det.

Gällande att inte få in lönen på kontot man har kopplat till kortet.. Det skulle aldrig fungera för mig, då jag ofta inte har tillgång till att föra över pengar när jag behöver dem + att jag tycker att det skulle vara himla krångligt och struligt att alltid behöva hålla på med överföringar för att kunna anv kortet... Däremot så ser jag ju till att summan för räkningarna förs över till räkningskontot vid lön. Jag lägger in överföringen dagen då jag vet att jag får lön... Det tycker jag är det enklaste och bästa sättet. Men alla tänker ju olika... :)

• pickolina

Mitt hjärta är hemma
    Yepp, på håret skulle jag kunna spara strax under 2.000:- per frisörbesök.. :D Plus alla stylingprodukter oxå så klart!.. Men då prioriterar jag hellre bort något annat... *ler*

• pickolina

Mitt hjärta är hemma
    Yepp, 1.900:- om man ska vara exakt! :D Helt onödigt egentligen men det är en lyx jag gillar att skämma bort mig med... De är ju såå duktiga! Det kan tom vara dyrare än så, om man går hos dem som har ännu högre "rang" (utbildning).. Förr gick jag en gång i månaden men numera går jag lite mer sällan... Vill ju gärna lägga pengarna på annat än bara mitt hår... *ler*

Mmm, att äta ute ofta blir oxå mycket pengar..

Men det är ju härligt att få unna sig lite lyx i vardagen.. :)

• pickolina

Mycket långt kvar
    Riktigt bra system faktiskt!.. Skulle dock aldrig fungera för mig, som tex brände 3.500:- på min snabbvisit i stan idag... :D

• pickolina

Gift & Lycklig
    Det bidde 2st nya bh´s, vilket var ett måste då jag gått runt med en enda under lång tid (pga av att mina bröst växt).. Sedan ett par trosor till den ena bh´n, så man kan vara lite fin.. Bestämde mig för att testa Dermalogicas färgade dagkräm, som alla pratar så gott om..så det blev alltså en sådan oxå (nästa gång köper jag över nätet!)..sedan lite små saker utöver det... Underkläderna gick på precis under 2500:- och dagkrämen precis under 500:- :D Men det var saker som jag behövde.. Underkläderna i alla fall. Och har min bh-strl så har man inget val, det kostar multum... :(

• pickolina

maljor
    Antingen 70F eller 70G beroende på modell.. Låter spännande, har de mina strl oxå? *nyfiken*

• pickolina

maljor
    Åh, tack för tipsen! :) Förstår dig mer än väl.. En push-up som jag älskar är Gossard´s klassiska i satin. Har typ 5st här hemma..i mindre strl dock... :( Tex 70D-75DD ;) *skratt*

• pickolina

maljor
    Verkar som att de bara har från 75 och uppåt i strl F-G... :( Fast det kanske kan vara värt att sy in, med tanke på priset... Ska kika närmare sedan. Jätte tack!

Svar på tråden Rika flickor...