• maljor

Rika flickor...

Jo men jag bara ääääälskar skor (pumps, sandaletter osv) och fick ett par av min m2b i present för några veckor sedan som jag gått och sneglat på typ ett halvår

Men jag har ju köpt några skor som bara står här och inte används... känns så dumt. Sen har jag en del jeans i min garderob som aldrig kommer användas (för stora eller för korta) och det känns lite dumt det med.
    Tror jag har i stort sett ALLT man kan tänka sig i min garderob... eller mina gaderober (vi har 8 st)

• maljor

Jag är insnöad på snygga jeans och skor. Och klänningar. Och kjolar och såklart snygga under
    Därav våra 8 garderober *hehe*

Sen kan jag inte låta bli att handla nya julsaker varje år. ÄLSKAR julen och fina julgranskulor osv. Hittade kulor igår som kostade 199kr/st!!!! Det vart inga såna tyvärr =(

• maljor

5500 för bestick??!!! Vad köpte du för bestick om man får fråga?

Sådär mycket har jag iaf inte handlat utan den här månaden har alla pengar gått till julklappar.... Hittade dock 2 bh:ar nu när jag var ner på stan som jag bara var tvungen att köpa

Kommer nog inte heller sluta shoppa men oftast blir det till m2b eller till hemmet som jag handlar.
    Eftersom jag var "fattig" under min uppväxt så får jag lite ångest eller vad man ska kalla det om jag lägger för mycket pengar på mig själv =(

• maljor

Mycket långt kvar

Ja visst är det

Samlar iofs på både silverbestick, finservis och kristallglas men det är något som jag får varje år av min styvfarmor och styvfarfar. Tyvärr har man ju inte råd att köpa ett gäng själv på en gång =/

• maljor

Ja, man prioriterar ju olika här i livet =)

Själv kan jag inte slänga "fina" saker. Har märkesjeans i min garderob tex som kanske är användna 1-2ggr men som är för korta och jag vill inte slänga dem men ingen av mina systrar vill ha dem =(
    Annars sparas nästan allt. Har precis hela förrådet fulls med saker just för tillfället meeen, snart får vi förhoppningsvis mer plats för alla prylar. Letar hus så då jäklar ska jag ha en "walk in closet" modell man ser hos kändisar

• maljor

*skrattar* ja precis. Fast inte samlar jag på trasiga, onödiga saker utan det jag sparar på vet jag att det kommer behövas när huset är köpt.

Ibland tror jag nästan att jag är adopterad oxå för jag planerar alltid och har stenhård koll på saker och ting men ingen annan i min familj

Men en välfylld garderob har jag, fast m2b kan bli lite tokig ibland. Är den enda i våran umgängeskrets som tex har 3 långklänningar varav en balklänning hängandes i garderoben.... Fast han är glad över ett av mina "beroenden". Sexiga underkläder *hehe*

• maljor

Vi använder mina silverbestick och kristallglas lite då och då. Däremot har vi inte börjat använda finservisen än eftersom vi inte har tillräckligt med delar av den.
    Tycker inte att det är speciellt jobbigt att sköta silverbesticken men det kanske är för att vi inte har en diskmaskin så vi handdiskar ju allt annat oxå. Däremot så får man ju putsa dem innan man använder dem men jag tycker inte att det är speciellt jobbigt heller.

Pickolina

Nä, visst blir han lite tossig när han ser mig i underkläder men han är fortfarande såpass mycket vid sina sinnes fulla bruk så han låter mig handla så mycket sånt jag vill utan att tycka att det tar upp för mycket plats

• maljor

Pickolina

Mina bestick kostar 800 per par Fast dem får jag av min styvfarmor och styvfarfar så jag betalar ingenting

Men idag har jag lyckats spara massor med pengar på en sak som vi ska ha till bröllopet. Finns inga fina glas i lokalen där vi ska vara så vi hade tänkt köpa vinglas på IKEA, men så kom det ett reklamblad att ICA MAXI här sålde ut sitt parti med kristallglas så nu har jag köpt 80st rödvinsglas i kristall för 400kr!!!! Snacka om tur

• maljor

Har faktiskt redan diskuterat med min m2b om hur vi ska göra sen när vi får barn. Har vi råd så ska vi självklart lägga undan barnbidraget under de första åren. Sedan kommer de få "flyttahemifrån" saker i present och julklapp plus just det där om hyran. Antingen kommer de få pengarna när de flyttar hemifrån eller när de köper hus

Hade i stort sett allt med mig när jag och killen flyttade ihop. Hans mamma såg dock bara att det var han som hade en tv och en gammal dator (värd max 500 spänn) och tyckte inte att hela mitt bohag var värt något. Men när man räknade efter så var det ju faktiskt jag som hade med mig saker av värde (2 uppsättningar av nästan allt i ett kök).

Jo släkten är bra, eller iaf delar av den. Hans familj kan jag gärna vara utan. Fick ett halsband i present av dem nu när jag fyllde som hans mamma egentligen ville ha. Detta enbart för att hon ska kunna låna det när hon vill =(
    Men men, snart är det jul så då hoppas jag att vi får ett litet bidrag till det vi verkligen behöver istället för en massa annat som hans familj tycker att vi behöver *låter väldigt ego och elak nu men fick pappersservetter ett år för att de jag hade köpt hem inte hade tillräckligt fint mönster* hmm... nu spårar tråden ur mer och mer men på ett sätt handlar det ju om att spara pengar

• maljor

Min mamma kunde tyvärr inte ge oss 5 syskon varsitt startkapital men däremot har vi ju fått saker så jag hade inget tomt hem ändå. En extremt full lägenhet har vi. Bor i en trea och hela lägenheten är full plus att förrådet är smockfullt

Ja, det är tydligen så man ska göra, då slipper man ju köpa det själv sen *flinar* nä, jag försöker själv köpa saker som folk kan ha nytta av eller som de önskar sig just för att annars samlar man bara på sig en massa onödigt som samlar damm och sedan slänger man det. Inte för att man är otacksam utan för att det är så. Men att man sedan ger bort papperservetter när man själv kräver saker för tusentals kronor (hans familj har inte lärt sig att vara ödmjuka och ÖNSKA sig saker) förstår inte jag. Visst, jag vill ha en diamantring för 40000 men det är något jag vet att jag inte kommer få, däri ligger ju skillnaden mellan en normal människa och hans familj.

Fick faktiskt 1000kr i present som jag ska shoppa för nästa vecka när vi är till sthlm. Och lagom till dess har man ju fått lönen oxå plus att vi denna månad fick underhållsrabatt på hyran eftersom den inte är renoverad än (ska få allt nytt om vi vill ) och den var på 624kr så då har man lite mer pengar ändå

Vad ska damen *hehe* göra i mellandagarna då?

• maljor

Jag skulle aldrig kunna sluta med att ge folk julklappar. Behöver inga själv men jag älskar att slå in fina paket och ge bort

hehe... man ska utnyttja sina släktingar. Nä, men det är bra att man kan hjälpa till. Kommer nog hjälpa mamma en del med huset när vi är ner. Som tur är fick ju m2b ledigt alla mellandagar så först slutar han 2 på fredag och sen börjar han inte jobba förrän 2:a januari igen

• maljor

Köpte ett par string med knytband i sidorna och längst ut hänger vita fluffbollar. Tänkte ha bara dem som överraskning men sedan har jag köpt vanliga underkläder till julafton oxå som går att ha under kläderna ;)

Har faktiskt krav inför julen och det är 1: familj, 2: julgran, 3: julmat och 4: kalle anka. Visst har jag enorma krav på min tillvaro?

Japp, ska mysa som bara den. Ska även passa på att dricka julcider eftersom jag hoppas att jag inte kan det nästa år

• maljor

Ja det är såna planer på g. Ska bara äta piller 5 månader till har vi bestämt så ska vi sätta igång med bebisverkstad sen vi övar så länge

Har massor med olika som jag bara kan använda vid speciella tillfällen. Har iofs en massa snyggt som passar under kläder oxå Har precis lagt bud på en "korsett"

• maljor

äsch. Nån bjöd över mig när jag inte var hemma så hann jag inte hem innan den slutade. Har varit med svägerskan och kollat på en lägenhet åt henne så det var ju lite viktigare... får fortsätta buda på annat snyggt

Vi sparar oxå men känner samtidigt att det är nu vi har råd med allt, innan det blir dags för hus och barn.

• maljor

Vi kan spara in mer om vi vill men med tanke på att vi har sparat en bra bit över 40000 på 9 månader samtidigt som vi har betalat av 36000 på vårat lån på 1 år så känns det inte som att det riktigt behövs sparas mer just nu

Ja det gjorde hon så nu får vi se om hon får den eller inte. Det var väl 2 andra som var före henne men de har inte sagt att de ska ha den och tiden går ut på fredag. Får hon den så flyttar hon ner till oss på nyårsdan

Joda, hittar massor med snyggt som jag vill ha alldeles för mycket...

• maljor

Det känns som vi har varit rätt duktiga faktiskt

Ja det ska jag göra... får nog veta på fredag kväll när vi ska upp till m2b's familj och hälsa på.

mmm, dessutom har jag ju hittat mängder med skor jag vill ha idag!!!! ska nog sluta gå i affärer

• maljor

Kanske kan köpa nått par av skorna ändå som jag ville ha. Sambon kom hem med lönebeskedet idag och berättade att alla anställda på företaget hade fått en julbonus!!!
    Vi visste inte nått om det eftersom chefen inte hade sagt något så det vart en verklig julklapp

• maljor

nu är jag tillbaka en liten sväng igen

ja det var verkligen kul. Fick en del pengar i julklapp oxå samt ett gäng koppar och glas som vi samlar på
    Fått några bra julklappar?

• maljor

Inga alls??!!! ojoj.... fick mycket mer än vad jag trodde att jag skulle få i julklapp faktiskt

• maljor

Vi har så med en del av familjen som vi inte ger julklappar eftersom de bestämt sagt emot och jag tycker det är lite synd. Tycker det är roligt att packa in fina paket

Ska snart ner och se om jag hittar något på mellandagsrean. Måste ju säga att den var extremt tråkig inne i sthlm i år =(

Svar på tråden Rika flickor...