Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Rika flickor...

Min syster och hennes familj hade skyhöga telefonräkningar. Två tonårssöner + en man som ringer mycket, bla mobilsamtal och utlandssamtal. Numera så ringer de jätte billigt då de ringer via Skype och alla deras kompisar oxå skaffat Skype. Dvs de ringer varandra gratis världen över... :) Man behöver inte ringa via datorn, det finns telefonlösningar. de sparar många tusenlappar per månad genom detta.

Jag själv ringer oxå via bredbandstelefoni (ett annat bolag dock) och använder min gamla vanliga telefon. Har redan skrivit det men i alla fall... :) Det sparar jag minst 1740:- på per år... -Många bäckar små... :)

• pickolina

Kom på en sak till.. Jag ogillar autogiro och begär istället e-faktura hos de bolag som erbjuder det..vilket blir fler och fler.. Då slipper man oxå aviavgiften.. :)

• pickolina

maljor - Det var ett bra pris! Var hittade du dem??? *nyfiken*

• pickolina

Ah, okej..ja det visste jag redan. De säljer tyvärr inte min strl.. :( Men tack för att du tänkte på mig i alla fall, det var gulligt! :)

• pickolina

Skratt.. Känner igen mig. Jag shoppar alldeles för mycket och alltför ofta saker som jag aldrig eller nästan aldrig använder.. :D

• pickolina

Jag shoppar tyvärr allt mellan himmel och jord. Det kan vara tekniska prylar, smink/hudvård/hårvård, kläder, husgeråd osv osv... MEN, det är ju bara pengar! Fast liiite smatare försöker jag lära mig att shoppa... *asg*

• pickolina

Skratt... Jag förstår dig sååå väl. Jag MÅSTE hejda mig lite nu och kolla hur jag ligger till ekonomiskt innan jag kan börja shoppa igen. Sista veckorna har jag shoppat underkläder för 2500, sexleksaker för 1000, bestick för 2500, hudvård för 1000 osv osv... Men det är ju sååå skoj och svårt att sluta!.. *asg* Men så snart lönen är här så är man igång igen... :D Men som sagt, jag försöker lära mig att shoppa liiite smartare i alla fall. Sluta shoppa lär jag aldrig göra, men att shoppa saker som jag inte ens använder skulle man ju kanske kunna sluta upp med! :D

• pickolina

Måste bara säga att jag är förbluffad över priset på bestick. Mitt set kommer i slutändan gå på 5500:- och det är inte ens dyra bestick utan helt vanliga bestick. Fast kvalitetsbestick i och för sig men ändå... Bestick liksom?! *asg*

• pickolina

Besticken jag köpte var av märket Harddanger. Kvalitetsbestick alltså. Går man och kollar vad bestick kostar på DUKA, Cervera och liknande så är detta inte alls dyra bestick, utan normalpris. Självklart kan man dock köpa billigare bestick på andra ställen, men jag är kräsen och har letat i flera år efter bestick som jag gillar formen på. Jag hade hoppats på att hitta billigare bestick men är villig att betala för att få det jag vill ha och nu blev det dessa.. Fast jag kan erkänna att jag gillar fina och dyra saker. Det ska jag inte sticka under stolen med.. *ler*

Jag har oxå en "fattig" uppväxt och jag älskar att ha egna pengar och kunna skämma bort mig själv... :)

Nej jag köper inte alltid så fina saker. Om jag hade råd så skulle jag göra det dock! *asg* Nästan alla mina möbler är från IKEA tex.. Och fram tills nu så har jag använt min farmors gamla avdankade bestick... Så det är en glädje att kunna slänga dem åt....... :D

Jag är en "slängare" så jag skulle inte ha några problem att göra mig av med allt jag äger och har (i princip) om det skulle komma till det en dag.... :) Fast bestick tar ju inte så stor plats så sådant kan man spara, om förhållandet skulle gå åt skogen och man flyttar isär... ;) :)

Jag är inte alls rik men har låga omkostnader och prioterar min passion -att slösa pengar på saker och tjänster! :D

Ja vi hamnade väldigt OT... Haha... Fast å andra sidan är det ju ingen/inga som försökt att "ta tillbaka" tråden... :)

• pickolina

Skratt... Åh, jag blir lite avis när jag läser faktiskt. Min garberob har alltid varit välfylld, tills för några år sedan. Av div orsaker.. Försöker komma ikapp sakta men säkert men det tar ju tid. Jag kan ju inte låta bli att köpa en massa andra saker, som jag egentligen behöver mindre.. :D

Resten av min familj är "samlare"..kanske därför jag blev en "slängare"..jag bara avskyr alla prylar, de får mig att må dåligt... De är dessutom väldigt ekonomiska... Hmmm, undrar om jag är adopterad?! *asg*

Vet du, jag bara sitter å ler... Var lite skoj att prata med någon som är så lik men samtidigt så olik en själv... :)

Svar på tråden Rika flickor...