Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Rika flickor...

Att ha en sådan garderob, fylld med fina kläder låter ju som en DRÖM!!!! :D

• pickolina

Ja man kan ju spara mer eller mindre "smart".. :)

Jaså så det klagar han inte över...kan tro det... :D Hehe...

• pickolina

55.000:- för bestick.. Var det mitt inlägg det syftades på? Nej så "rik" är jag inte.. Skratt.. 5.500:- skrev jag (tror jag?)... (Fast HELA serien skulle ju bli en helt annan summa) Vilket är normalpris för vanliga kvalitetsbestick.. Och som andra redan påpekat så tänker jag oxå så, att jag kommer kunna använda dem i all evighet och då är priset inte alls farligt.

Jag gillar fina saker och köper oxå hellre lite dyrare men bättre saker än en massa billigt som man måste byta hela tiden.

Tänk om man vore rik?! *drömmer* ;) :D

Jag har ingen direkt respekt för pengar och älskar att spendera dem.. Men jag måste hålla med om att man kan "slösa" (spendera) mer eller mindre smart. Det är de osmarta köpen som jag försöker lära mig att undvika, för dem pengarna skulle man ju faktiskt kunna ha roligare för! *ler*

En bekant sparar på bestick som kostar ca 1500:- för ett par, dvs EN kniv och EN gaffel... Det kan man ju kalla dyra bestick, mera i prisklass med "Lilla Spöket Laban"... :)

• pickolina

maljor
    Ah, det var ju kanon ju! Sånt gillar "vi"... :)

Mmm, släkten e bra att ha.. :D Om jag inte hinner köpa resterande av mina bestick innan jag fyller 30 så.. ;) När jag fyllde 25 så fick jag de höganäskopparna jag ville ha osv.. Bra att passa på vid sådana tillfällen. Så kan man lägga sina egna pengar på annat skoj... *asg*

Jag måste bara kommentera de inlägg om att spara ihop till sina barn... TOPPEN!!! Efter min syster fått en chock när hon flyttat hemifrån så började hon ge mig sådana saker vid varje jul och födelsedag, så jag själv skulle slippa så helt utan grejer och utan pengar att köpa det jag behövde. Det var inga fina/dyra saker men GULD värda den dagen jag flyttade!..

En annan sak som jag vill dela med mig som jag tyckte var så häftigt.. Min fars kompis krävde sin dotter på en ganska hög hyra när hon bodde hemma (efter hon börjat jobba så klart) och hon var alltid irriterad över att hon fick betala så mycket för att bo HEMMA... Dagen då hon flyttade så fick varje krona hon hade betalat i hyra under åren..för han hade sparat allt, för att ge henne ett startkapital... Jag tyckte att det var sååå bra! Sådant ska jag försöka tänka på om jag någonsin skaffar barn.

• pickolina

maljor - Ja det är ju ovärderligt att ha ett startkapital (pengar + grejer) när man flyttar hemifrån. Mina föräldrar tänkte aldrig på sådant så jag är oerhört tacksam att min syster gjorde det. Sedan sparade jag ihop och köpte inredningen INNAN jag flyttade så jag skulle slippa bo i en tom lägenhet.. :)

Jag tycker inte att du låter otacksam alls.. Att få en massa saker som man ändå inte vill ha ställer ju egentligen mest bara till med besvär. Det där med halsbandet var ju verkligen otroooligt. Jösses... Är det sååå man ska göra alltså? *asg*

Ja "lite" OT blev det...men vi pratar ju i alla fall fortfarande om ekonomi och hur man spenderar mer eller mindre smart... :D *fniss*

• pickolina

Haha.. Ja det kan ju bli lite knepigt det där, att sammanföra två släkter... *ler*

Vi har faktiskt skippat allt som har med julklappar att göra, sedan några år tillbaka. Jularna har nog aldrig varit så trevliga som nu! Det är så skönt att slippa allt det där.. Slippa hålet i plånboken, slippa klura ut vad man ska köpa, slippa den stressiga julhandeln, slippa få en massa onödigt osv... Jag tycker att julklappar förstör lite faktiskt. Numera så lägger vi pengarna på att hitta på saker tillsammans under julen istället och det är så mysigt..det är vad julen handlar om för mig... :)

Mellandagarna.. Hehe.. Då ska vi i min familj utnyttja varandra.. Utnyttja att alla är lediga samtidigt dvs. Vi har alla olika projekt på gång och behöver hjälp av varandra för att fixa dem. Det inkluderar MYCKET shopping!!! :) Nya möbler, ny spis osv. Sånt som man behöver bärhjälp till osv... Annars brukar jag faktiskt göra allt för att undvika julhandeln. Jag shoppar aldrig på helger, när det är rea osv... FÖR mycket folk!..

• pickolina

Vad härligt, då har ni massor av tid för varandra och för att mysa... :) Hittade du förresten några fina "julunderkläder"???

Jag älskar oxå att ge presenter, men jag gör det hellre utan anledning... Jag tycker att det är jobbigt när det finns krav på presenterna. Tex vid jul, födelsedagar, bröllop, dop osv.. Avskyr det!.. I min familj så förväntar vi oss däremot aldrig födelsedagspresenter och då känner jag heller ingen press och då är det jätte skoj... Jag har svårt för krav och förväntningar helt enkelt men om allt är på ett avslappnat och naturligt sätt så känner jag helt annorlunda.

• pickolina

Låter som riktigt bra inköp av underkläderna.. Det är ju jätte skoj med både sådant som man faktiskt kan använda under och sådant som mest bara har vid speciella tillfällen.. Love it!!!

Jo men sådana krav är OK tycker jag... :) De kraven har nog jag oxå faktiskt. Basgrejerna liksom... Fast jag överlever utan julgran och kalle anka dock. Även om jag uppskattar dem...

Hihi... Ack så...det är sådana planer på G... :)

• pickolina

maljor - Åh vad skoj.. Hoppas du vinner budgivningen då.. :) Ja underkläder är väldigt kul. Både sådana man kan anv mer vardagligt och sådana man bara kan ha vid speciella tillfällen... Och det är ju något för båda att uppskatta och njuta av...

Skog - Hehe... :)
    Vad duktig du är!.. Jag ska oxå försöka "växa upp" och ordna min ekonomi liiite mer i alla fall... Den ska åtmonstone bli mera strukturerad tänkte jag. Men att bara spara och aldrig slösa skulle jag aldrig kunna göra. Livet blir så tråkigt då...

• pickolina

Du hittar nog något annat snyggt/sexigt! :)

Precis kollat igenom min ekonomi.. Hmm, förutom mitt slösande så finns det verkligen INGENTING jag kan spara in på. Jag har ju nästan inga utgifter... *s* Undrar varför jag inbillat mig att jag aldrig skulle ha råd att plugga vidare tex... Det är snarare min oekonimiska personlighet som är boven i dramat... :D *tihi* Intressant att se det svart på vitt!

• pickolina

Gillade hon lägenheten förresten??? Det är ju sååå kul att titta på lägenheter/hus!!! :)

• pickolina

Imponerande!!! :) Ja tänk om man varit så smart.. Får nog ta mig själv i kragen lite.. Hehe...

Vad skoj! Håller tummarna då.. Spännande.. Du måste berätta sedan hur det gått! :)

Skratt... Ja det brukar ju tyvärr vara dilemmat, FÖR mycket som man vill ha!.. Ujuj...

• pickolina

Ja oerhört duktiga har ni varit måste jag ju säga... :)

Spännande, spännande!.. :)

Mmm, jag är lite skraj för "finare" butiker.. H&M osv förköper jag mig aldrig på, tvärtom kan jag bli lite snål ibland när sakerna är billiga.. Weird!.. Men i en butik där allt kostar lite mer och de har urtrevlig och alldeles för hjälpsam personal..då är jag helt körd!... *asg*

• pickolina

Oooh, skoj!!! Grattis.. Hehe... ;)

• pickolina

maljor - Inga luuleklappar här, vi ger inte det... :)

• pickolina

Nope, vi har skippat allt vad julklappar heter de sista åren. Syskonbarnen har däremot fått de år vi firat med dem.. Syrran hade tydligen en julklapp till mig men har inte träffat henne än.. Det lär dock bara vara någon "kul grej" liksom, för det är det enda vi köper, om vi köper något... Jag kan säga att jag verkligen ÄLSKAR dessa julklappsfria jular... :D

• pickolina

Vad trist. Jag har inte varit inne i stan så jag har ingen koll.. *s*

Presenter tycker jag är jätte skoj! Fast jag gillar att ge spontana saker.. När det inte är förväntat och man hittat något som man vet önskas/behövs eller som man tycker passar perfekt! :) Just julklappar och sådana sedvanliga "presenttraditioner" ger mig dåliga vibbar... *s*

Svar på tråden Rika flickor...