• Agouza

Gifta - vad tycker ni var mest/minst prisvärt???

Vad tycker ni var mest eller minst värt pengarna av allt det ni spenderade på er bröllopsdag?

Vi la ner ganska mycket pengar på mat och vin - men det kändes bara som att det var värt det. Likaså min håruppsättning.

Däremot brudbuketten kändes inte alls prisvärd. 2000:-, men den var inte vad jag tänkt mig eller beställt, den var tung, ivägen och efter vigseln glömde jag den i bilen, så där låg den under hela festen. Ångrade att jag inte bara beställde typ 3 ihopbundna kallor.

• Svar på tråden Gifta - vad tycker ni var mest/minst prisvärt???
  • vixen not a tramp

Jag har inte haft min (vår) dag ännu, men jag tror det beror mycket på vilket sällskap man är i. Jag har varit på bröllop med "enkla" bufféer som varit mycket uppskattat, och på ätit "fin" mat som jag uppskattar, men inte alla gillar ju pilgrimsmusslor och annat "konstigt".

• Pepparmyntan

God mat och dryck tycker jag man absolut ska satsa på. Sedan tycker jag att det var värt att satsa på ringen, och fotona som man har kvar efter bröllopet.

• vixen not a tramp

Ja, man behöver ju inte bjuda på skolmat direkt

• Fru Cinderella

Jo då på vårt bröllop blir det potatismos med klumpar i och smulkorv

Skämt åsido!

• MhjärtaJ

Vi har inte heller gift oss än men det vi kommer att lägga mer pengar på är mat, dryck, musik. (Kör buffé så det blir överkomligt...Tysklandsresa för dryck...
    Och min håruppsättning )
    Sminka mig gör jag själv, o egen manikyr, hyr klänning, ska ev inte ha traditionell tårta heller....

• viktualia

Minst prisvärt.... hm... köpte fånigt dyra servetter... ha ha...

Mest prisvärt: MATEN!!!! Betalade under 300 för enbart mat, trerätters och ALLA njöt av maten!

Onödigast: Sminkningen gjordes inte av något proffs även om det var på salong. Men jag blev snygg än då och hyfsat nöjd. Och inte var det så himla dyrt heller... men lite onödigt var det nog. SÅÅ svårt tror jag inte att det hade varit att åstadkomma ungefär samma resultat själv. Hade hellre lagt några ytterligare kronor och fått en ännu snyggare sminkning!

• Junibrud 07

Intressant tråd, *puffar lite* för fler svar!

• viktualia

Öh... hm... med maten menade jag: Under 300 kr per kuvert för enbart själva maten.

• Sprallig

Minst prisvärt: lätt brudbuketten! Typ 2000 för något som inte såg fräscht ut (hade stora fina rosor blandat med små dassiga med bruna kanter). Formen var fin men gamla blommor är ju inte jättekul att ha. Funderade på att gå tillbaka och klaga efter bröllopet men då var det semesterstängt och så blev det inte av...

Svar på tråden Gifta - vad tycker ni var mest/minst prisvärt???