• Agouza

Gifta - vad tycker ni var mest/minst prisvärt???

Vad tycker ni var mest eller minst värt pengarna av allt det ni spenderade på er bröllopsdag?

Vi la ner ganska mycket pengar på mat och vin - men det kändes bara som att det var värt det. Likaså min håruppsättning.

Däremot brudbuketten kändes inte alls prisvärd. 2000:-, men den var inte vad jag tänkt mig eller beställt, den var tung, ivägen och efter vigseln glömde jag den i bilen, så där låg den under hela festen. Ångrade att jag inte bara beställde typ 3 ihopbundna kallor.

• Svar på tråden Gifta - vad tycker ni var mest/minst prisvärt???
  • Hiskan

Mest värt: typ det mesta. Är jätteglad att vi valde att ta dyra fotografbilder till slut - jättefina. Hotellnatten - gav lixom lite extra att tänka tillbaka på jämfört med att sova i sin egen säng.

Minst värt: den dyra bröllopstårtan - kändes jättesöt och klibbig.

• viktualia

Mest felberäknat: Tårtan!!! Köpte 72 bitar till 69 pers... fick säkert 20 bitar över. Så ni som planerar tårtbeställning: Beställ några bitar för lite!!!!

Bästa beslutet: Att sova hemma på bröllopsnatten och dra iväg på bröllopsresa på måndagen efter bröllopet som var på lördagen!

• Malla+4

Mest prisvärt: förutom ringen,så min brudklänning som jag köpte på tradera, ny! och oprovad för 650 kr. Även mina döttrars klänningar - dom var sååå fina!

Minst prisvärt: Löshår och lim som jag också köpt på tradera för ca: 500kr som jag inte ens använde!!

• prick

Håller nog med om tårtan... Vet inte hur mycket tårta vi fick kvar... Hade inte tänkt sminka mig hos proffs men är SÅ nöjd att jag gjorde det. Så snygg blir jag aldrig igen!

• Mbrud

Jag tyckte att det kändes som slöseri att betala ca 400 för makeup, men jag övertalades av min frisör som rekommenderade ett ställe i Malmö. Jag gjorde en provsminkning och resultatet blev fantastiskt, jag hade aldrig kunnat göra det själv! 750:- kostade hon men det var värt varenda öre!!!

• N&N

Vi ska köpa tårtan på en ICA Kvantum affär! De tar ca 1700 kr för flera tårtor (vi ska ha en tårtbuffé) och totalt 100 bitar. Tårtorna har vi fått provsmaka och de är jättegoda och genom att vi har tårtbuffé kan vi välja flera olika smaker.

• Mitt hjärta är hemma

Minst prisvärt: Hår och smink - men det visste jag redan i förväg att det skulle vara.
    Klänningen för 95o kr var nog bland det mest prisvärda på hela bröllopet.
    Förutom maken.
    Han är värd sin vikt i... superdiamanter!???

• Qute

Jag har inte gift mig ännu, men som det ser ut nu så tror jag att håret känns som det mins prisvärda. 4000:- lakarn tar min frisör(superduktig dock).

• Pomodoro

N&N:
    Tartbuffe, det later valdigt trevligt, vilka sorters tarta skall ni ha?

• Yllo

Mest prisvärda: Tårtan, maten, fotografen, ringen, blommorna.. tja.. det mesta faktiskt.

Minst prisvärda: Håret!! Var absolut inte nöjd på bröllopsdagen. Frisyren blev bättre under provkamningen, och trots att frissan gjorde om frisyren 3 ggr på bröllopsdagen så blev det bara pankaka av det

Svar på tråden Gifta - vad tycker ni var mest/minst prisvärt???